POLISH PR – MEDIA DAYS 2017

Nowe reguły i redefinicja komunikacji

Data rozpoczęcia:
03.10.2017
Data zakończenia:
04.10.2017

Program

Dzień I
Wtorek
3 października 2017
09:00

Rejestracja uczestników, powitalna kawa

09:30

Radykalna redefinicja mediów i dziennikarstwa oraz jej wpływ na budowanie relacji MEDIA - PR. Jakie reguły komunikacji wypracowaliśmy na progu drugiego dziesięciolecia? Perspektywa mediów

Michał Szułdrzyński, zastępca redaktora naczelnego „Rzeczpospolitej”

  • Nowe media = stary chaos?  Jak wyjść z pułapki archaicznych narzędzi PR?
  • Budowanie dwustronnej komunikacji – wyzwania, pułapki i ograniczenia
  • Nowe reguły relacji z perspektywy dziennikarza – czego od Ciebie oczekujemy?
  • Kryzys PRu czy kryzys mediów? Czy wspólnie opanujemy chaos?
10:00

Media tradycyjne vs media cyfrowe – ten podział już nie istnieje? Jak zbudować efektywną strategię komunikacji 360?

Maciej Orłoś, Dziennikarz, WP TV

  • Radio, telewizja, prasa = INTERNET. Jak tworzyć wielokanałową komunikację w zdigitalizowanym świecie
  • Czas antenowy - nowa waluta.  Ile płacimy dziś za uwagę odbiorców przesyconych treścią
  • Twórcy treści czy odbiorcy -kto napędza współczesne koło zamachowe komunikacji
10:40

Przerwa na kawę

11:00

Gdy komunikacja nie działa. Najczęstsze błędy w kontaktach z mediami i dziennikarzami

Jarosław Gugała, Dziennikarz, POLSAT

  • Posłuchaj co robisz źle, zanim spytasz  dlaczego nie publikujemy Twoich materiałów?
  • Co dziennikarz może zrobić dla Twojej firmy, a do czego nigdy nas nie przekonasz?
  • „News” – pojęcie względne? Czym (nie) jest wartościowa informacja dla redakcji?
  • Jaki jest klucz do tworzenia sprofilowanych treści-z perspektywy dziennikarza
11:40

Czym są i jak walczyć z fake news – perspektywa dziennikarza

Bartosz Węglarczyk, Dziennikarz, Onet

  • Wykład o tym, skąd się wzięły, jak je rozpoznać i jak z nimi walczyć…
  • …oraz o tym, że są takie fake news, z którymi walczyć nie powinieneś
12:20

Prawne aspekty komunikacji zewnętrznej w czasie kryzysu

Sławomir Paruch, Radca prawny, partner w PCS Paruch Chruściel Schiffter Stępień Kanclerz | Littler , dr Damian Tokarczyk, Adwokat, szef praktyki zarządzania kryzysowego w kancelarii Raczkowski Paruch

  • Jak prawnik może pomóc w komunikacji kryzysowej?
  • Jak budować komunikaty, aby nie ujawnić tajemnic przedsiębiorstwa albo innych tajemnic?
  • Jak dbać o tajemnice i niejawne informacje, jeśli prowadzone jest postępowanie karne?
13:00

Lunch

13:40

Kto i czym zawinił, czyli kryzysowy przegląd roku 2017 oczami dziennikarza – analiza case studies z ostatnich 12 miesięcy

Zuzanna Dąbrowska-Denisiuk, Dziennikarka, „Rzeczpospolita”

  • Jakie błędy popełniono w sytuacjach kryzysowych i jak można było ich uniknąć (z pomocą mediów!)
  • PR i dziennikarz jako współzarządzający kryzysem w mediach - jak budować strategie w oparciu o  doświadczeniach innych
  • Media na ratunek, czyli jak generować spójny przekaz w nagłej sytuacji
     

INTERAKTYWNE SESJE WARSZTATOWE PROWADZONE PRZEZ DZIENNIKARZY

SESJE RÓWNOLEGŁE DO WYBORU

14:20

Triki i sztuczki w kreowaniu treści – w odniesieniu do standardów mediów i percepcji konsumentów

Część I

Michał Szułdrzyński, zastępca redaktora naczelnego „Rzeczpospolitej”

