Inżynier, CML CONSTRUCTION SERVICES Sp. z o.o., Członek Stowarzyszenia Inżynierów Doradców i Rzeczoznawców (SIDiR)
Szef Działu Contract Management w firmie CML Construction Services sp. z o.o. należącej do koncernu STRABAG SE. Inżynier budownictwa z doświadczeniem zawodowym obejmującym pracę w zespole Inżyniera Kontraktu, kierowanie pracami projektowymi, oraz pracę w wykonawstwie. Jako członek zarządu w firmie CML Construction Services sp. z o.o. odpowiada za obsługę Contract Management dla koncernu STRABAG w Polsce.
Inżynier, Biuro Inżyniera Konsultanta Tomasz Latawiec, Prezes Zarządu Stowarzyszenia Inżynierów Doradców i Rzeczoznawców (SIDiR), Wiceprezes Sądu Arbitrażowego przy Stowarzyszeniu Inżynierów Doradców i Rzeczoznawców (SIDiR)
Absolwent Politechniki Warszawskiej Wydział Inżynierii Lądowej. Współzałożyciel i Członek Rady Stowarzyszenia „Inicjatywa dla Infrastruktury”. Wiceprezes Sądu Arbitrażowego przy SIDiR. Ekspert i Rozjemca z listy SIDiR. Arbiter Sądu Arbitrażowego przy SIDiR. Członek Zespołu d/s Tłumaczeń i Opracowań Warunków Kontraktowych FIDIC, Kolegium Redakcyjnego Biuletynu Informacyjnego SIDiR „Konsultant”, Zespołu Redakcyjnego „Wydawnictwa Inżynieria”. Powoływany do Komisji Rozjemstwa w Sporach i Zespołów Orzekających przy Sądach Arbitrażowych. Autor licznych artykułów z dziedziny prawa zamówień publicznych, prawa budowlanego, WK FIDIC oraz felietonów środowiskowych. Autor SIWZ dla projektów POIiŚ zarówno na roboty budowlane jak i na usługi Inżyniera oraz z zakresu gospodarki odpadami. Audytor w zakresie analiz i realizacji umów o zamówienia publiczne na roboty budowlane i usługi. Doradca i Konsultant z zakresu prawa zamówień publicznych i Warunków Kontraktowych FIDIC dla Zamawiających – Jednostek Realizujących Projekt oraz Wykonawców z sektora infrastruktury, ochrony środowiska i gospodarki odpadami. Doświadczenia zawodowe przy realizacji kontraktów realizowanych w oparciu o Warunki Kontraktowe FIDIC. Propagator stosowania WK FIDIC w ich niezmienionej formie zgodnej z pierwotnym „duchem” FIDIC.
Adwokat, Partner, Kancelaria Łaszczuk i Wspólnicy
Od ponad 30 lat doradza polskim i międzynarodowym przedsiębiorstwom, w zakresie prawa gospodarczego i cywilnego, a także w sporach sądowych i arbitrażowych. W latach 1982-1987 był sędzią w Okręgu Sądu Wojewódzkiego w Warszawie. Reprezentuje klientów w krajowych i międzynarodowych postępowaniach arbitrażowych, w szczególności w zakresie kontraktów budowlanych, projektów inwestycyjnych, nieruchomości, fuzji i przejęć oraz umów handlowych. Pełnił funkcję arbitra lub arbitra przewodniczącego w około 300 postępowaniach arbitrażowych instytucjonalnych i ad hoc prowadzonych na podstawie regulaminu UNCITRAL, International Chamber of Commerce (ICC) i Sądu Arbitrażowego przy Krajowej Izbie Gospodarczej i innych. Jego doświadczenie obejmuje również doradztwo i zastępstwo klientów w arbitrażu inwestycyjnym. Jest rekomendowany w dziedzinie rozwiązywania sporów przez międzynarodowe rankingi Chambers Europe, Chambers Global, Legal 500 EMEA, Best Lawyers® in Poland oraz Expert Guides to Commercial Arbitration. Corocznie jest także wymieniany na czołowych pozycjach jako rekomendowany prawnik w zakresie sporów dziennika Rzeczpospolita. Jest Przewodniczącym Rady Arbitrażowej Sądu Arbitrażowego przy Krajowej Izbie Gospodarczej oraz członkiem Naczelnej Rady Adwokackiej.
Adwokat, Senior Associate, Kanelaria Łaszczuk i Wspólnicy
Specjalizuje się w rozwiązywaniu sporów sądowych i arbitrażowych oraz prawie obrotu nieruchomościami. Doradza i reprezentuje klientów w sporach, szczególnie związanych z procesem budowlanym. Wśród jego klientów są przedsiębiorcy z sektora budowlanego, energetycznego, medycznego oraz detalicznego.
