Strategie rozwoju centrów handlowych. Asset management jako kompleksowe zarządzanie centrum
Anna
Szmeja,
CEO, Retail Insitute
,
Tomasz
Tymiński,
Asset manager, Retail Insitute
Podsumowanie wyników odwiedzalności w 2017 roku
Podsumowanie wyników obrotów centrów handlowych w 2017 roku
Tempo wzrostu kanału sprzedaży on-line
Analiza asset management – wyzwania, praktyczne wskazówki w budowaniu strategii AM
Analiza funkcjonowania najemców w centrum
10:15
Przekształcanie centrów handlowych w centra społecznościowe jako szansa na ich rozwój
Marta
Mikołajczyk-Pyrć,
Dyrektor Pionu Nieruchomości Handlowych w Dziale Zarządzania Nieruchomościami i Aktywami, Savills
Prospołeczne funkcje galerii handlowych – chwilowy trend czy trwała zmiana?
Zmiana roli zarządcy centrum handlowego w erze omnichannel
Działania eventowe jako niezbędny element kultury i rozrywki dla klienta
11:15
Przerwa kawowa
11:30
Budowanie galerii handlowej nowej generacji
case study Galerii Północnej
Agnieszka
Nowak,
Dyrektor Generalny, Galeria Północna
Jaka powinna być zawartość oferty nowoczesnego centrum handlowego – wybór nowych formatów, przygotowanie i realizacja projektu
Rozrywka, wellness i inne niezbędne usługi uzupełniające ofertę centrum handlowego
12:30
Przerwa na lunch
13:15
Konstrukcje umów najmu powierzchni handlowych - jak skutecznie zabezpieczyć strony umowy przed naruszeniem ich interesów
Marcin
Świerżewski,
Radca Prawny, Counsel, Bird & Bird
,
Michał
Prochwicz,
Adwokat, Senior Associate, Bird & Bird
Aspekty prawne i praktyczne umowy najmu - postanowienia umowne: czynsz, opłaty, pomiar powierzchni, zabezpieczenia, odpowiedzialność za remonty i naprawy
Postanowienia umów najmu na wypadek rozbudowy galerii – jakie zapisy powinna posiadać odpowiednio sporządzona umowa? Swoboda wynajmującego do prowadzenia prac przy rozbudowie
Konsekwencje zakłócenia działalności najemców
Okres obowiązywania, opcje na wydłużenie okresu umowy, opcje przedterminowego wypowiedzenia (break option)
Wyłączność, postanowienia dot. ograniczenia konkurencji
14:30
Zmiany na polskim rynku centrów handlowych i możliwe skutki wprowadzanych zmian ustawodawczych na funkcjonowanie galerii handlowych
dr
Katarzyna
Barańska,
Radca prawny, Counsel w PwC Legal
Polski rynek centrów handlowych na tle Europy - porównanie wskaźników
Możliwości pomiaru efektywności sprzedaży i odwiedzalności obiektów i ich najemców
Zapowiadane kierunki zmian przepisów prawnych dotyczących handlu i ich ewentualne konsekwencje i ich monitorowanie (ograniczenia handlu w niedziele, Megaustawa, nowelizacja prawa farmaceutycznego)
Prognozy ekonomiczne związane z projektowanymi ustawami
15:30
Ulice handlowe – dlaczego warto inwestować w rozwój tego formatu
Renata
Kamińska,
Senior Property Negotiator, CBRE
Możliwości funkcjonowania ulic handlowych na polskim rynku – gdzie i kiedy warto inwestować?
Ocena atrakcyjności ulic handlowych dla najemców
Profilowanie szansy rozwoju ulic handlowych – jak efektywnie je wykorzystać?
O doświadczeniu i turystyce zakupowej
Ulice handlowe i galerie handlowe jako części tkanki miejskiej
16:30
Zakończenie pierwszego dnia warsztatów
Dzień II
Piątek
9 marca 2018
09:00
Rejestracja uczestników. Powitalna kawa
09:15
Jak oceniać rynek (catchment) i potencjał (nie)klientów w procesie rewitalizacji lub rekomercjalizacji centrum handlowego
Przemysław
Dwojak,
Customer Analytics and Sales Strategies Business Unit Director, GfK
Kto dziś jest klientem centrum handlowego, a kto nim będzie po wprowadzeniu zmian – jak definiować strategiczne grupy klientów
Jak ocenić szanse rozwojowe w procesie zmian w centrach handlowych
Jak dobrze dobrać narzędzia, aby odpowiedzieć na kluczowe pytania i nie zginąć w gąszczu informacji
10:15
Jak uzyskać równowagę stron w stosunkach najmu?
Małgorzata
Żegarska,
Development Director/Expansion & Investment Director, Vision Express SP
Jak prowadzić skuteczne negocjacje z klientem – o wzroście roli najemcy na przestrzeni ostatnich lat
Przykładowe obszary sporne podczas negocjacji najemca – wynajmujący
Jak osiągnąć kompromis w warunkach ograniczeń biznesowych każdej ze stron
Czego oczekują najemcy - szacowanie potrzeb i możliwości
11:00
Przerwa kawowa
11:30
Jak zaplanować i przeprowadzić modernizację centrum handlowego?
case study Atrium Targówek + Promenada
Dr
Jolanta
Wawrzyszuk,
CCIM, Group Head of Leasing, Atrium European Real Estate
,
Grzegorz
Jamroziak,
MRICS, Head of Shopping Centre Management, Atrium Poland Real Estate Management
Szukanie odpowiedzi na potrzeby klientów – dziś i jutro – design i tenant mix
Proces przebudowy i repozycjonowania centrum – efekt końcowy jako punkt wyjściowy procesu
12:15
Marketing galerii handlowych - trendy w promocji i komunikacji marki
Agnieszka
Juszkis,
Dyrektor Marketingu, Posnania, Apsys. Specjalistka w dziedzinie marketingu centrów handlowych i pasjonatka badań i innowacyjnych metod badawczych
Jak zbudować skuteczną strategię marketingową – praktyczne przykłady
Jak wykorzystać nowe technologie i aplikacje do zwiększenia efektywności sprzedaży
Co realnie pozwala wyróżnić się spośród konkurencji
Jak dotrzeć do klienta i utrzymać jego zainteresowanie
Budżet marketingowy i promocja budynku
13:00
Przerwa na lunch
14:00
Analiza E-commerce. W jaki sposób działania marketingowe i sprzedażowe w kanale online wspierają sprzedaż stacjonarną?
(case study na podstawie branży drogeryjnej)
Magdalena
Czachowska,
Managing Director, Optimise Media Poland
Różnice i podobieństwa w preferencjach zakupowych kupujących w Internecie i punktach stacjonarnych.
Jak wykorzystać wiedzę o klientach punktów stacjonarnych do prowadzenia działań w Internecie?
Jak zbudować pełen potencjał zakupowy? Analiza ścieżki zakupowej kupujących w obu kanałach. Punkty styku online i offline.
14:45
Projekt urbanistyczny Bohema w Warszawie - przebudowa i aranżacja przestrzeni publicznej w przestrzeń komercyjno-rozrywkową
Marcin
Michalec,
Dyrektor ds. Sprzedaży i Marketingu, Okam Capital
Rewitalizacja obiektu historycznego – korzyści dla biznesu i lokalnego otoczenia
Koncepcja „Miasta w mieście”, która spełnia oczekiwania mieszkańców - dostęp do usług, sklepów, pracy, rozrywki