  • Dzienniarze-PRowcy. Kreatorzy treści vs tuby do publikowania. Co powoduje, że potrzebujemy się  dziś bardziej niż kiedykolwiek?
  • Główne elementy  łączące to co najlepsze w obszarach Public Relations, mediów i content marketingu
  • Co najbardziej utrudnia życie PRowcowi, dziennikarzowi i sprofilowanemu odbiorcy komunikatu? Jak niwelować bazowe czynniki wzajemnych nieporozumień.
  • Wizerunek, reklama czy treści handlowe - jak tworzyć autentyczny przekaz bez „promocyjnej ściemy”
14:20

Digital media relations - komunikacja w nowym, aktualnym świecie

Część I

Cezary Szymanek, dział ekonomiczny "Rzeczpospolitej"

  • Podział na on/off już nie działa.  Jak planować komunikację, by przetrwać w informacyjnej dżungli. Kluczowe czynniki dopasowania treści do nowego ekosystemu
  • Co trzeba wiedzieć o digital PR, by w 100% wykorzystać cały potencjał jego narzędzi
  • Dziennikarze vs społeczność internetowa czyli jak  PIERWSZYCH zainteresować i zwiększyć zaangażowanie DRUGICH?
15:00

Przerwa na kawę

15:20

Triki i sztuczki w kreowaniu treści – w odniesieniu do standardów mediów i percepcji konsumentów

Część II

Michał Szułdrzyński, zastępca redaktora naczelnego „Rzeczpospolitej”

  • Jaka forma, styl i treść tworzą angażujący kontent? Najważniejsze czynniki budujące wartość przekazu medialnego - jak dostarczać wiadomości, by zawsze były publikowane
  •  Najlepsze sposoby doboru komunikatu do konkretnych mediów. Jak wyjść naprzeciw oczekiwaniom poszukującego dziennikarza
  • Ile kosztuje dziś UWAGA odbiorcy komunikatu i co wpływa na finalny rachunek?
15:20

Digital media relations - komunikacja w nowym, aktualnym świecie

Część I

Cezary Szymanek, dział ekonomiczny "Rzeczpospolitej"

  • Jak wykorzystać kontent tworzony przez społeczność i przekuć go w agregat własnych treści
  • Jedna treść na wiele urządzeń- sprawdzone techniki dopasowania finalnego komunikatu do nośnika (bez utraty sensu przekazu)
  • Maksymalizacja zasięgu, share’owanie, czy zaangażowanie-na co powinniśmy liczyć, w co inwestować planując emisję treści online
16:30

Zakończenie pierwszego dnia kongresu

Dzień II
Środa
4 października 2017
09:00

Rejestracja uczestników, powitalna kawa

INTERAKTYWNE SESJE WARSZTATOWE PROWADZONE PRZEZ DZIENNIKARZY

SESJE RÓWNOLEGŁE

09:30

Rysa na wizerunku. Kryzys w ujęciu mediowym

Część I

Mariusz Gierszewski, Radio ZET

  • Jak  reagować i kontrolować sytuację,  by nie ulec wizerunkowej katastrofie i nie „karmić” mediów kryzysem? Krok po kroku strategii obrony reputacji z perspektywy dziennikarza
  • Efektywny PR Alert: komunikuj tak, jak chcesz by usłyszeli o nim inni. Jak z pomocą dziennikarza minimalizować kryzysowy impakt
09:30

Blogerzy - influencerzy. Przepis na udaną kooperację z piątą władzą czyli współczesnymi e-kreatorami opinii

Część I

Mateusz Krogulec, Szeri Szeri

  • Współczesna blogosfera i jej wpływ na odbiorców treści.  Jak w pełni zrozumieć ten świat, obliczyć wartość, wyciągnąć wnioski i wpleść do planowanej strategii PR
  • Fan, antyfan, troll i hejter-każdy inny wszyscy równi? Jak sprawiedliwie dzielić uwagę na internetowe byty, śledzić głosy i emocje?
  • Kreują potrzeby, kreują postawy, kreują opinie. Świat influencerów jako realna piąta władza w sieci. Najlepsze strategie na zawieranie sojuszów
  • Forum kuglarzy i celebrytów na wynajem czy realni ambasadorzy marki. Jakimi wskaźnikami oceniać marketingowy i komunikacyjny potencjał influencerów
11:00

Przerwa na kawę

11:20

Rysa na wizerunku. Kryzys w ujęciu mediowym

Część II

Mariusz Gierszewski, Radio ZET

  • Najlepsze metody przekazywania wiadomości złych i najgorszych. Jak „wdrożyć”  dziennikarza i media w strukturę firmy, by sytuacje kryzysowe nie zmieniły się w KRYZYSY?
  • W jaki sposób komunikować sytuacje, na które nasz wpływ jest ograniczony, lub nie mamy go wcale? Analiza sprawdzonych rozwiązań w kryzysowym boju
11:20

