DATA ANALYTICS FORUM 2023

- przyszłość napędzana danymi

Data rozpoczęcia:
26.04.2023
Data zakończenia:
27.04.2023

Adrian Andrzejczyk

Head of Analytics, Cube Group

Od 2009 roku zawodowo związany z analizą danych i marketingiem. Zarządza zespołem specjalistów, a także prowadzi szkolenia, audyty i wdrożenie technologii analitycznych. Występuje na konferencjach branżowych w Polsce, m.in. Online Marketing Day, SemKRK czy inDigital Marketing. Jest certyfikowanym specjalistą Google Analytics i Tibco Statistica. Absolwent Wyższej Szkoły Informatyki i Zarządzania oraz Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie. Prowadzi webinary o analityce, szkolenia na krakowskich uczelniach – WSEI, WSZiB, Uczelnia Łazarskiego i Krakowskiej Szkole Grafiki. Autor książki "SEO Marketing".

Jakub Nowacki

Experienced Machine Learning Engineer, Amazon

Absolwent Politechniki Gdańskiej oraz Uniwersytetu Bristolskiego, gdzie obronił doktorat z matematyki stosowanej. Na co dzień łączy umiejętności analityczne i programistyczne jako Data Scientist. Doświadczenie zdobywał oraz prowadził zespoły w działach badań i rozwoju w wielu firmach w branży wysokich technologii, mediów, farmaceutycznych oraz petrochemicznych. Najbardziej interesuje się rozproszonym przetwarzaniem i analizą dużych zbiorów danych wspomagające decyzje w biznesie i w badaniach, oraz automatyzujące procesy w przedsiębiorstwach. Pracował zarówno z technologiami dojrzałymi, jak i nie boi się wyzwań w pracy z najnowszymi rozwiązaniami. Zwolennik pragmatycznego użycia technologii w biznesie.

Mateusz Wnuk

Head of R&D Big Data, QED Software

Absolwent Politechniki Warszawskiej na kierunku fizyka jądrowa, obecnie doktorant informatyki na Uniwersytecie Warszawskim.
Zainteresowania naukowe związane z wykorzystaniem uczenia maszynowego do rozwiązywania problemów w fizyce jądrowej.
Rozwinięte umiejętności w zakresie przetwarzania dużych, szybko rosnących zbiorów danych, strumieniowania oraz ich klasyfikacji i rozpoznawania wzorców.

Magdalena Skorupa

Global IT&D Director, Platform & Product Stream Architect, Global Data & Analytics, Reckitt CISSP, PMP, CISM, ITIL Expert, EMBA

Magdalena jest doświadczonym ekspertem w dziedzinie bezpieczeństwa cybernetycznego, IT oraz zarządzania, z ponad 25-letnim doświadczeniem zdobytym w największych firmach na świecie. Ukończyła z wyróżnieniem studia Executive MBA w HULT International Business School w Londynie, studia magisterskie o specjalizacji finanse-rachunkowość na Wydziale Zarzadzania Uniwersytetu Warszawskiego, studia podyplomowe z górnictwa odkrywkowego na AGH w Krakowie oraz studia podyplomowe z psychologii społecznej w zarzadzaniu zmianą w organizacji na SWPS w Warszawie. Posiada liczne certyfikaty (CISSP, CISM, ITIL Expert, PMP i wiele innych) oraz ukończone szkolenia branżowe zarówno z cyberbezpieczenstwa jak i audytu wewnętrznego oraz ISO 27001.
Prowadzi szkolenia, warsztaty oraz doradztwo w zakresie cyberbezpieczenstwa oraz technologii, social engineering, ochrony przed phishingiem, audytu wewnętrznego, zarządzania zmiana w organizacji, zarzadzaniem ryzykiem technologicznym oraz cyber, compliance, governance, jak rowniez przestępstwami gospodarczymi. Specjalizuje się w projektowaniu, wdrażaniu oraz prowadzeniu programów podnoszenia świadomości cyberbezpieczeństwa w przedsiębiorstwach, projektowaniem procesow, wprowadzaniem dobrych praktyk IT & cyber compliance. Na przestrzeni ostatnich lat, Magdalena zajmowała wysokie stanowiska kierownicze w cyberbezpieczenstwie, IT oraz w audycie wewnętrznym w największych spółkach listy Fortune Global 500.
Obecnie pracuje na stanowisku Global IT&D Director, Platform & Product Stream Architect, Global Data & Analytics w brytyjskiej firmie Reckitt (FTSE 100). Magdalena jest również od wielu lat aktywnym mentorem biznesowym w organizacjach wspierających nowych liderów w ich karierze zawodowej, a w wolnych chwilach prowadzi własną firmę consultingowa. Ponadto jest jedną ze współzałożycielek Cyber Women Community w Polsce – prężnie działającej organizacji promującej kobiety w cyberbezpieczenstwie i IT. Magdalena jest również Prezesem Stowarzyszenia (ISC)2 Poland Chapter, jednej z dwóch największych organizacji cyber na świecie. Występuje na licznych konferencjach branżowych, w Polsce i za granicą dzieląc się wiedzą praktyczną zdobytą na przestrzeni lat pracy. Aktywnie promuje kobiety w branzy technologicznej, oraz tworzy i prowadzi programy Diversity & Inclusion.
Profil LinkedIn: https://www.linkedin.com/in/magdalenaskorupa/

