DATA ANALYTICS FORUM 2017

Wyzwania nowoczesnej analityki biznesowej

Data rozpoczęcia:
24.10.2017
Data zakończenia:
25.10.2017

Prelegenci

Mari Hermanns

Head of Business Intelligence, solarisBank

Mari is a leading BI expert for fintech ventures. She is heading business intelligence at solarisBank overseeing the development of an automated banking platform that relies on data analytics and actionable intelligence. Her vision is that BI should be a cross-functional department that supports all internal stakeholders, by making the use of internal data easily accessible and understandable. She is working towards the goal that everyone in the organisation can use BI tools independently to answer their questions and gain valuable insights in order to perform their daily tasks, whereas the BI department itself would focus on more complex analysis. She has gathered fintech experience before at FinLeap and payleven and worked as a senior consultant for PwC. Mari graduated from Stockholm School of Economics and Maastricht University with distinction. Mari was listed in the Forbes 30under30 for Finance in Europe 2017 and as a top10 under 35 in the German finance industry by Capital magazine.

Mark Kukolus

Business Intelligence Analyst, Generali – United Kingdom Branch

Performance-focused professional with successful track record in operations development and improvement, especially in Management Information Systems, Financial Processes and Information Technology. He is business intelligence & corporate performance management expert who delivered programmes & projects for large and mid-market enterprises including Volvo Group, Polpharma, Aviva, SKOK Stefczyka, Intertoll Europe as well as institutional clients including European Commission in Brussels and European Investment Bank in Luxembourg. Through various roles, working directly with executives, high performing teams and other entrepreneurs he fosters control and automation methods in enterprises & institutions management and operations. Currently he works at Generali for global corporate insurance operations in the City of London. Previously he acted as Managing Partner and in other roles for BICPM, for the last decade delivering solutions for clients in the CEE region and Western Europe. Recognised as expert in Managerial Finance & Accounting (Wharton Business School, IESE, University of Gdansk certified and Bloomberg speaker), Financial Controlling, Analytics and Reporting Automation, as well as processes and systems related to SSC / BPO / ITO development & improvement. He also holds Master of Science in Control Engineering from Gdansk University of Technology.

Przemysław Dobosz

ITS & Digital Business Partner, Sanofi

Ukończył Wydział Cybernetyki Wojskowej Akademii Technicznej w Warszawie. Posiada certyfikacje CCNP, Microsoft i Prince. W branży farmaceutycznej pracuje od 12 lat. Specjalizuje się w budowaniu innowacyjnych rozwiązań w obszarze Digital i Multichannel dla branży farmaceutycznej.

Dariusz Flisiak

Business Intelligence & Data Warehouse Director, Credit Suisse

Specjalizuje się w zarządzaniu informacją w przedsiębiorstwach, analityce biznesowej, informatycznych systemach analitycznych oraz zarządzaniu wynikami i efektywnością. Posiada ponad czternastoletnie doświadczenie w tych obszarach zdobyte w konsultingu biznesowym i technologicznym na międzynarodowych projektach dla klientów sektora finansowego, telekomunikacyjnego, produkcyjnego i publicznego.

Dariusz Gałęzowski

Dyrektor Biura Architektury, PKO Bank Polski

Menager z 25 letnie doświadczeniem (w tym 14 lat w branży finansowej). Koncentruję się na efektywności procesów, optymalizacji kosztów i innowacyjności rozwiązań. Dotychczas odpowiadałem za opracowanie i wdrażanie Systemów Informacji Zarządczej oraz Systemów Zarządzania Danymi w tym jakości danych skupiający się na opracowaniu strategii a także jej implementacji w organizacji (#Data Governance, #Architektura Korporacyjna, #Data Science oraz #Data Driven). Aktywnie uczestniczyłem w implementacji wymogów wynikających z Dyrektywy GDPR w PKO BP. Moje doświadczenie obejmuje również funkcjonowania obszarów biznesowych w tym związanych z kontrolingiem, systemem motywacyjnym, budżetowaniem, zamówieniami publicznymi, rozwojem Systemu Informacji Zarządczej, Hurtowni Danych, systemów wsparcia procesów sprawozdawczości obligatoryjnej i wewnętrznej, optymalizacji procesów, zarządzania projektami.

