CENTRA USŁUG WSPÓLNYCH 2017

Migracja procesów, workforce management, budżetowanie i rozliczenia

Data rozpoczęcia:
20.04.2017
Data zakończenia:
21.04.2017

Program

Dzień I
Czwartek
20 kwietnia 2017
09:00

Rejestracja uczestników. Powitalna kawa

09:30

Jak zmieniają się Centra Usług Wspólnych – trendy w rozwoju shared services na dynamicznym polskim rynku

Iwona Wielgasiewicz, Dyrektor Biura Personalnego i Administracji, Polimex Centrum Usług Wspólnych

  • Wszystko jako usługa? Nowe tendencje w kierowaniu procesów do obsługi w ramach CUW i BPO
  • Jak zmieniają się modele zarządzania w kontekście postępującej automatyzacji w CUW
10:20

Najlepsze praktyki w zakresie tworzenia systemu mierzenia i ewaluacji wyników pracy CUW

CASE STUDY Tate & Lyle

Miłosz Aleksander, Vice President, Head of Global Shared Services, Tate & Lyle

  • Cele biznesowe a Strategia, Misja, Wizja i cele CUW
  • Co mierzyć, jak mierzyć i jak oceniać wyniki CUW
  • Co robić z wynikami i jak zapewnić pełną satysfakcje klientów CUW
11:10

Przerwa na kawę

11:30

Harmonizacja i stabilizacja procesów w nowym Centrum Usług Wspólnych CASE STUDY

CASE STUDY Rockwell Automation

Jacek Tokarz, Dyrektor, Global Finance Operations, Rockwell Automation

  • Współpraca między zarządem a kierownictwem CUW -  jak stworzyć efektywną platformę współpracy po utworzeniu nowej jednostki
  • „Docieranie” procesów – jak skutecznie zarządzać sytuacjami kryzysowymi na wczesnych etapach funkcjonowania CUW
  • Kultura ciągłego doskonalenia jako nieodłączny element rozwoju CUW
12:20

Ryzyko prawne w Centrach Usług Wspólnych

Karolina Stawicka, Adwokat, Counsel, kieruje praktyką prawa pracy w kancelarii Bird & Bird , Marcin Eckert, Radca Prawny, Bird & Bird

  • Centra Usług Wspólnych jako forma restrukturyzacji zatrudnienia
  • Modele zatrudnienia pracowników w CUW
  • Ochrona danych osobowych i tajemnicy przedsiębiorstwa w praktyce CUW
  • Optymalizacje podatkowe rozliczeń z wewnętrznymi klientami CUW
  • Regulatory compliance w różnych jurysdykcjach, dla których pracuje CUW zlokalizowany w Polsce
13:10

Lunch

14:10

Workforce management – jak przez efektywne zarządzanie zasobami CUW budować wartość organizacji

CASE STUDY Hays

Marta Tobiasz, Team Manager Business Services, Hays , Aleksandra Tyszkiewicz, RPO Strategic Clients Senior Manager, Hays

  • Czego potrzebujesz, by zarządzać wielozadaniowym CUW – niezbędne kompetencje managerów nowoczesnych centrów
  • Jak utrzymać wysoką efektywność zespołów – minimalizacja ryzyka związanego z powtarzalnością procesów
  • Jak zwiększyć wartość biznesu przez wdrożenie w CUW elastycznego zarządzania zespołami
15:00

Outsourcing i insourcing – które procesy warto oddać na zewnątrz, a które zachować w strukturach własnej organizacji

CASE STUDY Bank Pekao

Agnieszka Świderska, Dyrektor Zarządzający, Obszar Globalnych Usług Bankowych, Bank Pekao

  • Krytyczne zasoby, których nie możesz oddać na zewnątrz
  • Centralizacja procesów wewnątrz organizacji przy wsparciu informatycznym a outsourcing – jak oszacować opłacalność poszczególnych rozwiązań dla Twojego biznesu realizowanego w CUW
  • Zmiana strategii a ciągłość biznesu - kiedy i na jakiej podstawie podejmować decyzje o insourcingu
  • Insourcing w praktyce – jak przeprowadzić proces cofnięcia procesu do wewnętrznego CUW
15:50

