ZARZĄDZANIE PROJEKTAMI W PRODUKCJI

Jak podnieść wydajność za pomocą Project Managementu

Data rozpoczęcia:
14.03.2018
Data zakończenia:
15.03.2018

Program

Dzień I
Środa
14 marca 2018
09:00

Rejestracja uczestników powitalna kawa

BLOK 1: Metodologie zarządzania projektami – kompendium wiedzy

09:30

Efektywność poszczególnych metod w zastosowaniu w produkcji. Projektowe kolosy czy szybkie i zwinne metodologie?

Tomasz Wrzesiewski, Project manager, PMO, Trainer Art. Strategy Group

  • Kreowanie przedsiębiorstwa Agile w odpowiedzi na Lean manufacturing – wydajność w zwinnej formie.
  • Prince2  jako metodologia zarządzania przedsięwzięciami nastawionymi na zmianę- unikalne podejście do produktu
  • Jak skutecznie zarządzać marnotrawstwem za pomocą zwinnych metodologii- zastosowanie rozwiązań na miarę Six Sigma
  • 5S  w praktyce- jak wykorzystując 5 prostych  zasad poprawisz wydajność projektu.
  • Kaizen – jak metodą ciągłego doskonalenia  dojść do efektywnej produkcji oraz usprawnienia pracy zespołu
11:30

Przerwa na kawę

12:00

Zarządzanie zmianą jako punkt kluczowy projektów w produkcji

Grzegorz Kucia, CEO, GetMore Management

  • Jak przeprowadzić tranformację w zmiennym i złożonym otoczeniu produkcyjnym- Ocena stanu faktycznego firmy
  • Stosowanie metod i technik skutecznego komunikowania zmian w zespołach i całej organizacji
  • Interaktywna symulacja zmiany – podejmowane decyzje i ich wpływ na efektywność produkcji.
  • Zmieniające się wymaganiami klienta- jak zwinnie nimi zarządzać
  • Zwinne metodyki otwarte na zmiany- jak zapanować na chaosem projektowym stosując podejście Agile?
  • Objawy, przyczyny i konsekwencje nieudolnego zarządzania zmianami w projektach
13:00

Przerwa na lunch

Blok 2: Projekty HR w Produkcji

14:00

Prezentacja projektu przed zarządem oraz grupą projektową

Oczekujemy na potwierdzenie prelegenta

  • Jak skutecznie prowadzić prezentację biznesową, która inspiruję, motywuje i daje przewagę.
  • Pozyskiwanie sojuszników projektu na wyższych szczeblach zarządzania
  • Jak w jasny i przejrzysty sposób przekazać szczegóły projektu Twojemu zespołowi
  • Tworzenie prezentacji- najważniejsze informacje o projekcie skumulowane w merytorycznej prezentacji
15:00

Zarządzanie kryzysem zatrudnienia w produkcji

Miłosz Kulawiak, HR Business partner, Grupa Żywiec , Wioleta Wąsik, Kierownik ds. Rozwoju Talentów i Rekrutacji Grupa Żywiec

  • Ryzyko dla przyszłości rozwoju produkcji- niska dostępność siły roboczej- wyzwania projektowe dla działów HR
  • Zapełnianie „białej plamy” na mapie Polski- pomysły na eksploatację wschodniej granicy
  • Główne aglomeracje produkcyjne- Wrocław, Poznań, Warszawa- jak zainteresować potencjalnych pracowników?
  • Pracownik ze wschodu- chęci do pracy kontra wymagania. Czy Polska to tylko kraj transferowy, jak zachęcić pracownika do pozostania dłużej?
  • Oferta atrakcyjna dla pracownika produkcyjnego systemy benefitów- nowe standardy zatrudnienia
16:00

Zakończenie 1 dnia warsztatów

Dzień II
Czwartek
15 marca 2018
09:00

Rejestracja uczestników powitalna kawa

BLOK 3:Rozbudowa i podnoszenie wydajności produkcji

09:30

Utrzymanie projektu- co zrobić aby projekt nie zgasł po wdrożeniu

Piotr Merks, President, Piktorex

  • Trwałość realizowanego projektu- czynniki składowe, kontrola trwałości projektu
  • Przechowywanie i archiwizacja dokumentacji projektu- analiza porównawcza poszczególnych dokumentów ze stanem faktycznym projektu
  • Wywiady z pracownikami i osobami zaangażowanymi w projekt
  • Przeprowadzenie oceny oraz rewizji wyników projektu względem założeń początkowych
10:30

Przerwa na kawę

11:00

Podnoszenie wydajności produkcji

Aleksander Doliński, Starszy inżynier procesu, LG Chem Energy

  • Monitorowanie stanu faktycznego projektu, wskaźniki i mierniki wydajności procesów produkcji
  •  Efektywność kosztowa systemów automatyki i efektywność prac inżynierskich-
  • Projekt kompatybilnego oprogramowania – jak projekty IT wpływają na wydajność produkcji
  • Optymalizacja czasu produkcji- lead time’y a wymagania klienta
  • Zarządzanie projektowe w dziale finansowym- proste i szybkie narzędzia optymalizujące pracę w dziale księgowym

BLOK 4: Zarządzanie projektami procesów automatyzacji produkcji

12:00

Systemy wspomagające

Grzegorz Skowronek, UIBS Teamwork

  • Systemy IPO- Intelligent Production Organisation
  • Swobodne zarządzanie Stockami, zasobami ludzkimi i sytuacją na halach produkcyjnych
  • Systemy optymalizacji planowania budżetu oraz możliwych zmian w projekcie
13:00

Przerwa na lunch

14:00

Komunikacja z maszynami i zautomatyzowanie procesów

Jerzy Greblicki, Head of IT, R&D Department, Crusar

  • Komunikacja systemów ERP z maszynami, rozpisywanie zadań, odzyskiwanie informacji zwrotnych
  • Wizualizacja projektów dla maszyn
  • Dążenie firm do zautomatyzowania procesów- chwilowy trend czy przyszłość produkcji?
  • Zarządzanie zespołem inżynierów oraz projektantów
  • Kierunki rozwoju w automatyzacji produkcji
15:00

Zakończenie 2 dnia warsztatów wręczenie certyfikatów potwierdzających szkolenie