Organizacja projektu IT w strukturach przedsiębiorstwa – właściciel projektu, podział odpowiedzialności, procedury autoryzacji działań
Marcin
Basaj,
Dyrektor IT, Fraikin
Od analizy potrzeb do realizacji - jak krok po kroku przygotować się do realizacji projektu IT i wpisać go strategię w organizacji
Product owner, project manager, zespół projektowy – kto powinien uczestniczyć
w procesie planowania i realizowania projektu, aby został zrealizowany w wyznaczonym czasie i budżecie? Zakres odpowiedzialności poszczególnych członków zespołu
Jak sprzedać wartość projektu biznesowi – najlepsze praktyki w zakresie prezentacji pomysłu i etapów realizacji, aby pokazać jego wartość dla biznesu
Na jakim poziomie struktury organizacji ulokować zespół projektowy zależnie od skali projektu
Jak zorganizować czas pracy przedstawicieli biznesu – jak ustalić równowagę pomiędzy codziennymi obowiązkami a obecnością w procesie
10:30
Ryzyka w zarządzaniu projektami IT – jak identyfikować i zapobiegać
Sławomir
Kobacki,
Director of Projects and Development, Gremi Media
Modele i strategie zarządzania ryzykiem w projekcie informatycznym
Wartość ryzyka w systemach IT
Efektywność ekonomiczna zarządzania ryzykiem w organizacji
Aktualne wytyczne w obszarze Zarządzania Ryzykiem (w oparciu o ISO 31000)
11:30
Przerwa na kawę
11:50
Biuro projektów w organizacji – rozwiązanie nie tylko dla organizacji zarządzanych projektowo
Case study mBank
Michał
Rączka,
IT Strategy and Project Management Vice Director, mBank
Kiedy warto stworzyć biuro projektów – rola i historia biura projektów z różnych branż
Od analizy potrzeb po walidację wdrożenia – jakie korzyści dla biznesu stanowi utworzenie biura projektów IT
Biuro projektów w strukturze organizacji – jakie kompetencje powinno posiadać i komu podlegać, aby sprawnie realizować powierzone zadania
Cykl życia biura projektów – czy likwidacja PMO wpisana jest w jego kod genetyczny?
12:50
Zarządzanie zespołami projektowymi - motywacja, systemy premiowe, kompetencje członków zespołów
Case study CEDC
Piotr
Majewski,
Dyrektor IT, CEDC
Umiejętności miękkie a efektywność zespołu projektowego – jakie kompetencje nietechniczne wciąć pod uwagę tworząc zespół projektowy
Komunikacja i motywacja w zespole – w jaki sposób utrzymać pełne zaangażowanie wszystkich członków zespołu na każdym etapie realizacji projektu
Jak wykorzystać ENPS w zarządzaniu zespołem projektowym
13:50
Lunch
14:50
Zakończenie pierwszego dnia szkolenia
Dzień II
Piątek
9 czerwca 2017
09:00
Rejestracja uczestników i poranna kawa
09:30
Case study metodyki Agile
Jarosław
Wójciński,
Dyrektor Departamentu Rozwoju IT, LUX MED
W jakich projektach najlepiej sprawdza się metodyka Agile
Scrum – jak zbudować i utrzymać motywację w zespole pracującym w metodyce Agile
MVP – jak zaplanować projekt, aby dostarczać wartość na każdym jego etapie
Ryzyka związane z metodyką Agile
10:50
Case study metodyki PRINCE2
Marcin
Wiśniewski,
Operations Director, Zibra Technologies
Dlaczego właśnie metodyka PRINCE2? Jakie czynniki wpłynęły na wybór właśnie tej metodyki
Czynniki warunkujące sukces realizacji projektu w metodyce PRINCE2
Ryzyko związane z wyborem PRINCE2
Realizacja projektu krok po kroku
12:10
Przerwa na kawę
12:30
Case study standardu PMI
Dariusz
Ciechan,
Właściciel AlterV, Wicedyrektor Zarządzający ds. Torunia PMI PC Kujawsko-Pomorskie, PMP, PRINCE2, MSP, ITIL, SixSigma
Warunki powodzenia projektu realizowanego w oparciu o standardy PMI
Obszary zarządzania i role członków zespołu
Skuteczna kontrola projektu
Obszary ryzyka
13:50
Lunch
14:40
Case study metodyki tradycyjnej połączonej z agile
Rafał
Szczęsny,
IT Project Manager
Jak efektywnie łączyć metodyki tradycyjne ze zwinnymi
Praktyczne różnice pomiędzy metodykami tradycyjnymi i zwinnymi
Ryzyko związane z łączeniem różnych metodyk
Planowanie i prowadzenie projektu w mieszanej metodyce krok po kroku