Zakończenie pierwszego dnia warsztatów

Dzień II
Piątek
21 kwietnia 2017
09:00

Poranna kawa, rejestracja uczestników

09:30

Lokalizacja Centrum Usług Wspólnych – jak wybrać najlepsze miejsce do stworzenia CUW w zależności od zadań, które ma realizować

Marcin Włodarczyk, Dyrektor Regionalny | Łódź, Colliers International

  • Gdzie budować CUW, aby zdobyć najlepszych pracowników i ograniczyć ich fluktuację
  • Lokalizacja makro, lokalizacja mikro. Nowe lokalizacje dla CUW
  • Rynek powierzchni biurowych – jak trendy rynkowe wpływają na wybór lokalizacji CUW
10:20

Migracja procesów - Jak przenieść procesy ze struktur tradycyjnych do CUW?

CASE STUDY T-Mobile

Michał Sewera, Head of EPC Shared Service Center, T-Mobile

  • Jaką wybrać metodologię tranzycji procesów do CUW w zależności od charakteru organizacji i rodzaju prowadzonego biznesu
  • Różnice kulturowe (kontekst współpracy międzynarodowej) a migracja procesów
  • Wsparcie informatyczne w procesie migracji – jak stworzyć zintegrowany system i sprawnie przenieść dane do CUW
11:10

Przerwa na kawę

11:30

Migracja pracowników do Centrum Usług Wspólnych – wyzwanie nie tylko dla działu HR

CASE STUDY

Justyna Bobrus, Transition Manager, Takeda

  • W jaki sposób przygotować organizację do zmiany struktury pracy, aby zachować płynność funkcjonowania biznesu na etapie rozruchu CUW
  • Jak komunikować się z pracownikami i informować o niezbędnych zmianach
  • Podział zadań między HR a szefami odpowiedzialnymi za wydzielane zadania w procesie migracji do CUW
12:20

Wspomaganie zarządzania procesami realizacji usług w CUW

Przemysław Plecka, Project Manager, Macrologic SA

  • Wiele procesów, wielu klientów wewnętrznych - czy skala przeszkadza?
  • Organizacja procesów w środowiskach CUW
  • Synchronizacja działań między klientem wewnętrznym i organizacją,
  • Modeluj, mierz i zarządzaj - jak optymalizować realizacje usług (procesów) CUW?
12:55

Lunch

13:35

Rozliczenia, budżetowanie, wycena usług – aspekty finansowe w relacjach z Klientami Centrów Usług Wspólnych

CASE STUDY T-Mobile

Michał Zasępa, Head of SSC, T-Mobile

  • Jak rozpisać SLA, aby jasno i precyzyjnie określić zakres i poziom realizowanych usług
  • Planowanie budżetu CUW
  • Rozliczanie usług między CUW a klientami – jak konstruować umowy rozliczeń wewnątrz organizacji
  • Modele współpracy z klientami wewnętrznymi
14:25

Wsparcie informatyczne CUW – jakich narzędzi potrzebujesz, aby zwiększyć efektywność realizacji zadań CUW

CASE STUDY PKP Energetyka

Katarzyna Ogrodowska, Head of SSC, PKP Energetyka

  • Jak wybrać najlepsze dla Twojego biznesu rozwiązania informatyczne.
  • Wdrożenie rozwiązań IT dla CUW – zmiana jakościowa w całej organizacji.
  • Gdzie szukać oszczędności – automatyzacja procesów
15:15

Przerwa na kawę

15:30

Zarządzanie zespołami w CUW – jak optymalizować prace poprzez politykę zatrudnienia i systemy motywacyjne

CASE STUDY Citi

Bartłomiej Brzeziński, Manager, Citi Service Center Poland

  • Jak zapewnić sobie lojalność pracowników bez zwiększania kosztów – skuteczne systemy motywacyjne, programy rozwojowe
  • Zmiana pokoleniowa – jak wejście na rynek pokolenia millenialsów wpływa na zarządzanie polityką personalną CUW
16:20

Zakończenie drugiego dnia warsztatów i wręczenie certyfikatów