Powered by chatwoo.com

SALES AND OPERATIONS PLANNING 2019

Doświadczalna analiza procesu

Data rozpoczęcia:
10.09.2019
Data zakończenia:
11.09.2019

1 950 zł za osobę + 23% VAT

przy zgłoszeniu do 31 sierpnia

2 350 zł za osobę + 23% VAT

przy zgłoszeniu po 31 sierpnia


Liczba uczestników

+ 23% VAT

Program

Dzień I
Wtorek
10 września 2019
09:00

Rejestracja uczestników, powitalna kawa i herbata

09:30

Oficjalne rozpoczęcie. Powitanie uczestników i prelegentów

Agnieszka Spychała, Project Manager Dziennik „Rzeczpospolita”

09:35

Są błędy – są sposoby ich rozwiązania. Wąskie gardła w cyklu S&OP

Adam Wielgosz, f. Supply Chain Director Central Europe, Mars

  • Warunki wstępne udanego wdrożenia
    CASE STUDY: Formalizacja celów S&OP w procesie PDR
  • Główne korzyści procesu
    CASE STUDY: 7 mln$ w 7 dni
  • Najczęstsze przeszkody i wąskie gardła
    CASE STUDY: Less is more czyli jak poprawnie określić zakres procesu S&OP.
    CASE STUDY: Źródła danych i ich rola w procesie S&OP.
    CASE STUDY: Dyscyplina vs. elastyczność
  • Interaktywna sesja pytań i odpowiedzi
11:00

Przerwa na kawę i herbatę

11:15

Jak zbudować przewagę konkurencyjną – konsekwencje niestosowania S&OP

Tomasz Stala, Dyrektor Operacyjny ds. Części Zamiennych, COMPIN FAINSA

  • INTEGRACJA SYSTEMOWA - występowanie niepożądanych zdarzeń
  • NORMY ISO to nie wszystko - nie zapewniają sukcesu organizacji
  • BLOKADY KOMUNIKACYJNE i sprzeczne interesy na przykładzie organigramu firmy produkcyjnej
  • SILOSOWOŚĆ w organizacji – jak S&OP pomaga w zarządzaniu pionami w firmie produkcyjnej
  • FIRMA TO NIE LEGO – TO LUDZIE
  • Tam gdzie etap projektu opiera się na ludziach, tam istnieje największe ryzyko błędu. Dleczego S&OP eliminuje to ryzyko?
  • DOJRZAŁOŚĆ PRACOWNIKA – dlaczego warto uczyć się na błędach
  • Konsekwencje niestosowania S&OP lub jego zaniedbania
12:15

Lepsze jest wrogiem dobrego – czyli jak w ramach S&OP radzić sobie z transportem i logistyką

Beniamin D. Matecki, Logistics and Transport Consultant, Supply Chain, TSL, HUB logistics Sp. z o.o.

  • Budżetowanie rozwiązań transportowych – wynagradzanie pracowników za wykonanie budżetu/brak jego realizacji
  • Dobór podwykonawców – duży operator vs działania własne
  • Bezpieczeństwo transportów vs oszczędności
  • Gdzie leży twój punkt ciężkości transportowej?
  • Inwestycja w magazynowanie – wizja dzisiaj i jutro – czy na pewno wiesz czego będziesz potrzebował?
  • Potrzeby omnichannelowe współczesnego przedsiębiorstwa – dzisiaj, jutro, potem
  • Automatyzacja procesów magazynowych vs zasoby ludzkie – co się bardziej opłaca?
  • Ustal jak chcesz budżetować pracę? Dostosuj organizację do swojej filozofii działania

CASE STUDY: Centralizacja działań logistycznych w firmie handlowej, przenoszenie magazynu wraz z jego rozbudową oraz likwidacją magazynów lokalnych czy też automatyzacja procesów magazynowych w ramach działań operacyjnych firmy handlowej. W zakresie transportu omówimy możliwości doboru odpowiednich narzędzi transportowo-operacyjnych w zależności od skali działania i doboru partnera: operator, niezależna firma transportowa czy sprawna spedycja – odpowiednie dostosowanie własnych działań operacyjnych pozwoli na usprawnienia procesowe, kosztowe oraz czynią pracę bardziej przewidywalną a większość ludzi lubi przewidywalne sytuacje.

 

13:00

Przerwa na lunch

13:30

Blaski i cienie S&OP w polskiej firmie produkcyjnej. Okiem praktyka z perspektywy 15 lat i siedmiu udanych i trudnych projektów transformacji.

Roman Wendt, Efficiency and business transformation expert,Stowarzyszenie Interim Managers SIM

  • S&OP - prosta koncepcja z potężnym potencjałem konkurencyjnym
  • Proza życia firmowego czyli S&OP fasadowy
  • Ludzie nie są głupi czyli czemu S&OP nie działa
  • Główne lekcje z porażek i sukcesów wdrażania S&OP

CASE STUDY: Wdrożenie S&OP pod lupą - firmy produkcyjnej B2B.

