REWITALIZACJA I REKOMERCJALIZACJA POWIERZCHNI HANDLOWYCH

Wskaźniki * Narzędzia * Case studies

Data rozpoczęcia:
06.03.2017
Data zakończenia:
07.03.2017

Prelegenci

Edyta Bobek

Leasing Director, Griffin Real Estate

Dyrektor ds Wynajmu w firmie Griffin ma ponad 16-letnie doświadczenie na rynku nieruchomości handlowych. W ostatnich 3 latach odpowiedzialna była za stworzenie branch&tenant mix wyjątkowego obiektu gastronomiczno-spożywczego Hala Koszyki, oraz za proces komercjalizacji i rekomercjalizacji obiektów Supersam w Katowicach oraz Renoma we Wrocławiu. W poprzednich firmach odpowiadała m.in. za proces rekomercjalizacji w Centrum Janki, Centrum Korona we Wrocławiu, CH Ster w Szczecinie czy CH Ursynów w firmie Apsys. Współtworzyła koncepcję i proces wynajmu Galerii Krakowskiej i Galerii Kaskada w Szczecinie, prowadziła proces rekomercjalizacji Galerii Bałtyckiej, opracowała również koncepcję wynajmu i przebudowy Centrum Alfa w Gdańsku. Przed dołączeniem do zespołu Griffin Group pracowała na stanowisku Associate Director w DTZ, wcześniej związana była z ECE Projektmanagement Polska i Apsys. Absolwentka Akademii Ekonomicznej w Krakowie na wydziale Ekonomii.

Agata Czarnecka

CBRE Sp. z o. o., Dział Badań Rynku i Doradztwa, specjalizacja – analizy sektora powierzchni handlowych

Agata Czarnecka - dyrektor w dziale Badań Rynku i Doradztwa w CBRE, gdzie od 2011 r. zajmuje się doradztwem oraz analizami danych dotyczących wszystkich sektorów rynku nieruchomości komercyjnych. Agata przez 10 lat pracowała w firmie Ernst & Young w Grupie Doradztwa Rynku Nieruchomości, gdzie specjalizowała się w sporządzaniu raportów i analiz. Agata ukończyła Szkołę Główną Handlową oraz studia podyplomowe z wyceny nieruchomości na Politechnice Warszawskiej.

Przemysław Dwojak

Customer Analytics and Sales Strategies Business Unit Director, GfK

Manager w GfK odpowiedzialny za rozwój biznesu doradczego, badawczego i analitycznego oraz koordynację projektów doradczych. Jako ekspert ds. handlu uczestniczył w badaniach dla ponad 100 centrów handlowych (commercial due dilligence oraz strategie marketingowe ), opracowywał strategie ekspansji dla kilkunastu sieci detalicznych (uroda, moda, art. spożywcze, usługi, DIY). W doradztwie fan integracji danych i warsztatowego budowania strategicznych konkluzji.

Maria Gmyz

Z-ca Lubelskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków

Ukończyła Wydział Architektury Politechniki Krakowskiej, ponadto Studia Podyplomowe Rewaloryzacji Parków i Założeń Ogrodowych na SGGW w Warszawie. Odbyła kilkuletni staż w Cabinet Stephane Du Chateau w Paryżu. Pracowała w Pracowni Konserwacji Zabytków oraz od 20 lat prowadziła własną autorską Architektoniczną Pracownię Projektową. Wykonała setki projektów w tym w wielu obiektach zabytkowych. Aktywna działaczka społeczna. Za swoją pracę i zaangażowanie otrzymała wiele nagród i wyróżnień w tym Ministra Kultury i Sztuki. Była Przewodnicząca Rady Miejskiej w Zamościu, obecnie Radna Województwa Lubelskiego i Z-ca Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków w Lublinie.

