CENTRA HANDLOWE 2018

Wyzwania i strategie rozwoju rynku obiektów handlowych

Data rozpoczęcia:
08.03.2018
Data zakończenia:
09.03.2018

Prelegenci

dr Katarzyna Barańska

Radca prawny, Counsel w PwC Legal

Od kilkunastu lat związana z rynkiem nieruchomości w Polsce. Doradza klientom z sektora nieruchomości oraz infrastruktury, szczególnie w zakresie obrotu nieruchomościami a także ich
komercjalizacji, ze szczególnym uwzględnieniem przygotowywania oraz negocjacji umów najmu. Członek interdyscyplinarnego zespołu PwC #dobrynajempwc, zajmującego się wszechstronną analizą umów najmu w zakresie prawno- biznesowym, finansowym i organizacji środowiska pracy. Autorka wielu publikacji w zakresie szerokopojętego rynku nieruchomości.

Magdalena Czachowska

Managing Director, Optimise Media Poland

Dyrektor z ponad 10-letnim doświadczeniem w performance marketingu, od 2011 roku odpowiedzialna za zespół, rozwój i zarządzanie w Optimise (część grupy agencji digitalowych AdNext) – agencji zajmującej się efektywnymi rozwiązaniami w zakresie optymalizacji mediów i lead generation. Wcześniej nadzorowała budowę i rozwój pierwszej w Polsce technologii do prowadzenia kampanii afiliacyjnych – system3.pl, wprowadziła również na nasz rynek program partnerski Zanox. Pierwsze doświadczenia zdobywała jeszcze w czasach studiów w warszawskiej SGH, pracując dla należącej do internetowej grupy K2 spółki ACR. Jest absolwentką studiów doktoranckich na Akademii im. Leona Koźmińskiego.

Przemysław Dwojak

Customer Analytics and Sales Strategies Business Unit Director, GfK

Manager w GfK odpowiedzialny za rozwój biznesu doradczego, badawczego i analitycznego oraz koordynację projektów doradczych. Jako ekspert ds. handlu uczestniczył w badaniach dla ponad 100 centrów handlowych (commercial due dilligence oraz strategie marketingowe ), opracowywał strategie ekspansji dla kilkunastu sieci detalicznych (uroda, moda, art. spożywcze, usługi, DIY). W doradztwie fan integracji danych i warsztatowego budowania strategicznych konkluzji.

Grzegorz Jamroziak

MRICS, Head of Shopping Centre Management, Atrium Poland Real Estate Management

Od 15 lat związany z rynkiem nieruchomości komercyjnych. W Atrium Poland od 2017 roku, gdzie jest odpowiedzialny za zarządzanie portfelem 21 centrów handlowych grupy w Polsce, aktualnie na stanowisku Dyrektora Działu Zarządzania Centrami Handlowymi.
Przed dołączeniem do zespołu Atrium pracował dla Colliers International, DTZ Management Polska oraz Donaldsons Polska. Poza wieloletnim doświadczeniem w zakresie zarządzania nieruchomościami i asset management posiada również praktyczną wiedzę dotyczącą wynajmu, przebudowy centrów handlowych i reprezentacji najemcy.
Absolwent Szkoły Głównej Handlowej na kierunku Międzynarodowe Stosunki Gospodarcze i Polityczne oraz podyplomowych studiów w zakresie zarządzania nieruchomościami na Akademii Leona Koźmińskiego.

Agnieszka Juszkis

Dyrektor Marketingu, Posnania, Apsys. Specjalistka w dziedzinie marketingu centrów handlowych i pasjonatka badań i innowacyjnych metod badawczych

