Powered by chatwoo.com

PR&MEDIA DAYS

Jak zbudować efektywną strategię komunikacyjną

Data rozpoczęcia:
27.02.2020
Data zakończenia:
28.02.2020

1 950 zł za osobę + 23% VAT

przy zgłoszeniu do 31 stycznia

2 150 zł za osobę + 23% VAT

przy zgłoszeniu do 14 lutego

2 500 zł za osobę + 23% VAT

przy zgłoszeniu po 14 lutego


Liczba uczestników

+ 23% VAT

Program

Dzień I
Czwartek
27 lutego 2020
08:30

Rejestracja uczestników, powitalna kawa

09:00

Oficjalne rozpoczęcie. Powitanie uczestników i prelegentów

Agnieszka Spychała, Project Manager Dziennik „Rzeczpospolita”

09:05

Komunikacja w epoce konwergencji i multimediów

Bogusław Chrabota, Redaktor Naczelny, „Rzeczpospolita”

09:35

Czy PR ma płeć? Dwutorowa analiza zjawiska komunikacji produktu na podstawie branży kosmetycznej: komunikacja z przedstawicielami mediów, komunikacja z klientem

Anita Gadomska, Kierownik działu PR, Oriflame Poland

  • Feminizacja branży PR naświecie
  • Profil klienta sektora beauty w Polsce 
  • Profil dziennikarza branży life style i beauty w Polsce

case study: efektywny kosztowo launch nowej pomadki marki Oriflame z widocznym, mierzalnym wpływem na sprzedaż

  • Warsztaty: Metody skutecznego dotarcia do klienta poprzez dziennikarza na przykładzie sektora beauty 
     
10:15

Niestandardowe i odważne metody komunikacji na przykładzie marek, miast i instytucji

Bartosz Dembiński, Trener ds. PR i komunikacji, Bartosz Dembiński PR Ko-munikacja

  • Czy odważna komunikacja jest dla każdego? 
  • Dystans, humor, absurd i "jazda po bandzie" - kiedy komunikacyjnie się opłaca?
  • Jak rozkochać w swojej marce użytkowników mediów społecznościowych? Case studies. 
  • Jak niestandardowa i odważna komunikacja wpływa na wizerunek firm, instytucji i regionów? 
     
11:00

Przerwa na kawę

11:15

Rzecznik, jako firmowy dziennikarz, ekspert, strażak i aktor. Opowieść o nowych rolach PR-owca w zmieniającym się świecie mediów

Wojciech Jabłczyński, Rzecznik Prasowy, Orange Polska

  • Wykorzystywanie mediów własnych w PR, czyli dlaczego przez 10 lat warto było mieć blog korporacyjny?  
  • Rzecznik, jako firmowy dziennikarz, narrator korporacyjnej rzeczywistości, rynkowy ekspert i kryzysowy strażak
  • Multimedialny PR-owiec to aktor, nałogowy "ćwierkacz" i "fejsbukowiec"
     
12:00

7 zasad skutecznej komunikacji

Dorota Wellman, Marcin Prokop

Para osobowości medialnych z olbrzymim doświadczeniem, zdobywanym w licznych projektach dziennikarskich, odpowie na pytania: 

  • jak mówić do ludzi, żeby nas słuchali? 
  • W jaki sposób przygotowywać publiczne wystąpienia? 
  • Jakie błędy w komunikacji popełniane są najczęściej i jak ich uniknąć? 
  • Jak zapanować nad stresem i radzić sobie w sytuacjach kryzysowych? 
  • Jak przekuć wpadkę na sukces?
     
12:45

Przerwa na lunch

13:30

Etyka w PR na przykładzie PGE Narodowego

Monika Borzdyńska, Dyrektor Ds. Komunikacji, Promocji i Marketingu, Rzecznik Prasowy, PGE Narodowy

  • Co jest kluczem do sukcesu? 
  • Przygotowanie dobrego planu… 
  • Lista działań i strategicznych przekazów komunikacyjnych
  • Identyfikacja i analiza potencjalnych ryzyk niwelującego zagrożenia komunikacyjne
     
14:15

Storytelling - magiczny składnik skutecznego PR

Paulina Gosk, PR & Marketing Expert

Storytelling na wysokim poziomie to potężna marketingowa broń. Od tego, czy umiemy się nią posługiwać, zależy sukces naszej firmy. Dobra wiadomość jest taka, że można nauczyć się nią władać. 
Podczas storytellingowego treningu dowiecie się: 

  • Jak odnajdywać i identyfikować historie
  • Jak je budować
  • Jaką nadać im oprawę 
  • Jak je dystrybuować 
  • Jak efektywnie wykorzystywać je w komunikacji firmy 

Aby zdobyć nowych klientów, musicie do nich dotrzeć ze swoim komunikatem i nim zaciekawić. Aby stali się stałymi klientami, musicie zdobyć ich serca. Aby zdobyć ich serca musicie wzbudzić w nich emocje. To wszystko możecie osiągnąć dzięki angażującym historiom.  
 