Aleksandra Kozłowska

Senior Associate, DLA Piper Wiater

Doradca podatkowy specjalizujący się w projektach z zakresu podatku dochodowego od osób prawnych (w tym doradztwo z zakresu cen transferowych), jak również doradztwa transakcyjnego. Doradza zagranicznym i polskim podmiotom w ich działalności inwestycyjnej obejmującej nabycia i sprzedaż udziałów lub aktywów, jak również w działalności bieżącej w celu jej optymalizacji pod kątem podatkowym. Aleksandra występowała również jako pełnomocnik w postępowaniach podatkowych oraz przed sądami administracyjnymi. Aleksandra świadczy usługi doradztwa podatkowego na rzecz spółek działających w różnych sektorach, w szczególności w branży nieruchomościowej, produkcyjnej, handlu detalicznego oraz na rynku e-commerce. Uczestniczyła w polskich i zagranicznych programach szkoleniowych, w tym organizowanych przez Instytut Międzynarodowego Prawa Podatkowego na Vienna University of Economics and Business. Aleksandra jest autorką licznych publikacji o tematyce podatkowej, a także współautorką wydanej w 2011 r. publikacji książkowej „Restrukturyzacje spółek kapitałowych – aspekty podatkowe”. Wystąpiła jako prelegent na wielu szkoleniach o tematyce podatkowej. Posiada również tytuł specjalisty w zakresie cen transferowych w ujęciu międzynarodowym poparty certyfikatem TPE®.

Maciej Krenek

Pełnomocnik, Strabag Real Estate GmbH

Od 1 stycznia 2017 r. jest pełnomocnikiem Spółek projektowych z ramienia GmbH z siedzibą w Wiedniu odpowiedzialny między innymi za projekt Ferio Wawer. Poza kierowaniem Spółkami, Maciej Krenek odpowiada za strategiczne ukierunkowanie działalności deweloperskiej w dziedzinie rozwoju i gospodarowania nieruchomościami komercyjnymi i mieszkaniowymi. W latach 2005-2016 zajmował stanowisko Członka Zarządu RE project development, spółki należącej do Raiffeisen evolution project development i był odpowiedzialny za wszystkie agendy związane z rozwojem nieruchomości komercyjnych i mieszkaniowych. W latach 1995 – 1999 obejmował stanowisko Dyrektora ds. Rozwoju oraz Członka zarządu w firmie UBM AG. W latach 1998 – 1999 pracował dla Creditanstalt Leasing i zajmował się rozwojem projektów w Europie środkowo-wschodniej. Natomiast w latach 1991 -1997 zajmował stanowisko Dyrektora ds. Ekspansji w Europie środkowej w McDonald’s Central Europe.

Sławomir Lisiecki

Partner w Argon Legal

Partner w Argon Legal - zapewnia pomoc Klientom z branży nieruchomościowej (deweloperom, funduszom oraz wykonawcom zaangażowanym w projekty handlowe / biurowe / magazynowe), w szczególności w zakresie transakcji nabycia-sprzedaży, umów najmu, kwestii inwestycyjnych oraz budowlanych, a także finansowania. Wcześniej pracował w PwC (departament podatkowy), CMS Cameron McKenna oraz Clifford Chance (departament nieruchomościowy).

Jacek Giziński

DLA Piper Wiater

Kieruje działem nieruchomości w warszawskim biurze DLA Piper. Doradza klientom na wszystkich etapach projektów nieruchomościowych, w szczególności w zakresie prowadzenia badań due diligence, tworzenia struktur transakcji, negocjowania umów sprzedaży nieruchomości lub udziałów w spółkach celowych, uzyskiwania pozwoleń na budowę, a także oraz doradzania w zakresie procesów budowlanych i spraw związanych z zarządzaniem i komercjalizacją nieruchomości. Jacek doradza również przy transakcjach w sektorze energii odnawialnej. Do jego wieloletnich klientów należą dwaj spośród największych operatorów farm wiatrowych w Polsce, PGE Energia Odnawialna S.A. i EDP Renovaveis. Jest też autorem wielu artykułów w polskich i zagranicznych publikacjach o tematyce związanej z nieruchomościami oraz energią odnawialną. Ponadto, regularnie uczestnicy jako prelegent w konferencjach i seminariach poświęconych tym obszarom działalności gospodarczej.