Łukasz Grala

Architekt Platform danych i rozwiązań Business Intelligence, TIDK

Architekt danych w TIDK – Data Scientist as a Service. Doktorant Wydziału informatyki Politechniki Poznańskiej w obszarze data minigu i uczenia maszynowego. Od 2010 roku Microsoft Most Valuable Professional (MVP) w kategorii Data Platform. Certyfikowany trener Microsoft, posiada od lat wszystkie certyfikaty Microsoft w zakresie danych, analizy, BI i Big Data. Prelegent na licznych konferencjach w kraju i na świecie. Lider Data Community (dawniej PLSSUG), członek zarządu PTI oddział Wielkopolski.

Artur Grządziel

Big Data Solution Architect, Data Scientist, GE Digital

Praktyk z ponad dziesięcioletnim doświadczeniem w branży IT. Architekt Rozwiązań BigData oraz Data Scientist w GE Healthcare (IT Centre of Excellence Krakow). Wcześniej zdobywał doświadczenie pracując dla największych firm IT oraz klientów z branży FMCG, telekomunikacyjnej oraz bankowej. Stypendysta Prezesa Rady Ministrów. Absolwent Wydziału Elektroniki i Technik Informacyjnych Politechniki Warszawskiej (Informatyka) oraz studiów w Szkole Głównej Handlowej (Zarządzanie Projektami, Zarządzanie Wiedzą). Doktorant Instytutu Badań Systemowych Polskiej Akademii Nauk.

Michał Hoppel

Chief Data Officer, BZ WBK

Chief Data Officer doświadczony we wdrażaniu zasad zarządzania danymi w instytucji finansowej oraz praktycznym wykorzystaniu tych mechanizmów, a także we współpracy w ramach międzynarodowych grup bankowych. Zarządzający różnymi działami IT w bankowości od ponad 18 lat, głownie w dziedzinie rozwoju systemów oraz zarządzania hurtowniami danych.

Tomasz Jamiński

Data Science Senior Manager, OLX, Poznań

Służebny przywódca z szerokim doświadczeniem w dziedzinie Data Science, Business Intelligence oraz Market / UX Research. Biegły zarówno w domenie online, jak i FMCG. Prezentuje wyjątkowe zrozumienie mechaniki i kultury obu tych światów. Uwielbia wyzwania z pogranicza biznesu i danych. Pasjonat budowania zespołów interdyscyplinarnych. Lubi pracować z krytycznie myślącymi liderami. Skoncentrowany na rozwijaniu mocnych stron każdej osoby. Absolwent kierunku Elektronika i Telekomunikacja na Politechnice Poznańskiej. Ukończył także studia podyplomowe z zakresu Zarządzania Przedsiębiorstwami na Uniwersytecie Ekonomicznym w Poznaniu. Prywatnie mąż i ojciec, dla którego rodzina i ciepło domowe są najważniejsze. Aktywnie uprawia sport: aikido i taniec.

Paweł Kopacki

Kierownik Działu Analiz Sprzedażowych i Big Data, Grupa Wirtualna Polska

Inżynier Zarządzania, stawiający na ludzi przywódca transformacyjny, wyznawca Gemba Kaizen z wielkim umiłowaniem technologii w biznesie, pasjonat narzędzi do wizualizacji, obróbki i eksploracji danych dla wsparcia decyzji menedżerskich,. W branży marketingu elektronicznego od 10 lat, lider zespołów sprzedażowych online, w ostatnich latach związany z sektorem wydawniczym, gdzie przewodził zespołom Sprzedaży, Analiz oraz Traffic. W ramach projektów dofinansowanych przez Unię Europejską współpracował w obszarze analiz biznesowych z rozpoczynającymi działalność przedsiębiorcami, brał udział w projekcie stworzenia klastra przedsiębiorczości zarządców nieruchomości. Obecnie Kierownik Działu Analiz Sprzedażowych i Big Data w Pionie Sprzedaży Grupy Wirtualna Polska. Specjalista DIMAQ, aktywny działacz Stowarzyszenia IAB Polska, szef i współzałożyciel Grupy Roboczej Adbloki.