Od 8 lat z sukcesem buduje pozycjonowanie i rozpoznawalność największych obiektów handlowych w regionie. Od trzech lat odpowiada za tworzenie strategii i prowadzenie działań komunikacyjnych Posnanii, flagowego centrum w portfolio Apsys i jednego z największych obiektów handlowych w Polsce. Realizowane przez nią projekty przynoszą Posnanii najważniejsze branżowe nagrody i wyróżnienia w dziedzinie marketingu centrów handlowych – złote i srebrne statuetki ICSC Solal Marketing Awards 2017 oraz 2018, wyróżnienie ICSC VIVA Best-of-the-Best Awards dla najlepszego projektu marketingowego w branży retail na świecie, nagrody i wyróżnienia PRCH Retail Awards.
Pracę w branży retail poprzedziło wieloletnie doświadczenie w pracy w branży reklamowej. Była dyrektorem działu strategii w agencji TEQUILA Polska gdzie planowała i wdrażała działania marketingowe dla takich klientów jak NIVEA, Kompania Piwowarska, Unilever, Maspex Wadowice czy Wrigley Poland. Brała udział w wielu projektach nagrodzonych w konkursach branżowych, m.in. Golden Arrow oraz Kreatura. Wcześniej realizowała projekty strategiczne i reklamowe m.in. dla Warty i Banku BPH.
Agnieszka Juszkis jest absolwentką Wydziału Socjologii na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu

Renata Kamińska

Senior Property Negotiator, CBRE

W ostatnich latach Renata była odpowiedzialna za wynajem powierzchni w obiektach handlowych o charakterze convenience w miastach takich jak Toruń, Bydgoszcz, Grudziądz czy Słupsk. Do jej obowiązków należało również bieżące zarządzanie umowami najmu. We wcześniejszych latach związana była z liderem polskiego rynku bieliźniarskiego firmą Atlantic, która w szczytowym momencie ekspansji osiągnęła 65 salonów własnych. Dodatkowo odpowiedzialna była za pozyskiwanie lokalizacji na rynku czeskim i słowackim również pod sklepy wlasne. Do niedawna zajmowała się komercjalizacją dwóch centrów handlowych Galerią Mazovia w Płocku oraz Galerią Sukcesja w Łodzi. Obecnie jest zaangażowana w wynajem powierzchni handlowo usługowych w budynkach biurowych oraz lokali na ulicach handlowych.

Marcin Michalec

Dyrektor ds. Sprzedaży i Marketingu, Okam Capital

Absolwent Uniwersytetu Warszawskiego i Politechniki Warszawskiej, licencjonowany pośrednik w obrocie nieruchomościami. Z rynkiem nieruchomości związany od ponad 15 lat. Karierę zawodową rozpoczął w firmie Knight Frank. Następnie jako Dyrektor Sprzedaży i Marketingu w firmach deweloperskich: Restaura i ICON Real Estate zaangażowany bezpośrednio w obsługę sprzedaży ponad 1000 mieszkań/apartamentów w kilku polskich miastach. Od kwietnia 2017 roku w firmie OKAM na stanowisku Dyrektora ds. Sprzedaży i Marketingu.

Marta Mikołajczyk-Pyrć

Dyrektor Pionu Nieruchomości Handlowych w Dziale Zarządzania Nieruchomościami i Aktywami, Savills

Marta Mikołajczyk-Pyrć odpowiada za nadzór i kontrolę nad portfelem nieruchomości handlowych zarządzanych przez Savills. Posiada szerokie doświadczenie w zakresie komercjalizacji, marketingu oraz zarządzania nieruchomościami. Wiedza połączona z dwudziestoletnim doświadczeniem na rynku nieruchomości handlowych pozwalają jej wdrażać najkorzystniejsze dla Klientów rozwiązania
i strategie. Jest absolwentką Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie na kierunku Zarządzanie, uzupełniających fakultetów z obszaru PR, Marketingu oraz Zarządzania Nieruchomościami, Programu Real Estate Professional Solvay Brussels School of Economics & Management oraz licencjonowanym pośrednikiem w obrocie nieruchomościami.