Maksymilian Marcinkowski

Prezes Zarządu, Senatorska Investment

Absolwent kierunku Business Management na Queen Mary, University of London oraz podyplomowych studiów Akademia Menedżerska – Nowoczesna Praktyka Zarządzania, w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie. Doświadczenie zawodowe zdobywał w firmach 7 A.M. Promotions oraz spółce Premium DS., (których był założycielem) specjalizującej się we wdrażaniu innowacyjnych rozwiązań reklamowych z zakresu digital signage. Od roku 2008 pracował nad rodzinnymi projektami z branży nieruchomości, by w roku 2012 objąć stanowisko Prezesa Zarządu Senatorska Investment Sp. z o.o., inwestora i właściciela biurowca Plac Zamkowy- Business with Heritage przy ul. Senatorskiej w Warszawie.

Katarzyna Michnikowska

Starszy Analityk, Colliers International

Specjalizuje się w badaniach i analizach rynku handlowego. Odpowiada za pozyskiwanie oraz analizę danych, śledzi najnowsze trendy rynkowe, tworzy specjalistyczne raporty na potrzeby firmy oraz klientów zewnętrznych. Posiada osiemnastoletnie doświadczenie na rynku nieruchomości komercyjnych w Polsce. Karierę zawodową rozpoczęła w Polskiej Federacji Rzeczoznawców Majątkowych, gdzie miała okazję uczestniczyć w tworzeniu regulacji prawnych i działaniach edukacyjnych związanych z tworzeniem zawodów rzeczoznawcy majątkowego, pośrednika w obrocie nieruchomościami i zarządcy nieruchomości. Przed dołączeniem do Colliers pracowała dla międzynarodowej firmy doradczej na stanowisku starszego analityka rynku nieruchomości w dziale wycen i doradztwa. Doradzała, między innymi, przy projektach takich, jak: Stary Browar w Poznaniu i Galeria Katowicka w Katowicach.

Sławomir Murawski

Dyrektor Centrum Handlowego Manufaktura, Apsys Group

Krzysztof Tyszkiewicz

Członek Zarządu, BBI Development

W 1996 roku ukończył Wydział Architektury Politechniki Warszawskiej.
W roku 2004 ukończył ponadto kurs specjalistyczny w zakresie zarządzania nieruchomościami 1990 roku odbył roczny staż projektowy w Atelier de Architecture Georges Rhally w Szwajcarii. Krzysztof Tyszkiewicz pełni funkcję Członka Zarządu BBI Development SA. Pełni także funkcje kierownicze: Prezesa Zarządu Juvenes Serwis Sp. z o.o.; Zastępcy Prezesa Juvenes Projekt Sp. z o.o.; Zastępcy Prezesa Zarządu w Spółdzielni Budowlano-Mieszkaniowej Juvenes; Zastępcy Prezesa Zarządu Juvenes-Symfonia Sp. z o.o. Od kilkunastu lat angażuje się w działalność społeczną na rzecz Pragi Północ, dzielnicy w której od blisko 25 lat działa zawodowo. Aktywnie wspierał ideę budowy pierwszego na prawym brzegu Wisły miejskiego muzeum – Muzeum Warszawskiej Pragi. Jest twórcą koncepcji rewitalizacji perły praskiej starówki – Konesera, w którym powstanie Muzeum Polskiej Wódki i już działa Campus Google – inicjatywa, która przynosi wielki wzrost prestiżu Pragi i całej Warszawy. W latach 2009 - 2013 kierował pracami Dzielnicowej Komisji Dialogu Społecznego w Dzielnicy Praga Północ. Obecnie działa w Prezydium tego ważnego forum dialogu społecznego. Za swoje zaangażowanie społeczne otrzymał w 2005 r. Jubileuszowy Medal Towarzystwa Przyjaciół Pragi.