Blogerzy - influencerzy. Przepis na udaną kooperację z piątą władzą czyli współczesnymi e-kreatorami opinii

Część II

Mateusz Krogulec, Szeri Szeri

  • Czy współpraca z influencerem to moda, konieczność czy nowa gałąź w komunikacji? Najlepszy klucz do selekcji i doboru partnerów  projektu.  Jak korzystać z szerokich baz opinii, rankingów, narzędzi
  • Partnerstwo tylko na „dobre”? Jak przekonać internetowych twórców do kreowania obiektywnych treści o marce?
  • Najważniejsze reguły, które należy zrozumieć, by nie generować konfliktu na linii brand-influencer
12:45

Lunch

INTERAKTYWNE SESJE WARSZTATOWE PROWADZONE PRZEZ DZIENNIKARZY

SESJE RÓWNOLEGŁE

13:30

Brand PR – brand journalism i brand publishing. Jak tworzyć media własne dla marek i dzięki dobrej treści budować relacje z klientami

Część I

Grzegorz Miłkowski, CEO ContentHouse

  • Jak utrzymać tempo dynamicznym zmianom w świecie mediów. Efektywne techniki dziennikarskie, brand experience i narzędzi PR – co działa, co ma sens?
  • Najskuteczniejsze techniki dziennikarskie w brand publishingu online. Jak nie wpaść w pułapki wynikające z braków warsztatowych. Dziennikarskie best-practice
  • Social Media Journalism – które elementy „nowego wspaniałego świata” wzmocnią nasz firmowy PR? Na jakie efekty możemy liczyć? 
  • Które treści tworzą dziś zaangażowany storytelling? Co kupuje przyszłą społeczność, a co bezpowrotnie zniechęca. Praktyczne pomysły i sprawdzone wdrożenia 
13:30

Błędy w komunikacji = błędy w relacjach. Jak wyprostować zasady nieuniknionej współpracy

Część I

Michał Tracz, Dziennikarz, TVN24

  • Dziennikarz i PRowiec-partnerzy czy zło konieczne. Dlaczego tak trudno budować dobre relacje? Jak poznać i realizować potrzeby i oczekiwania dwóch stron
  • PRowiec w roli dziennikarza. Jakie efekty może przynieść konkurowanie w nieswoim fachu  i czym skutkuje wkraczanie w czyjeś kompetencje. Najczęściej powielane błędy
  • Research jest dla wszystkich i dla każdego. Jakie skutki generuje kreowanie fałszywych treści. Wskazówki rzetelnego warsztatu poszukiwań informacji
  • 36% dziennikarzy otrzymuje od 10 do 30 informacji dziennie, a 29% od 30 do 60. 73% kasuje maile. Jak ustalać nagłówek-petardę, który zagwarantuje 100% sukcesu?
15:00

Przerwa na kawę

15:20

Brand PR – brand journalism i brand publishing. Jak tworzyć media własne dla marek i dzięki dobrej treści budować relacje z klientami

Część II

Grzegorz Miłkowski, CEO ContentHouse

  • Technologie dostarczane przez gigantów do działań content marketingowych: Google, Facebook, email marketing - jak skutecznie wykorzystywać i mierzyć efektywność. 
  • Mapy miejsc, mapy emocji, mapy doświadczeń – które ścieżki dotarcia do odbiorców są najbardziej efektywne
  • Jak sprawdzić, czy Twoje działania brand journalism są skuteczne
15:20

Błędy w komunikacji = błędy w relacjach. Jak wyprostować zasady nieuniknionej współpracy

Część II

Michał Tracz, Dziennikarz, TVN24

  • Jak bardzo ważne jest: gdzie pracuje, o czym i do kogo pisze TWÓJ dziennikarz?
    Najlepsze sposoby na utrzymanie zawodowych relacji
  • „Mów zrozumiale, nie manipuluj, dotrzymuj obietnic, a komunikacja zadziała”. Jak  te zasady widzi dziennikarz i jak  je utrzymać w praktyce?
  • Czy „urabianie” dziennikarzy ma jeszcze dzisiaj sens. Jakimi metodami usprawnić zawodowe relacje
16:30

Zakończenie drugiego dnia kongresu, rozdanie certyfikatów potwierdzających udział