Łukasz Michalczyk

Chief Data Officer, Dyrektor Pionu Analityki i Zarządzania Danymi w Link4

Od 2019 roku Chief Data Officer w LINK4, gdzie odpowiada za transformację firmy w Data Driven Company. Od ponad 13 lat zajmuje się wdrażaniem innowacyjnych rozwiązań opartych o zaawansowaną analizę danych. Przed LINK4 doświadczenie zdobywał w firmach Accenture oraz Schneider Electric realizując projekty zarówno polskie, jak i międzynarodowe. Jest absolwentem Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie.

Mateusz Muryjas

Web Analytics and Data Science Consultant — re:silo

Pomaga firmom rozwiązywać problemy z danymi. Wspiera organizacje w konfiguracji narzędzi, analizowaniu zebranych informacji oraz tworzeniu raportów, dashboardów i wizualizacji. Specjalizuje się w rozwiązaniach wykorzystywanych w digitalu, a w szczególności e-commerce.
Posiada wieloletnie doświadczenia w pracy z narzędziami analitycznymi (m. in. Google Analytics i Google Tag Manager) oraz głowę w chmurach.. a właściwie w chmurze Google. Wie, jak pracować z rozwiązaniami Google Cloud Platform takimi jak BigQuery czy Looker Studio.
Pracuje jako konsultant data science i odpowiada za rozwój produktu w re:silo - hurtowni danych zbudowanej dla e-commerce. Prowadzi szkolenia i warsztaty. Występował na konferencjach poświęconych analityce takich jak MeasureCamp, Data Science Summit czy I ♥ Ads & Analytics.

Daniel Kaszyński

Szkoła Główna Handlowa w Warszawie

Jest leaderem zespołu DS360 zajmującego się modelowaniem ekonometrycznym,
zajmuje się badaniami operacyjnymi, w szczególności optymalizacją matematyczną i modelami prognostycznymi. Daniel jest autorem kilku artykułów naukowych oraz współredaktorem książki pt. Credit Scoring in Context of Interpretable Machine Learning. Posiada ponad 10 letnie doświadczenie zawodowe pracy w big-4 w obszarze modeli analitycznych oraz ryzyka finansowego. Od 2021 r. Daniel jest leaderem zespołu DS360 zajmującego się modelowaniem ekonometrycznym, wytwarzaniem oprogramowania oraz doradztwem w zakresie pozyskiwania grantów badawczych. Prywatnie kawosz z książką w ręku.