Waldemar Kruk

Business Solutions Advisor, AMS

Absolwent UW, SGH i Executive MBA (UW we współpracy z University of Illinois at Urbana – Champaign USA). Z branżą reklamową związany od 1994r. Ekspert w obszarze badań mediów, analityce premium, big data. Prezes w spółkach Polskie Badania Reklamy Zewętrznej sp. z o.o. oraz Polskie Badania Outdooru Sp. z o.o. Członek Rady Nadzorczej Instytutu Badań Outdooru Sp. z o.o. Doradca ds. rozwiązań biznesowych w AMS SA (Grupa Agora). Właściciel INSIGHT PRO, firmy doradczej specjalizującej się w analizach strategicznych, data-miningowych oraz narzędziach wspomagających marketing sprzedaży.

Rafał Latkowski

Director of Analytics, Payback

Od początku działania PAYBACK w Polsce jest odpowiedzialny za realizację projektów Customer Insights i Business Intelligence na rzecz Programu PAYBACK i jego partnerów. Od 15 lat związany z komercyjnym wykorzystaniem analityki i Data Mining w sektorach usług finansowych, telekomunikacyjnych, programach lojalnościowych i sieciach sprzedaży detalicznej. Wcześniej pracował m.in. w takich firmach jak Nutech Solutions, SAS Institute czy Raiffeisen Bank Polska. Oprócz osiągnieć biznesowych, w swoim dorobku posiada również liczne publikacje naukowe o tematyce Data Mining. Jest absolwentem Informatyki i Matematyki Uniwersytetu Warszawskiego. W wolnym czasie kontynuuje pracę naukową i dydaktyczną w zakresie Data Mining / Data Science.

Artur Maliszewski

Kierownik zespołu Business Intelligence, Currency One

Razem ze swoim zespołem jest odpowiedzialny za utrzymywanie środowiska analitycznego, dostarczanie wiedzy i rekomendacji osobom podejmującym decyzje, zasilanie raportów BI w dane, tworzenie modeli z wykorzystaniem machine learning i wbudowywanie ich w produkty firmy. Wcześniej współpracował z najbardziej rozpoznawalną firmą e-commerce w Polsce, funduszami inwestycyjnymi oraz wspierał startup'y internetowe. Absolwent Politechniki Poznańskiej, specjalizacji Systemy Wspomagania Decyzji.

Robert Piętka

Analityk Business Intelligence, AMS

Związany z rynkiem mediów i badań od 2000 roku. Analityk business intelligence, odpowiedzialny za obszary badawcze, analizy ilościowe oraz raportowanie. Aktywnie uczestniczy w rozwoju nowych narzędzi analitycznych, data miningu i rozwiązań Big Data w ramach wsparcia sprzedaży. Absolwent UW na wydziale socjologii.

Michał Plit

Dyrektor Departamentu Analiz Strategicznych, Grupa LUX MED

Absolwent SGH, członek ACCA. Karierę zawodową rozpoczynał w RSM Salustro Reydel, pracując w Dziale Audytu. Zdobył doświadczenie na stanowiskach Kontroler Finansowego (Sephora, Lux Med) Dyrektora Finansowego (Alshaya CEE, Ulitimate Fashion) Obecnie na stanowisku Dyrektora Kontrolingu Strategicznego Grupy LUX MED. Prywatnie: wielbiciel rodziny, podróży, piłki nożnej, brydża i gier planszowych.

Adam Sienkiewicz

Business Controller, Lux Med

Absolwent Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego. Rozpoczął karierę w 2007 roku w międzynarodowej grupie finansowej Oney Banque Accord pracując kolejno na stanowiskach: Kierownik Zespołu Call Center, Analityk w Dziale Marketingu, Kierownik Działu Marketingu. Od roku 2011 pracował w Provident Polska jako Starszy Analityk ds. Zarządzania Wynikiem Oddziałów. Od roku 2012 pracuje w GRUPIE LUX MED jako Business Controller.