15:45

Przerwa na kawę

16:00

Public Relations w słusznej sprawie. Jak działania społeczne wpływają na markę? Case study kampanii społecznej “Zrozumieć Starość” Promedica24

Katarzyna Stanik, Communications Manager, Promedica24

  • Trudny temat, specyficzna grupa - strategia CSR uszyta na miarę. 
  • Wartościowe sojusze. Jak łączyć siły by działać szeroko? 
  • Co z tego mamy? Czyli krótko o tym jak poprzez działania społeczne realizujemy strategię biznesową. 
     
16:45

Efekt cieplarniany w PR – jak go zatrzymać, żeby nie doprowadził do katastrofy klimatycznej?

Luiza Jurgiel-Żyła, Prezeska Zarządu Polskiego Stowarzyszenia Public Relations, PR Manager, Cresa Polska

  • Dlaczego PR miewa zły PR? 
  • Czy istnieje recepta na poprawę wizerunku PR? kto powinien się tym zająć? co każdy z nas może zrobić? 
  • Case studies kampanii wizerunkowych na rzecz PR, które były przeprowadzane na świecie 
  • Strategia Polskiego Stowarzyszenia Public Relations zapobiegająca erozji wartości w branży PR
17:15

Komunikacja instytucji w warunkach braku konkurencji. Pozorowane działania kontra strategiczne zaangażowanie

Beata Kopczyńska, Regionalny rzecznik prasowy, ZUS województwa śląskiego

  • dlaczego instytucja działająca w warunkach braku konkurencji potrzebuje strategii komunikacji?
  • kiedy klient staje się sojusznikiem i jakie korzyści z tego wynikają?
  • jak dzięki komunikacji usprawnić funkcjonowanie organizacji? 
  • co oznacza dla instytucji pozytywny wpływ otoczenia?
18:00

Zakończenie I dnia szkolenia

Dzień II
Piątek
28 lutego 2020
08:30

Rejestracja uczestników, powitalna kawa

09:00

Komunikacja 4.0 Jak zainteresować i zaangażować odbiorców w dynamicznym świecie online?

Najciekawsze case’y z Polski i świata

Grzegorz Kuźnik, Zastępca Dyrektora Zarządzającego MSL oraz Dyrektor Działu Consumer Goods, MSL , Alicja Wójcik - Gołębiowska, Brand PR Practice Director, MSL

  • Współcześni konsumenci – Millennialsi  I GenZ – co ich kręci? Co ich ciekawi?
  • Co wzbudza emocje GenZ: marka – czy produkt?
  • Lojalność i zaangażowanie: sukcesy i przykłady Marek 
09:30

Zarządzanie reputacją przedsiębiorstwa. Anatomia współczesnego kryzysu i tworzenie platformy kultury antykryzysowej

Maksymilian Pawłowski, Menedżer d/s Komunikacji Korporacyjnej, Leroy Merlin Polska Sp. z o.o.

  • Charakterystyka kontekstu w jakim działają organizacje i wyzwania wizerunkowe z tym związane,
  • Anatomia współczesnego kryzysu,
  • Zagadnienie transparentności organizacyjnej i jak nią zarządzać,
  • Jak zapobiegać a nie naprawiać - czy da się przewidzieć nadchodzący kryzys?
  • Metody i rozwiązania wewnętrzne wspierające zarządzanie kryzysami.

Przedsiębiorstwa coraz bardziej poszerzają kanały komunikacji, którymi posługują się zarówno w obszarze komunikacji wewnętrznej jak i zewnętrznej. Ta dynamika zmian, wymaga nie tylko szybkości i doskonałości w zakresie wdrażania nowych rozwiązań technologicznych, co jest relatywnie łatwe ze względu na rozwiązania w chmurze, ale ewolucji kultury i wewnętrznych zasad związanych z ich wykorzystaniem. Kultura wielu organizacji może nie nadążać za zmianami w obszarze technologicznym, co często powoduje, że zarówno pracownicy jak i klienci oraz pozostali interesariusze mogą czuć się zagubieni, działając w sposób, mogący mieć negatywny wpływ na reputację przedsiębiorstwa. Dlatego ważnym zagadnieniem jest tworzenie kultury wewnętrznej w przedsiębiorstwach oraz rozwiązań, która mają na celu ochronę reputacji marki uwzględniając obecne uwarunkowania związane z przepływem informacji.

10:15

Przerwa na kawę

10:30

Omnichannel crisis. Jak powstrzymać nuklearną reakcję łańcuchowa?

Anna Hejno, Dyrektorka PR & Rzeczniczka prasowa, PFI Future S.A.

1.    AQUAPARK WROCŁAW

  • mocne i słabe punkty w komunikacji marki oraz jej otoczenia
  • kanały komunikowania marki 

2.    ZARZEWIE KONFIKTU 

  • Problem
    Saunarium AQP w wybrany dzień tygodnia dostępne jest tylko dla kobiet. Odwiedzający obiekt mężczyźni płacą tyle samo za miesięczne karnety, ale mogą korzystać z oferty o 4 dni mniej niż kobiety. Czy to jest dyskryminacja? 
    • Dynamika kontestacji tego rozwiązania przed wybuchem kryzysu
    • Charakterystyka grupy osób kontestujących i kanałów komunikowania się z nimi
  • Tło społeczne
    • Kim są incele? Charakterystyka i historia subkultury w USA 
    • Charakterystyka dyskursu tej grupy na podstawie książki „Kill all normie” prof. Ann Nagle 
    • Charakterystyka wykorzystywanych kanałów komunikacji (Reddit, 4Chan)
    • Jak to wygląda w Polsce?
       