Jego doświadczenie obejmuje doradztwo w sporach dotyczących zapłaty wynagrodzenia za roboty budowlane, odbioru robót budowlanych oraz prawidłowości wykonania robót budowlanych. Jest autorem artykułu „Spory wynikające z niezasadnego skorzystania przez inwestora z gwarancji bankowej lub ubezpieczeniowej zabezpieczającej należyte wykonanie umowy o roboty budowlane – wybrane zagadnienia”, który ukazał się w Przeglądzie Sądowym 2017 (5).
Associate, Kancelaria Łaszczuk i Wspólnicy
Specjalizuje się w postępowaniach arbitrażowych i sądowych. Doradza klientom z branży budowlanej, kolejowej i ubezpieczeniowej. Ma doświadczenie w pełnieniu funkcji sekretarza trybunału arbitrażowego w sprawach budowlanych, w tym sporach, w których zastosowanie miały wzory FIDIC. Jest doktorantką w Katedrze Postępowania Cywilnego WPiA UW i współpracownikiem London School of Economics. Prowadzi zajęcia z postępowania cywilnego dla studentów. Ponadto jest mediatorem w Centrum Rozwiązywania Sporów i Konfliktów WPIA UW oraz redaktorem portalu arbitraz.laszczuk.pl poświęconemu tematyce arbitrażowej. Autorka wielu publikacji z zakresu arbitrażu i procedury cywilnej.
Adwokat, Partner Zarządzający, Kancelaria Łaszczuk i Wspólnicy
Kieruje praktyką rozwiązywania sporów oraz praktyką nieruchomości i prawa budowlanego. Od ponad 15 lat doradza i reprezentuje polskich i międzynarodowych klientów w sporach gospodarczych przed sądami powszechnymi, a także w krajowych i międzynarodowych sporach arbitrażowych, w szczególności w zakresie kontraktów budowlanych i projektów infrastrukturalnych. Jest arbitrem na listach największych polskich i międzynarodowych sądów arbitrażowych. Pełniła funkcję arbitra w wielu sporach dotyczących umów o roboty budowlane. Doradza także w zakresie prawa budowlanego, obrotu nieruchomościami, najmu nieruchomości komercyjnych oraz fuzji i przejęć. Jest rekomendowana w dziedzinie rozwiązywania sporów przez międzynarodowe rankingi Chambers Global, Chambers Europe, Legal 500 EMEA, Best Lawyers® in Poland, Expert Guides to Commercial Arbitration oraz Who’s Who Legal Arbitration: Future Leaders.
Prezes Zarządu, Centrum Obsługi Zamówień Publicznych
Prawnik, absolwentka Wydziału Prawa Europejskiej Wyższej Szkoły Prawa i Administracji w Warszawie, a także filolog, absolwentka Wydziału Neofilologii na kierunku Iberystyki Uniwersytetu Warszawskiego. Ekspert i wykładowca zamówień publicznych, posiadająca wieloletnie doświadczenie w problematyce zamówień publicznych (od 1993 r.). Były współpracownik Samodzielnego Zespołu ds. Zamówień Publicznych w URM, kierowanego przez późniejszego Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych. Od 1994 r. wykładowca zamówień publicznych, trener późniejszych trenerów, arbitrów oraz ekspertów, a także długoletni wykładowca na wielu szkoleniach otwartych i dedykowanych dla licznych zamawiających i wykonawców, w tym sektorowych. Wykładowca w kolejnych edycjach "Podyplomowego Studium Zamówień Publicznych" w Wyższej Szkole Przedsiębiorczości i Zarządzania im. L. Koźmińskiego w Warszawie (aktualnie Akademii Leona Koźmińskiego). Długoletni doradca klientów, głównie korporacyjnych, w zakresie problematyki zamówień publicznych.
Ekspert kolejnych komisji sejmowych (w tym ostatniej, powołanej we wrześniu 2009 r.) zajmujących się nowelizacjami prawa zamówień publicznych. Współautorka Podręcznika Zamówień Publicznych wydanego w 2001 r. przez Centrum Zamówień Publicznych sp. z o. o. oraz siedmiu suplementów wydanych do przedmiotowego podręcznika w przeciągu następnych 3 lat. Autorka poradników nt. zamówień publicznych, m.in. specjalistycznego poradnika poświęconego sporządzaniu dokumentacji przetargowej pt. "Specyfikacja istotnych warunków zamówienia" oraz poradnika zatytułowanego "Zamówienia sektorowe", wydanego przez Urząd Zamówień Publicznych. Współautorka "Podręcznika Realizacji Zamówień Publicznych" opracowanego i wydanego w roku 2003 w ramach programu PHARE. W 2004 r. znalazła się, jako jedna z pierwszych, w gronie osób, które pomyślnie zdały egzamin na atestatorów zorganizowany przez UZP (w okresie obowiązywania instytucji atestatora, tj. w latach 2004-2007, uprawnienia takie w Polsce uzyskało zaledwie 30 osób).