Przemysław Mazurkiewicz

International NorthEast Presales Director, Commvault

Jest odpowiedzialny za wspieranie klientów i partnerów w planowaniu strategii całościowego zarządzania danymi, prezentację możliwości rozwiązań bazujących na platformie Commvault, budowę bezpiecznych i odpornych systemów ochrony danych . Karierę w branży IT rozpoczął jako administrator systemów w Gazecie Wyborczej. Następnie związany był z firmą CompFort Meridian, w której kolejno zajmował stanowiska: konsultanta presales, kierownika działu usług, aż po dyrektora rozwoju i dyrektora operacyjnego firmy. Odpowiadał za wsparcie przedsprzedażowe i techniczne rozwiązań do zarządzania infrastrukturą, usługami IT, dostępnością i bezpieczeństwem. Uczestniczył w sprzedaży i wdrożeniach dużej skali systemów backupu i archiwizacji na rynku polskim. Do CommVault dołączył w styczniu 2014 . Obecnie jest dyrektorem działu Sales Engineering w regionie International NorthEast, obejmującym między innymi Polskę, kraje Europy Wschodniej, nordyckie i Benelux.

Daman Mazurek

Dyrektor technologiczny, Chmurowisko

Od 15 lat związany zawodowo z wytwarzaniem oprogramowania, od ostatnich siedmiu z chmurami obliczeniowymi i sztuczną inteligencją. Wykładowca na trzech uczelniach wyższych z tematów cloud computingu i uczenia maszynowego. Pasjonat technologii i AI.

dr Michał Lutostański

Strategy Business Director Kantar Polska, Wiceprezes Polskiego Towarzystwa Badaczy Rynku i Opinii, Adiunkt w Kolegium Nauk o Przedsiębiorstwie SGH

Kierował zespołami badawczymi jako Client Director w firmach badawczych TNS Polska, 4P Research Mix, Millward Brown i Kantar Polska. Od 2021 roku jako Strategy Business Director w Kantarze odpowiada za współpracę z osobami odpowiedzialnymi za badania dla kluczowych klientów oraz realizację celów strategicznych przez firmę.
Doktor nauk społecznych. Adiunkt w Szkole Głównej Handlowej w Kolegium Nauk o Przedsiębiorstwie. Wykładał na UKSW, APS, SGH oraz Uniwersytecie SWPS, gdzie jako ekspert komentował zjawiska społeczne w mediach. Absolwent 25-lecia Uniwersytetu SWPS w kategorii Biznes. Od 2016 członek zarządu PTBRiO. Od 2020 roku jego wiceprezes. Autor wielu publikacji (m.in. od 2020 autor serwisu Brief.pl), prelekcji (otrzymał nagrodę publiczności i nagrodę 25-lecia PTBRiO za najlepiej ocenione wystąpienie dwudziestu edycji Kongresu Badaczy) i wystąpień medialnych (ponad 80 wystąpień w TV).

Autor książki “Brzydkie słowa, brudny dźwięk. Muzyka jako przekaz kształtujący styl życia subkultur młodzieżowych” (Wydawnictwo Naukowe Scholar, Warszawa 2015) oraz współautor i redaktor książek: “Data driven decision. Jak odnaleźć się w natłoku danych?” (Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2018), “Badanie rynku. Jak zrozumieć konsumenta?” (Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2021) oraz „Modern leisure society – consumer behavior” (Oficyna Wydawnicza SGH 2021).

Marcin Radecki

Co-founder Dataverse-Pro, Data & Analytics Expert

Pasjonat danych oraz silny orędownik propagowania kultury organizacyjnej, w której procesy decyzyjne są data-driven. Marcin ma wieloletnie doświadczenie w consultingu oraz biznesie, dzięki czemu posiada unikatowe spojrzenie zarówno wysokopoziomowe/strategiczne jak i operacyjne. Przez wiele lat konsultant strategiczny w obszarze finansów, procesów, analityki danych, AML z ramienia firm Big 4. Kolejne lata kariery, to wdrażanie wiedzy zdobytej w licznych projektach w sektorze bankowym, oraz jako szef analityki w globalnym e-commerce.
Do obszarów ekspertyzy należą:
- opracowywanie strategii biznesowych
- budowa organizacji typu data-driven
- budowa architektury procesów zw. z danymi
- budowa i prowadzenie zespołów analitycznych
- budowa strategii danych
- czynny analityk danych, nie teoretyk
Prywatnie lubi: tenisa, pływanie, bieganie, żeglowanie i dobrego schabowego;)

Arkadiusz Wiśniewski

CEO and co-founder, Sublime

Ekspert danych z ponad 10-letnim doświadczeniem w obszarach nowych technologii, wykorzystania danych i biznesu - ex-Dentsu | ex-EY | ex-Mastercard. Absolwent Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie.

