Moderator: Mykhailo Krasiuk
Uczestnicy:
• Luiza Jurgiel-Żyła, PR Manager, Newmark Polska
• Damian Ziąber, rzecznik prasowy Ubezpieczeniowego Funduszu Gwarancyjnego, członek Polskiego Stowarzyszenia Public Relations
• Anna Kula, Kula PR Consulting
• Roksana Obuchowska, wiceprezeska Polskiego Stowarzyszenia Public Relations
• W jakich elementach PR od zawsze nominalnie wpisywał się do powstałego ESG?
• Czy i w jaki sposób te dwie dziedziny będą się integrować lub kanibalizować?
• Jakie mamy różnice między dziedzinami, które pozostaną niezmienne?
• Czy PR-owiec może być profesjonalnym specjalistą ESG (i odwrotnie)?
• Wzorcowe przykłady działań agencji PR lub działów PR, które z powodzeniem weszły w zakres ESG
• ESG/zrównoważony rozwój i CSR – zmiana narracji
• CSRD i ESRSy – wymogi i regulacje - co to oznacza dla strategii i komunikacji firm
• ESG i PR – punkty styku – gdzie w praktyce ESG firma może potrzebować wsparcia PR i odwrotnie
• Forma i treść – język ma płeć – rola otwartej i inkluzyjnej
• Wprowadzenie do tematyki ESG.
• ESG a CSR.
• Taksonomia UE - główne dokumenty
• Dyrektywa CSRD - najważniejsze zagadnienia
• Raportowanie w ramach dyrektywy CSRD
• Jakie działania i komunikaty uznawane są za greenwashing (przykłady)
• Na czym polega greenwashing (definicja)
• Skąd się wziął (krótka historia + oczekiwania klientów)
• W którą stronę zmierzają przepisy KE
• I wreszcie: czego unikać, robiąc firmową komunikację
• Komunikacja vs rzeczywistość, czyli czy, jak i kiedy mówić o ESG w firmie?
• Jak budować wiarygodność
o Komunikacji zewnętrznej
o Komunikacji wewnętrznej
o Employer brandingu
• Budowanie zielonej kultury organizacyjnej – dlaczego ESDpowinno być wpisane w DNA firmy?