ZARZĄDZANIE PROJEKTAMI IT

Metodyki, narzędzia, organizacja procesów

Data rozpoczęcia:
08.06.2017
Data zakończenia:
09.06.2017

Program

Dzień I
Czwartek
8 czerwca 2017
09:00

Rejestracja uczestników i poranna kawa

09:30

Organizacja projektu IT w strukturach przedsiębiorstwa – właściciel projektu, podział odpowiedzialności, procedury autoryzacji działań

Marcin Basaj, Dyrektor IT, Fraikin

  • Od analizy potrzeb do realizacji - jak krok po kroku przygotować się do realizacji projektu IT i wpisać go strategię w organizacji
  • Product owner, project manager, zespół projektowy – kto powinien uczestniczyć
  • w procesie planowania i realizowania projektu, aby został zrealizowany w wyznaczonym czasie i budżecie? Zakres odpowiedzialności poszczególnych członków zespołu
  • Jak sprzedać wartość projektu biznesowi – najlepsze praktyki w zakresie prezentacji pomysłu i etapów realizacji, aby pokazać jego wartość dla biznesu
  • Na jakim poziomie struktury organizacji ulokować zespół projektowy zależnie od skali projektu
  • Jak zorganizować czas pracy przedstawicieli biznesu – jak ustalić równowagę pomiędzy codziennymi obowiązkami a obecnością w procesie
10:30

Ryzyka w zarządzaniu projektami IT – jak identyfikować i zapobiegać

Sławomir Kobacki, Director of Projects and Development, Gremi Media

  • Modele i strategie zarządzania ryzykiem w projekcie informatycznym
  • Wartość ryzyka w systemach IT
  • Efektywność ekonomiczna zarządzania ryzykiem w organizacji
  • Aktualne wytyczne w obszarze Zarządzania Ryzykiem (w oparciu o ISO 31000)
11:30

Przerwa na kawę

11:50

Biuro projektów w organizacji – rozwiązanie nie tylko dla organizacji zarządzanych projektowo

Case study mBank

Michał Rączka, IT Strategy and Project Management Vice Director, mBank

  • Kiedy warto stworzyć biuro projektów – rola i historia biura projektów z różnych branż
  • Od analizy potrzeb po walidację wdrożenia – jakie korzyści dla biznesu stanowi utworzenie biura projektów IT
  • Biuro projektów w strukturze organizacji – jakie kompetencje powinno posiadać i komu podlegać, aby sprawnie realizować powierzone zadania
  • Cykl życia biura projektów – czy likwidacja PMO wpisana jest w jego kod genetyczny?
12:50

Zarządzanie zespołami projektowymi - motywacja, systemy premiowe, kompetencje członków zespołów

Case study CEDC

Piotr Majewski, Dyrektor IT, CEDC

  • Umiejętności miękkie a efektywność zespołu projektowego – jakie kompetencje nietechniczne wciąć pod uwagę tworząc zespół projektowy
  • Komunikacja i motywacja w zespole – w jaki sposób utrzymać pełne zaangażowanie wszystkich członków zespołu na każdym etapie realizacji projektu
  • Jak wykorzystać ENPS w zarządzaniu zespołem projektowym
13:50

Lunch

14:50

Zakończenie pierwszego dnia szkolenia

Dzień II
Piątek
9 czerwca 2017
09:00

Rejestracja uczestników i poranna kawa

09:30

Case study metodyki Agile

Jarosław Wójciński, Dyrektor Departamentu Rozwoju IT, LUX MED

  • W jakich projektach najlepiej sprawdza się metodyka Agile
  • Scrum – jak zbudować i utrzymać motywację w zespole pracującym w metodyce Agile
  • MVP – jak zaplanować projekt, aby dostarczać wartość na każdym jego etapie
  • Ryzyka związane z metodyką Agile
10:50

Case study metodyki PRINCE2

Marcin Wiśniewski, Operations Director, Zibra Technologies

  • Dlaczego właśnie metodyka PRINCE2? Jakie czynniki wpłynęły na wybór właśnie tej metodyki
  • Czynniki warunkujące sukces realizacji projektu w metodyce PRINCE2
  • Ryzyko związane z wyborem PRINCE2
  • Realizacja projektu krok po kroku
12:10

Przerwa na kawę

12:30

Case study standardu PMI

Dariusz Ciechan, Właściciel AlterV, Wicedyrektor Zarządzający ds. Torunia PMI PC Kujawsko-Pomorskie, PMP, PRINCE2, MSP, ITIL, SixSigma

  • Warunki powodzenia projektu realizowanego w oparciu o standardy PMI
  • Obszary zarządzania i role członków zespołu
  • Skuteczna kontrola projektu
  • Obszary ryzyka
13:50

Lunch

14:40

Case study metodyki tradycyjnej połączonej z agile

Rafał Szczęsny, IT Project Manager

  • Jak efektywnie łączyć metodyki tradycyjne ze zwinnymi
  • Praktyczne różnice pomiędzy metodykami tradycyjnymi i zwinnymi
  • Ryzyko związane z łączeniem różnych metodyk
  • Planowanie i prowadzenie projektu w mieszanej metodyce krok po kroku
16:00

Zakończenie szkolenia, wręczenie certyfikatów