Arkadiusz Piotrak

EY Polska, Strategia i Transakcje, Lider Zespołu Data & Technology

Dyrektor Arkadiusz jest liderem zespołu złożonego z doświadczonych analityków i programistów, budujących zaawansowane rozwiązania z obszarów Data Analytics & Engineering, AI/Machine Learning a także dostarcza kompleksowe aplikacje IT. Arkadiusz skupia się na wprowadzaniu nowoczesnych technologii usprawniających procesy podejmowania decyzji i pozwalających na wykorzystanie dużych i skomplikowanych zasobów danych. Przed objęciem roli Lidera zespołu SaT Data & Technology Services, zdobywał doświadczenie w obszarze transakcyjnym i finansów korporacji dla sektorów telekomunikacji, technologii i mediów, infrastruktury oraz produktów konsumenckich. Obecnie specjalizuje się w projektowaniu rozwiązań opartych na narzędziach programistycznych (Python), chmurowych, wizualizacjach danych czy używających potoków danych (Data Pipelines) lub uczenia maszynowego. Arkadiusz jest także ekspertem w dziedzinie budowy modeli finansowych, wyceny spółek i wartości niematerialnych. Jest absolwentem Wydziału Nauk Ekonomicznych oraz Wydziału Zarządzania na Uniwersytecie Warszawskim oraz członkiem ACCA.

Kamila Gąszcz

Analytics manager, consultant, Dataverse-Pro

Matematyczka z kreatywnym usposobieniem oraz najlepszymi w klasie umiejętnościami analitycznymi i wizualizacji danych. Czyni ją to wyjątkowo dobrą w przekładaniu spostrzeżeń płynących z danych na przygotowywanie i wdrażanie rekomendacji biznesowych. Kamila posiada trzynastoletnie doświadczenie w analizie danych, głównie jako Lead Analyst.
Karierę zaczynała w branży farmaceutycznej, pracując jako konsultantka dla największych firm w przemyśle. Kolejne lata spędziła budując i prowadząc zespoły analityczne dla sektora e-commerce, gdzie ściśle współpracowała z kadrą wyższego szczebla, pomagając wprowadzać w organizacji podejście data-driven oraz od podstaw projektowała raportowanie.
Prywatnie mama małej Zoi, miłośniczka przyrody i podróży. Lubi psychologię i robi świetny sernik.

Paweł Jamer

Menedżer ds. Projektów Zaawansowanej Analityki, Alior Bank / Trener Data Science, Sages / Wykładowca, PW i ALK

Menedżer zespołów data science, trener data science oraz wykładowca. Zwolennik przywództwa służebnego, zwinnych metodyk pracy oraz budowania zaangażowanych zespołów. Jako osoba wiecznie głodna wiedzy, studiował dotychczas matematykę, data science, informatykę, ekonomię, zarządzanie oraz finanse, jak też uczestniczył w wielu szkoleniach menedżerskich i technicznych. W swojej ponad 10 letniej karierze zawodowej realizował projekty z obszaru data science dla branży bankowej, faktoringowej, leasingowej, pożyczkowej, restauracyjnej, energetycznej oraz informatycznej. Miał również okazję uczestniczyć w projektach naukowych dotyczących NLP, computer vision oraz modelowania rynków finansowych.

Hubert Kobierzewski

BI Practice Lead, Cogit

Pomaga klientom zbierać ich dane oraz przekonwertować je w wartościowe informacje przy pomocy produktów platformy danych Microsoft. Poza pracą Hubert współprowadzi dwie grupy społecznościowe: warszawski oddział Data Community Poland oraz Warsaw Power BI User Group. Jest także organizatorem konferencji SQLDay oraz dzieli się wiedzą na ALK oraz Politechnice Warszawskiej.