3.    WYBUCH KRYZYSU

  •  48 h od wybuchu 
    • Wątek na platformie WYKOP.PL - dynamika rozwoju 
    • Reakcje w omnichannel (media społecznościowe (FB, INSTA), skargi (e-mail, poczta, telefon, interwencje osobiste), media konwencjonalne (TVN, TVN24, TVP Info, portale opinii, media lokalne)) 
    • Analiza struktury semantycznej ataku w poszczególnych kanałach
  • 7 dni od wybuchu 
    • Kolejne wątki na portalu WYKOP.PL 
    • Spirala konfliktu w omnichannel (hejt w kanałach online -> media konwencjonalne -> hejt w kanałach online)
    • Dynamika rozwoju struktury semantycznej hejtu 
  • 14 dni od wybuchu 
    • Nowe kanały konfliktu: Presja ze strony instytucji (UOKIK, Rzecznik Praw Obywatelskich)
    • Dynamika narastania spirali konfliktu w omnichannel 

4.    TAKTYKA OBRONY 

  • Omówienie komunikatu spółki
  • Omówienie zasad komunikacji w kryzysie
  • Uszczelnienie kanałów komunikacji

5.    EWALUACJA

  • Omówienie dynamiki wygasania konfliktu
  • Posumowanie
  • Zasięg konfliktu - (statystyki)
11:30

Jak w dobie kryzysu tradycyjnej reklamy kreowanie liderów jako twarzy biznesów pomaga "przebić" się do mediów i zwiększać lojalność klientów do marki

Marek Kacprzak, Strategie komunikacyjne, media, Wirtualna Polska

  • Co ma wspólnego Levis i Ford z Jobsem i Elonem Muskiem (w tym punkcie case study Mariusz Walter, Irena Eris i Michał Sołowow)
  • Prawdziwe emocje budzą ludzie, nie przedmioty
  • Co się dzieje, gdy nazwisko prezesa uwiarygadnia firmę
  • Który lider jest w stanie być prawdziwym ambasadorem marki
  • Skąd się bierze miłość mainstremowych mediów do charyzmatycznych i kontrowersyjnych liderów
     
12:15

Przerwa na lunch

13:00

Właściwa narracja w kryzysie

Maciej Karczyński, PR&Komunikacja

  • Język komunikacji z mediami 
  • Narzędzia do wygrywania sporów z mediami
  • Opinia publiczna jako sędzia  wydająca ostateczny werdykt

Case study: 

11 listopada 2011 roku. Pobicie uczestnika pochodu przez policjanta. Spalone samochody dziennikarzy. 
Debata w Studio TVP Info jak się obyła wtedy po tym zdarzeniu. Przygotowanie do kierowania narracją w trakcie kryzysu dla Policji w związku przekroczeniem uprawnień przez jednego z funkcjonariuszy KSP.

Zabezpieczeni3 EURO 2012 i pobicie się kibiców z Rosji i Polski 

Krótka zasada narracji po wejściu ABW do siedziby WPROST. 
 

13:45

Media społecznościowe - nowe źródło kryzysów

Szymon Milczanowski, Partner Zarządzający, Winstone

  • Jak powstaje kryzys w SM
  • Jak wykryć zagrożenie na wczesnym etapie
  • Najczęstsze przyczyny kryzysów w SM
  • Przykłady kryzysów w SM
  • Jak zarządzać SM, żeby unikać kryzysów
  • Jak zarządzić kryzysem w SM
14:30

Przerwa na kawę

14:45

Współczesny Feniks, czyli (od)budowa znanej już marki – case study, PG SILESIA

Małgorzata Bajer, Dyrektor Departamentu Komunikacji i Public Relations, PG SILESIA

  • Wpływ postrzegania całej branży na (od)budowę marki.
  • Tradycja vs nowoczesność – jak to połączyć w branży mocno ‘konserwatywnej’?
  • Pracownicy najlepszymi ambasadorami marki? TAK, ale jak do nich dotrzeć?
  • Otoczenie zewnętrzne – sprzymierzeńcy czy oponenci? Jak skutecznie przekonać do siebie interesariuszy?
     
15:30

Krótka odpowiedź na pytanie, dlaczego nie będzie elektronicznych rzeczników prasowych

Piotr Karwowski, Rzecznik Prasowy, Szkoła Główna Handlowa w Warszawie

  • Sztuczna inteligencja jako użyteczna metafora,
  • Kto zaufa robotowi i złapie go na kłamstwie?
  • Jak (nie) korzystać z algorytmów,
  • Komunikacja, informacja, wywieranie wpływu – czy coś się zmieniło?
  • Czy marketing musi zniknąć?
16:15

Zakończenie szkolenia, rozdanie certyfikatów