14:15

Procesy planistyczne w firmie Cersanit, czyli jak zacząć optymalizację, aby wyciągać odpowiednie wnioski

CASE STUDIES

Artur Buła, CEO, BiModal Solutions , Paweł Strzelecki, Planning Director , CERSANIT GROUP

  • Specyfika firmy Cersanit. Złożoność łańcucha dostaw i miejsce w procesie planistycznym przedsiębiorstwa
  • Idea wprowadzenia narzędzia planistycznego i jego wpływ na procesy planistyczne (MPS, DRP, RCCP/CP) w firmie. Możliwości standaryzacji oraz wydłużenia horyzontu planistycznego: tydzień, a miesiąc
  • Efektywność narzędzia planistycznego. Jak szybko i w odpowiednim momencie identyfikować szanse oraz ryzyko biznesowe, aby zaoszczędzić czas, który można przeznaczyć na realizację kluczowych działań biznesowych
  • Platforma planistyczna jako odpowiedź świata IT na potrzeby biznesu. Dlaczego rozwiązanie oparte na specjalnej platformie jest lepsze od systemu „z pudełka” oraz jak wdrażać takie rozwiązanie
  • Największe wyzwania podczas wdrożenia platformy. Charakterystyka wdrożenia platformy z jej największymi wyzwaniami
15:15

Przerwa na kawę i herbatę

15:30

S&OP podczas dużej zmiany organizacyjnej i technologicznej

Jacek Biliński, Ekspert Branży Oil & Gas

CASE STUDY: zamknięcie dwóch fabryk w Europie i przeniesienie produkcji. Utworzenie centralnego magazynu i outsourcing logistyki. Przeniesienie działów wsparcia z poszczególnych krajów do Centrum serwisowego. Wdrożenie ERP SAP.

  • Wyzwania: Kumulacja współzależnych i kompleksowych projektów w jednym czasie (2 lata). Zmiany organizacyjne i z tym związane zmiany zespołu
  • Proces dochodzenia do sukcesu. Co poszło dobrze? Czego nie przewidzieliśmy? Co zrobilibyśmy lepiej?
16:15

Zakończenie pierwszego dnia spotkania

Dzień II
Środa
11 września 2019
09:00

Rejestracja uczestników, powitalna kawa i herbata

09:30

Podróż w nieznane – droga do standardu klasy A z perspektywy Shop Floor

Przemysław Wierzbicki, Project Engineer, Novartis , Wojciech Makowski, Production Manager, Novartis

  • Kluczowe elementy skutecznej realizacji planu
  • Dyscyplina w codziennym zarządzaniu zleceniami
  • Korzyści płynące ze stabilności planu
  • Narzędzia IT wspierające procesy biznesowe
  • Zmiana nawyków drogą do doskonałości operacyjnej - zacznij od siebie
10:30

Przerwa na kawę i herbatę

11:15

Zacznij cyfrową transformację produkcji od zaawansowanej optymalizacji procesów planowania i harmonogramowania

Przemysław Boniecki, Senior Business Development Manager, DSR SA, Principal Business Consultant CPIM®

CASE STUDY: Projekt wdrożenia usprawnienia procesów planowania produkcji w którym założone i osiągnięte zostały wymierne efekty. Prelegenci odniosą się do wybranych celów biznesowych takich jak np. skrócenie LT dla zamówień o x procent ( np. z 4 do 5 dni ) skrócenie LT dla zamówień magazynowych w eksporcie o 15% przy utrzymaniu wysokiej, ściśle określonej, dostępności produktów do sprzedaży, zdolność do utrzymania 100% realizacji w terminie zleceń dla wybranych grup produktów pomimo zmieniających się zamówień od Klientów i stałemu ograniczaniu zapasu magazynowego dla tych produktów, zdolność do utrzymania jako standard realizacji ilościowej zamówień klientów na poziomie >x%, utrzymanie zdolności realizacji pilnych zleceń klienta z możliwością podania rzeczywistego terminu realizacji zlecenia z pewnością bliską 100%, zmniejszenie zapasu surowców poprzez zmianę sposobu ich zamawiania pod konkretne daty wg harmonogramu zamiast podejścia „cały surowiec dostępny na koniec tygodnia poprzedzającego tydzień produkcji”

12:15

Od prognozowania do zarządzania popytem – kolejne etapy rozwoju procesu zarządzania popytem

Łukasz Piecuszek, Demand Planning Manager, Żywiec Zdrój

  • Specyfika konsumenta, kategorii i firmy
  • Kolejne etapy rozwijania procesu planowania popytu
  • Ludzie, zasoby, procesy – wpływ kolejnych etapów na funkcje współpracujące
12:45

Prognozowanie popytu - informacja w procesie planowania popytu

Marcin Bondarczyk, Demand Planning Manager, Henkel

  • Dlaczego sprawna komunikacja jest tak ważna ?
  • Dział sprzedaży - nasz największy wróg?
  • Dlaczego nie otrzymuję informacji o którą pytam?
  • Dlaczego warto zwrócić uwagę na informacje, które nie podlegają kwantyzacji?
13:15

Przerwa na lunch

13:45

Cyfrowa produkcja - cyfrowy bliźniak: korzyści i wyzwania

Łukasz Otta, Digital Transformation Director, Siemens

  • Cyfrowy bliźniak – wizja czy rzeczywistość?
  • W jaki sposób cyfrowy bliźniak wpływa na rzeczywistość?
14:30

Trendy i wyzwania w zakresie Supply chain 4.0

Waldemar Osmólski, Head of Logistics Expertise Department, Instytut Logistyki i Magazynowania

  • Wykorzystanie najnowszych rozwiązań technologiczno-organizacyjnych w komunikacji pomiędzy poszczególnymi ogniwami ekosystemów logistycznych.
  • Wskazanie konkretnych rozwiązań oraz przykłady ich wykorzystania w praktyce .
  • Konieczność stosowania standardowych rozwiązań zarówno w aspekcie identyfikacji komponentowej jak i komunikacyjnej.
     
15:15

Zakończenie drugiego dnia spotkania, przekazanie certyfikatów