Agnieszka Nowak

Dyrektor Generalny, Galeria Północna

Dyrektor Generalny Galerii Północnej od sierpnia 2016. Przygotowała centrum handlowe do otwarcia, zabezpieczyła wszystkie istotne usługi, zbudowała strategię zarządzania oraz zatrudniła zespół. Wcześniej pracowała jako Dyrektor Zarządzająca Esentai Mall w Ałmaty w Kazachstanie. Była odpowiedzialna za strategiczny rozwój mający na celu maksymalizację osiągniętych wyników projektu, w szczególności w zakresie planowania i realizacji strategii marketingowej projektu. Poprzednio pracowała jako Dyrektor do spraw Marketingu w Galerii Handlowej w Petersburgu, w Rosji. Rozpoczęła karierę związaną z branżami centrów handlowych w 2006 roku jako Dyrektor Marketingu Manufaktury w Łodzi. Nagrodzona licznymi nagrodami Solal Marketing Awards za skuteczne i innowacyjne rozwiązania marketingowe. Od 2013 roku Członek jury konkursowego ISCS SOLAL.

Michał Prochwicz

Adwokat, Senior Associate, Bird & Bird

Doradza od ponad dziesięciu lat klientom polskim i zagranicznym w zakresie prawa i transakcji nieruchomościowych, w szczególności w zakresie przeprowadzania procesów badania due diligence nieruchomości, doradztwa transakcyjnego podczas procesów nabywania oraz zbywania nieruchomości, komercjalizacji obiektów biurowych i handlowo-usługowych, negocjowania umów najmu, doradztwa w trakcie procesów budowalnych. Realizował transakcje, których przedmiotem były obiekty logistyczne i produkcyjno-magazynowe, centra handlowe, biurowce, grunty przeznaczone pod zabudowę mieszkaniową a także hotele. Doradzał zarówno przy transakcjach typu „asset deal”, „share deal”, jak również przy transakcjach polegających na sprzedaży przedsiębiorstw. Przygotowywał i negocjował umowy najmu i dzierżawy dla obiektów nowopowstających jak i umowy dla powierzchni w istniejących obiektach. Brał udział w transakcjach typu sale and lease back. W latach 2012 – 2017 pracował w jednej z największych w Polsce, międzynarodowej kancelarii prawniczej w zespole obsługującym klientów niemieckojęzycznych. Poza licznymi transakcjami nieruchomościowymi doradzał w bieżących sprawach korporacyjnych, prowadził sprawy sądowe i egzekucyjne, negocjował dokumenty zabezpieczeń, przygotowywał reorganizacje strukturalne klientów oraz ich kontrahentów. W latach 2005 – 2012 pracował w prestiżowej międzynarodowej kancelarii prawniczej w Polsce specjalizującej się oraz transakcjach M&A oraz w polskiej kancelarii butikowej specjalizującej się w transakcjach M&A. Jest absolwentem Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego.

Anna Szmeja

CEO, Retail Insitute

Absolwentka Politechniki Gdańskiej i Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie, stypendystka na wydziale Handlu i Stosunków Międzynarodowych Universite de Rennes 1 we Francji, jest związana z branżą centrów i sieci handlowych od 2000 roku. Karierę rozpoczynała m.in. w firmach: Decathlon Francja, Apsys Polska i Caelum Development na stanowiskach dyrektora operacyjnego i marketingu. Znana szeroko w branży retail jako założyciel i wieloletni dyrektor generalny Polskiej Rady Centrów Handlowych, PRCH. Po 14 latach pracy w PRCH, Anna wraz z grupą ekspertów stworzyła Retail Institute - ośrodek dialogu, badań i analiz dla branży retail. Dziś w badaniach Instytutu bierze udział ponad 130 centrów i sieci handlowych. Prywatnie szczęśliwa mama, miłośniczka górskich wędrówek, dobrej literatury i czerwonego wina.