Prezes, Datacomp
Absolwent pierwszego kursu Teorii Konstrukcji na Wydziale Lądowym w Politechnice Krakowskiej. Jako nauczyciel akademicki realizuje szereg projektów naukowo-badawczych, wśród nich prace nagrodzone przez MNiSZW. Autor ponad 20 publikacji naukowych. Od 1987 roku kieruje firmą Datacomp, gdzie realizuje wiele projektów informatycznych związanych z oprogramowaniem inżynierskim do analizy i wymiarowania oraz kosztorysowania. Obecnie prowadzi projekty związane z technologią BIM – BIMVision i BIMestiMate, które są oferowane na rynku globalnym. Jest autorem kilkudziesięciu publikacji z tego zakresu, a przede wszystkim pierwszej polskiej monografii „BIM – innowacyjna technologia w budownictwie”. Jest członkiem Rady Koordynacyjnej Biur Projektów Izby Projektowania Budowlanego, PZITB, Akademii Inżynierskiej, Stowarzyszenia Klaster BIM, członkiem Obserwatorem Building Smart Nordic Group.
Kancelaria Adwokacka Adwokat Hubert Wysoczański, członek SIDiR
Posiada kilkuletnie doświadczenie przy realizacji projektów oraz rozwiązywaniu sporów sądowych i arbitrażowych w zakresie budownictwa, energetyki, zamówień publicznych i handlu. Specjalista w obszarze umów o roboty budowlane i Warunków Kontraktowych FIDIC. Reprezentuje inwestorów i wykonawców projektów infrastrukturalnych dotyczących m.in. budowy autostrad, dróg ekspresowych, elektrowni, linii elektroenergetycznych, farm wiatrowych, kopalni, kompleksów biurowych, lotnisk, galerii handlowych, stadionów. Występował jako pełnomocnik zagranicznych i polskich podmiotów w postępowaniach arbitrażowych. Zajmuje się również postępowaniami administracyjnymi i sądowymi dotyczącymi przygotowania procesu inwestycyjnego. Absolwent prawa na University of Melbourne w Australii oraz Bucerius Law School w Hamburgu. Autor publikacji z zakresu prawa umów o roboty budowlane, prawa energetycznego i arbitrażu, w tym pierwszej na polskim rynku monografii poświęconej zmianie treści umowy o roboty budowlane i warunkom FIDIC, pt. „Prawo do zmiany oraz polecenie zmiany treści umowy o roboty budowlane w świetle warunków FIDIC” oraz kompleksowej publikacji dotyczącej umów stosowanych w budownictwie pt. „KONTRAKTY BUDOWLANE. Kodeks cywilny, Prawo zamówień publicznych, FIDIC, orzecznictwo”.
Członek Zarządu Instytut Analiz Budowlanych INAB.pl
Absolwent Politechniki Łódzka, Wydziału Architektury, Budownictwa i Inżynierii Środowiska (1995) oraz Wydziału Zarządzania i Organizacji (1999).
Współpracując z dużymi firmami inżynierskim miał okazję kierować jak i brać udział w przygotowaniu i realizacji kilku znaczących projektów. W latach 1995-2002 zaangażowany w przygotowanie i monitorowanie realizacji projektów współfinansowanych ze środków Unii Europejskiej będących wsparciem procesu przygotowania Polski do członkostwa w Unii. W latach 2002-2003 zdobywa praktykę międzynarodową pracując w firmie Scott Wilson w Wielkiej Brytanii, projektując infrastrukturę jak również biorąc udział w opracowaniu strategii holdingu na przyszłość. Po powrocie do kraju do roku 2006 zarządza przygotowaniem kilkudziesięciu projektów infrastrukturalnych do finansowania ze środków międzynarodowych instytucji finansowych. Od 2006 poświęca czas na kierowanie zespołami zarządzającymi budową. Kluczowymi projektami są „Rekultywacja składowiska odpadów Maghtab” (Malta, 2006) o wartości ponad 10 mln Euro oraz w okresie 07/2007 do 03/2009 „Rozbudowa Międzynarodowego Portu Lotniczego Warszawa Okecie – Terminal 2 wraz z towarzyszącą infrastrukturą techniczną” o wartości inwestycji około 250 mln USD. Od 08/2009 do 05/2011 zarządza projektem „Opracowanie studium wykonalności modernizacji i rozbudowy Warszawskiego Węzła kolejowego” o wartości około 6,5 mln Euro.
Od roku 2002 dzielił obowiązki kierownika projektu z opracowaniem ponad 30 niezależnych opinii, w których udzielano odpowiedzi na takie zagadnienia techniczne jak: (i) należne przedłużenie terminu realizacji inwestycji z powodu przeszkód w jej realizacji, (ii) koszty związane z takim przedłużeniem, (iii) przyczyny awarii budowalnych i/lub powstania.