Kazik Surała

Analytics Lead, Philip Morris Polska Distribution

Z wykształcenia astronom, z zamiłowania expert analizy i wizualizacji danych. Ma ponad 15 lat doświadczenia we wdrażaniu rozwiązań analitycznych, zdobytego w największych na świecie firmach konsultingowych, między innymi w Londynie. Ekspert w zakresie Business Intelligence oraz zarządzania i analizy danych. W Philip Morris International odpowiedzialny jest za przygotowywanie i wdrażanie innowacyjnych rozwiązań analitycznych i raportowych umożliwiających lepsze zrozumienie klientów oraz maksymalizację korzyści płynących z integracji wszystkich dostępnych źródeł danych. W trakcie swojej kariery projektował i realizował projekty analityczne i raportowe dla największych światowych klientów z branży finansowej, telekomunikacyjnej oraz sprzedaży detalicznej."

Adam Wiatkowski

Global Senior Data Scientist, Schneider Electric

Jako Senior Data Scientist w Schneider Electric skupiony na rozwiązywaniu problemów analitycznych w strukturach globalnych, gdzie jest mocno zaangażowany w rozwój systemów rekomendacyjnych zarówno off-line jak i online. Specjalizuje się w danych marketingowych, sprzedażowych oraz szeroko pojętej sferze związanej z digital & e-commerce. W analityce i web developmencie od ponad 10 lat. Prowadził projekty dla takich marek jak UPC Polska, Empik, Orange czy Agora. W pracy posługuje się głównie językami Python, R, Java Script.

Marek Wilczewski

Dyrektor Biura Zarządzania Informacją, Grupa PZU

Od 9 lat jest odpowiedzialny za Strategię Zarządzania Informacją w Grupie, w tym za standaryzację informacji, koordynację procesów Data Governance i Data Quality oraz budowę, rozwój i utrzymanie korporacyjnej Hurtowni Danych oraz obszarów raportowo-analitycznych (w tym Business Intelligence, analityczny CRM). Od wielu lat jest menadżerem w licznych projektach biznesowych (regulacyjnych, zarządczych i analitycznych) oraz technologicznych z obszarów takich jak: wdrożenie MIS, CRM, ERP, ABC, Solvency II, FATCA, Fraud Detection, wdrożenia dużych systemów, integracja i optymalizacja hurtowni danych, Big Data czy mobilność. Od marca 2016 r. jest również członkiem Rady Nadzorczej PZU Centrum Operacji SA. Członek Podkomisji Standaryzacji Informacji w PIU, odpowiada za wymianę informacji z UFG ze strony PZU. Jest mgr inż. informatyki, ukończył studia podyplomowe z ubezpieczeń na Akademii Finansów oraz pedagogikę.

Wojciech Olszówka

Head for the reporting systems IT, NC+

Od wielu lat związany z branżą płatnej telewizji premium. Zajmuje się wszelkimi aspektami raportowania dotyczącymi bazy CRM od modelowania struktur, projektowania mechanizmów replikacji po mechanizmy i narzędzia do dystrybucji informacji za pomocą raportów do odbiorców wewnątrz i na zewnątrz organizacji oraz projektowania i realizacji różnorodnych procesów kontrolnych i interfejsów komunikacyjnych pomiędzy bazami danych.

Przemysław Pawlak

Data Quality Manager, Metlife

Data Qulity Manager z ponad 10 letnim doświadczeniem w obszarach informatyki, audytu, ryzyka oraz projektowych. Absolwent Politechniki Warszawskiej, Wydziału Elektroniki i Technik Informacyjnych. Posiada praktyczną wiedzę z zakresu Data Governance, Data Qulity, Risk, Compliance oraz Project Management, którą zdobył w największych międzynarodowych korporacjach takich jak: IBM, Bank Millenium, ABN AMRO Bank, The Royal Bank Of Scotland, Carrefour. Odpowiedzialny za wiele projektów w tym związany z zarządzaniem informacją, dotyczący wdrożenia sformalizowanych zasad zarządzania danymi, obejmujących w szczególności zarządzanie jakością danych i zapewniający właściwe wsparcie działalności Towarzystw (TUnŻiR, PTE, TFI) Metlife Polska. Obecnie poza zarzadzaniem procesem Jakości Danych, również reprezentant EMEA Departamentu Zarządzania Ryzykiem w Globalnym projekcie GDPR. Zwolennik promowania i dzielenia się wiedzą, a także prelegent na licznych konferencjach.”