Day I
Monday
20 march 2017
09:30
- Cel wdrażnia S&OP w firmach nieprodukcyjnych
- Jak efektywnie wprowadzić S&OP w struktury Twojej firmy i ukierunkować procesy wewnętrzne na rozwoj wspolnej strategii?
- Architektura techniczna S&OP – jak skutecznie wyznaczyć ramy działania S&OP?
- Metody rozwoju i zarządzania procesem S&OP
10:25
- Spotkanie w ramach S&OP – jak skutecznie zorganizować i przeprowadzić dyskusję w cross-funkcyjnym zespole?
- Metody komunikacji między poszczególnymi działami i osobami współpracującymi w ramach S&OP
- Leadership w procesach S&OP – jak zaangażować Top Management we współpracę w procesach S&OP?
- Techniki wpływające na zwiększenie zaangażowania i utrzymania dyscypliny pracy w S&OP?
11:40
- Jak stworzyć optymalny zakres poziomu szczegółowości danych planując w S&OP?
- Wykorzystanie Big Data w prognozach S&OP
- Narzędzia i innowacyjne rozwiązania do analizy danych
12:40
- Wpływ procesów planowania popytu na kształtowanie procesów planowania łańcucha dostaw
- Narzędzia planowania popytu w przedsiębiorstwie działającym w systemie sprzedaży bezpośredniej
- Jak zapewnić wysoką dostępność produktów do sprzedaży w warunkach niskiej trafności prognoz?
14:30
- Sezonowość, trendy .. jakie wskaźniki uwzględniać w prognozach S&OP?
- Metody wypracowania optymalnego poziomu szczegółowości danych w Twoich prognozach
- Mechanizmy prowadzenia prognoz krótko- i długoterminowych
- Jak wykorzystać programy statystyczne w budowaniu prognoz?
Day II
Tuesday
21 march 2017
09:30
- Wizja docelowa planowania zintegrowanego – jak skutecznie stworzyć plan realizacji wizji planowania?
- 3 etapy wdrożenia – czyli jak efektywnie zaangażować produkcję, zakupy i sprzedaż?
- Efekty biznesowe realizacji S&OP – metody przezwyciężania głównych trudności i wyzwań
10:30
- Jak skutecznie zintegrować zarządzanie sprzedażą i operacjami?
- Jak stworzyć analizę przyszłej oferty biorąc pod uwagę planowanie sprzedaży?
- W jaki sposób uwzględniać zmienność sprzedaży podczas planowania długoterminowego?
- Metody i narzędzia prognozowania sprzedaży w procesie S&OP
11:40
- Jak skutecznie pogodzić interesy supply chain i działu finansowego? Techniki współpracy działów finansowych w ramach S&OP
- W jaki sposób efektywnie ustalać procesy S&OP, by zintegrować z nimi plany finansowe i budżetowanie
- Jak dział finansowy może polepszyć proces planowania i zwiększyć wzrost osiąganych wyników w łańcuchu dostaw?
- Zarządzanie projektem wdrożenia S&OP/ IBP w organizacji z perspektywy działu finansowego
13:30
- Elastyczność planowania S&OP czyli jak na procesy S&OP przekładają się na zmiany na rynku i pojawiające się akcje specjalne?
- Jak skutecznie realizować długoterminowe plany i kiedy korygować przyjęte założenia?
- Nie tylko długofalowa perspektywa – jak uwzględnić w procesach S&OP krótki horyzont czasowy i weryfikować przyjęte plany?
- Realizacja założonego wyniku – jak minimalizować ryzyko niepowodzenia?
14:00
- Metody pozwalające utrzymać dyscyplinę procesu S&OP po etapie jego wdrożenia
- Współpraca i komunikacja w ramach S&OP – jak osiągać założone cele?
- Wpływ zewnętrznych organizacji na nasze planowanie w procesie S&OP
- Jak wykorzystać rozmowy z klientami w celu polepszenia efektywności planowania?