ESG w działaniach PRowca

jak zaplanować długofalową komunikację strategii ESG spójną z działaniami firmy?

Data rozpoczęcia:
27.10.2023
Data zakończenia:
27.10.2023

Program

Dzień I
Piątek
27 października 2023
09:15

Czas na logowanie

09:25

Oficjalne rozpoczęcie. Powitanie uczestników i prelegentów. Informacje techniczne dot. korzystania z platformy.

Agnieszka Spychała, project manager, dział konferencji i szkoleń, dziennik "Rzeczpospolita"

09:30

PANEL DYSKUSYJNY pod Patronatem PSPR (Polskie Stowarzyszenie Public Relations)

Luiza Jurgiel-Żyła, doradczyni ds. PR; członkini honorowa PSPR , Damian Ziąber, rzecznik prasowy Ubezpieczeniowego Funduszu Gwarancyjnego, członek Polskiego Stowarzyszenia Public Relations , Anna Kula, Pomagam firmom w skutecznej komunikacji i realizacji celów zrównoważonego rozwoju , Roksana Obuchowska, wiceprezeska Polskiego Stowarzyszenia Public Relations , Michał Krasiuk, doradca ds. komunikacji z 17-letnim doświadczeniem.

Moderator: Mykhailo Krasiuk
Uczestnicy:
• Luiza Jurgiel-Żyła, PR Manager, Newmark Polska
• Damian Ziąber, rzecznik prasowy Ubezpieczeniowego Funduszu Gwarancyjnego, członek Polskiego Stowarzyszenia Public Relations
• Anna Kula, Kula PR Consulting
• Roksana Obuchowska, wiceprezeska Polskiego Stowarzyszenia Public Relations

•    W jakich elementach PR od zawsze nominalnie wpisywał się do powstałego ESG?
•    Czy i w jaki sposób te dwie dziedziny będą się integrować lub kanibalizować?
•    Jakie mamy różnice między dziedzinami, które pozostaną niezmienne?
•    Czy PR-owiec może być profesjonalnym specjalistą ESG (i odwrotnie)?
•    Wzorcowe przykłady działań agencji PR lub działów PR, które z powodzeniem weszły w zakres ESG 

11:00

Przerwa

11:15

ESG – jakie zmiany czkają firmy w związku ze wytycznymi ESG i jaki to może mieć wpływ na PR

Monika Kulik, Ekspertka ds. Komunikacji i CSR, Orange Polska, Członkini Zarządu Forum Odpowiedzialnego Biznesu

•    ESG/zrównoważony rozwój i CSR – zmiana narracji
•    CSRD i ESRSy – wymogi i regulacje  - co to oznacza dla strategii i komunikacji firm 
•    ESG i PR – punkty styku – gdzie w praktyce ESG firma może potrzebować wsparcia PR i odwrotnie 
•    Forma i treść – język ma płeć – rola otwartej i inkluzyjnej 
 

12:15

Rola PR w raportowaniu ESG:

Mira Poręba, dr nauk prawnych, Uniwersytet Warszawski, AirHelp

•    Wprowadzenie do tematyki ESG. 
•    ESG a CSR. 
•    Taksonomia UE - główne dokumenty
•    Dyrektywa CSRD - najważniejsze zagadnienia
•    Raportowanie w ramach dyrektywy CSRD

13:15

Przerwa

13:30

Greenwashing jako ryzyko zawodowe. Jak się komunikować, by nie uprawiać ekościemy?

Anna Kula, Pomagam firmom w skutecznej komunikacji i realizacji celów zrównoważonego rozwoju

•    Jakie działania i komunikaty uznawane są za greenwashing (przykłady) 
•    Na czym polega greenwashing (definicja) 
•    Skąd się wziął (krótka historia + oczekiwania klientów) 
•    W którą stronę zmierzają przepisy KE
•    I wreszcie: czego unikać, robiąc firmową komunikację

14:30

Moda na komunikację ESG, tylko wiarygodność i spójność przekazu z działaniem firmy kreują wartość dla odbiorców

Ewelina Lewandowska, Konsultantka i trenerka ds. zrównoważonego rozwoju

•    Komunikacja vs rzeczywistość, czyli czy, jak i kiedy mówić o ESG w firmie?
•    Jak budować wiarygodność
      o    Komunikacji zewnętrznej
      o    Komunikacji wewnętrznej
      o    Employer brandingu
•    Budowanie zielonej kultury organizacyjnej – dlaczego ESDpowinno być wpisane w DNA firmy?
 

15:30

Zakończenie szkolenia