Marcin Świerżewski

Radca Prawny, Counsel, Bird & Bird

Marcin Świerżewski specjalizuje się w kompleksowej obsłudze transakcji nabycia lub zbycia projektów nieruchomościowych, począwszy od opracowania struktury transakcji, przez przeprowadzenie badania prawnego projektu, przygotowanie pełnej dokumentacji transakcyjnej, udział w negocjacjach, wsparcie w uzyskaniu finansowania aż po przeprowadzenie zamknięcia transakcji oraz wykonanie czynności post-transakcyjnych. Pracował przy transakcjach dotyczących centrów handlowych, obiektów biurowych, budynków mieszkaniowych oraz centrów logistycznych. Posiada bogate praktyczne doświadczenie z zakresu realizacji procesu budowlanego obiektów różnego typu. Wielokrotnie doradzał klientom przy negocjowaniu umów najmu dotyczących powierzchni biurowych oraz powierzchni w centrach handlowych i usługowych. Brał udział w transakcjach typu sale and lease back dotyczących nieruchomości a także w transakcjach leasingowych. Zajmował się roszczeniami reprywatyzacyjnymi, zagadnieniami związanymi z drogami publicznymi, problemami wynikającymi z prawa wodnego oraz ochrony zabytków. Ponadto posiada doświadczenie w zakresie transakcji finansowania projektów nieruchomościowych. W latach 2009–2017 pracował w jednej z największych w Polsce międzynarodowych kancelarii prawniczych w zespole obsługującym klientów niemieckojęzycznych. Poza licznymi transakcjami nieruchomościowymi doradzał w bieżących sprawach korporacyjnych oraz zapewniał bieżącą obsługę grupy spółek w zakresie realizacji projektów inwestycyjnych w sektorze nieruchomości. W latach 2006–2009 współpracował z dwoma renomowanymi kancelariami prawnymi obsługującymi klientów niemieckojęzycznych w sprawach dotyczących nieruchomości i finansowania transakcji. Absolwent Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego.

Tomasz Tymiński

Asset manager, Retail Insitute

Z rynkiem nieruchomości komercyjnych związany od 2005 roku. Współpracował z wiodącymi agencjami na rynku nieruchomości (JLL, Lambert Smith Hampton), deweloperami (Caelum Development, Parkridge, GTC) oraz funduszami (London & Cambridge Properties). Od niedawna związany z Cuschman and Wakefield gdzie w ramach działu Asset Servieces odpowiada za wynajem projektów zarządzanych przez Cuschman & Wakefield – przede wszystkim Złote Tarasy. Doświadczony Asset & Leasing Manager.

Dr Jolanta Wawrzyszuk

CCIM, Group Head of Leasing, Atrium European Real Estate

Od kilkunastu lat związana z rynkiem nieruchomości komercyjnych w Polsce i Europie Środkowo-Wschodniej. Specjalizuje się w zarządzaniu nieruchomościami, zarządzaniu strategicznym oraz przebudowach projektów. Aktualnie pełni funkcję Group Head of Leasing i jest odpowiedzialna za prowadzenie działalności leasingowej we wszystkich krajach Grupy – w Polsce, Rumunii, Czechach, Słowacji, Węgrzech i Rosji. Wcześniej związana z Atrium jako Dyrektor Operacyjny/ COO w Atrium Polska, gdzie odpowiadała za zarządzanie portfolio oraz zespołami odpowiedzialnymi za zarządzanie nieruchomościami, komercjalizację, marketing oraz obsługę techniczną 21 centrów handlowych w ramach portfolio w Polsce.
Przed dołączeniem do zespołu Atrium, pracowała m.in. na stanowisku Dyrektora Działu Zarządzania Nieruchomościami w Estate Fellows, partnera NAI Global w Polsce oraz jako Associate Director Retail Asset Management w firmie DTZ Management Polska, gdzie zajmowała się m.in. komercjalizacją oraz doradztwem w zakresie asset managementu, developmentu i redevelopmentu. Wcześniej związana z TK Development oraz CERPF. Licencjonowany pośrednik i zarządca nieruchomości. Posiada tytuł CCIM. Wieloletni wykładowca w ramach ICSC European Retail Property School.
Absolwentka Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, gdzie ukończyła także studia podyplomowe z zakresu prawa gospodarczego oraz uzyskała tytuł doktora nauk ekonomicznych.

Małgorzata Żegarska

Development Director/Expansion & Investment Director, Vision Express SP

Od 15 lat w branży. Absolwentka Wyższej Szkoły Przedsiębiorczości i Zarządzania im. L. Koźmińskiego, magister Bradford School of Economics, studia podyplomowe w Wyższej Szkole Gospodarowania Nieruchomościami.
Współpracowała z m.in.: Era, T-mobile, Marionnaud, Costa Coffee, Vision Express, Big Star, Semilac, Carte D'or.