1 590 zł per person + 23% VAT
order before 10 October
1 690 zł per person + 23% VAT
order after 10 October
• Synergia między działami prawnymi a biznesowymi
• Strategiczne podejście do zarządzania projektami prawnymi
• Projekty biznesowe z komponentem prawnym (inwestycje, wdrożenia systemów IT i inne, gdzie gospodarzem jest business owner)
• Projekty prawne oddziałujące na cały biznes (ESG, GRC, M&A, HR, whistleblowing, systemy antymobbingowe i inne, gdzie gospodarzem jest właściciel obszaru prawnego)
• Nowa rola prawnika w projektach biznesowych, zadania (L)PM’a
• Kompetencje i umiejętności niezbędne do skutecznego zarządzania projektem prawnym
• Skuteczne metody komunikacji w zespole projektowym
• Narzędzia do zarządzania przepływem informacji
• Budowanie relacji z interesariuszami
• Wyzwania prawne (np. wynikające z etyki zawodu) w zarządzaniu projektami prawnymi
• Tworzenie mapy projektu prawnego
• Harmonogram i WBS projektu prawnego
• Przykłady i narzędzia wspomagające planowanie
Sesja pytań i odpowiedzi
Jak skutecznie zarządzać streamem prawnym projektu?
• Z życia wzięte – case study
• Kiedy (i po co) prawnik potrzebny jest w projekcie?
• Od czego zacząć? Rzecz o celu, problemach prawnych i kompetencjach
• Wehikuł czasu czy wehikuł prawny – droga od celu do rezultatu, czyli rekomendacja i implementacja strategii prawnej
• No risk, no fun, zatem o ryzyku prawnym w projekcie
• Co może pójść źle i jak to naprawić? Wyzwania, błędy, lessons learnt i dobre praktyki
Sesja pytań i odpowiedzi
• Wprowadzenia do Legal Project Management - krótkie objaśnienie definicji
• Rola odpowiednio dobranych narzędzi przy Legal Project Management
• Narzędzia do zarządzania projektami - przegląd popularnych narzędzi i kryterium ich wyboru
• Case studies - typowe wyzwania przy zarządzaniu projektami z udziałem zespołów interdyscyplinarnych i propozycja rozwiązań przy wykorzystaniu narzędzi
Sesja pytań i odpowiedzi
Jak Legal Project Management może zbliżyć prawników i biznes?
• Dobra współpraca pomiędzy działem prawnym i biznesem – dlaczego jest aż tak ważna?
• Prawnik – bądź wsparciem, a nie utrudnieniem, czyli jak zrozumieć potrzeby biznesu i umiejętnie się do nich dostosować
• Zarządzanie czy wspieranie - czy prawnik powinien być liderem projektu?
• Nowe technologie i sztuczna inteligencja, czyli jak proponować innowacyjne rozwiązania i usprawniać swoją pracę
• Przyszłość współpracy między działami prawnymi a biznesowymi – jak przygotować organizację na przyszłe wyzwania i możliwości?
Sesja pytań i odpowiedzi
Strategie budowania zaangażowania i zaufania.
• Czym jest analiza interesariuszy w projekcie i dlaczego jest ważna?
• Kim są interesariusze w zarządzaniu projektami?
• Czym jest mapa interesariuszy?
• Czym jest zarządzanie interesariuszami?
• Jak zidentyfikować interesariuszy w projekcie
• Co możesz tragicznie zaniedbać i ponieść tego przykre koszty?
Sesja pytań i odpowiedzi.
• Prawnik jako project manager - korzyści z łączenia kompetencji dla skuteczności realizacji projektu
• Ocena charakteru projektu jak o kryterium wyboru metodologii prowadzenia projektu
• Komunikacja, elastyczność, zarządzanie ryzykiem
• Bariery i ryzyka prawne - realizacja projektów w zmiennym otoczeniu prawnym
Sesja pytań i odpowiedzi
• Prowadzenie projektu zgodnie ze strukturą organizacyjną, korporacyjną i statusem prawnym organizacji, ładem korporacyjnym
• Ramy prawne określone w przepisach unijnych i krajowych
• Obowiązki wynikające z dokumentacji przedsiębiorstwa, compliance
• Sprawozdania, raporty, archiwizacja dokumentacji
Sesja pytań i odpowiedzi.
• Rodzaje ryzyka istotne w zarządzaniu projektami
• Metodologia analizy ryzyka
• Sposoby ograniczania ryzyka w projektach prawnych
• Czynniki krytyczne w monitorowaniu ryzyka w projektach prawnych
Sesja pytań i odpowiedzi.
• Komunikacja wewnętrzna w zespole projektowym: Regularne spotkania statusowe, wprowadzenie elementów metodyki Agile, transparentność i otwartość w komunikacji.
• Komunikacja z Interesariuszami: Mapowanie interesariuszy, tworzenie spersonalizowanych raportów, organizowanie spotkań, warsztatów i szkoleń dla interesariuszy.
• Wykorzystanie Nowoczesnych Narzędzi Komunikacyjnych: Używanie platform do zarządzania projektami, narzędzi komunikacyjnych i automatyzacja lub standaryzacja komunikacji (np. FAQ).
Sesja pytań i odpowiedzi.