Forum Dyrektorów Operacyjnych – VI edycja

Ludzie, procesy, technologie – jak zapewnić efektywność działań i rozwój firmy.

Start date:
26.10.2021
End date:
27.10.2021

1 350 zł per person + 23% VAT

order before 11 October

1 550 zł per person + 23% VAT

order after 11 October


No. of participants

+ 23% VAT

Timeline

Day I
Tuesday
26 october 2021
08:45

Czas na logowanie

08:55

Przywitanie uczestników

Barbara Dąbrowska, project manager, dział konferencji i szkoleń dziennika "Rzeczpospolita"

09:00

Modele działalności przedsiębiorstw – etapy budowy strategii firmy a procesy innowacyjne.

Witold Potwora, Dr nauk ekonomicznych, prof. Wyższej Szkoły Zarządzania i Administracji w Opolu, Park Naukowo-Technologiczny w Opolu

1.    Globalizacja czy „glokalizacja” – implikacje dla polskich przedsiębiorstw.
2.    Innowacje – mit czy konieczność?
3.    Innowacje „oszczędne” a zmiany modeli działalności.
4.    Macierz ICON – relacje między orientacją rynkową a orientacją na innowacje.
5.    „Tajemniczy mistrzowie” – wersja polska – studium przypadku.
 

09:30

Przerwa

09:35

Cyfrowe operacje - zabawki czy fundamenty?

Łukasz Tync, Konsultant, menedżer, przedsiębiorca, Sinapi, Flask One

1.    Nie mój cyrk, nie moje małpy… - modele współpracy IT-biznes.
2.    Back to basics - procesy i relacje.
3.    Zadbaj o kręgosłup, czyli słów kilka o ERP.
4.    Zamiast: Dlaczego? - Po co? 
5.    Czy leci z nami pilot? Czyli kto ma kontrolę.
 

10:20

Przerwa

10:30

Co o hiperautomatyzacji powinien wiedzieć dyrektor operacyjny?

Andrzej Sobczak, Prof. dr hab., kierownik Zakładu Zarządzania Informatyką w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie. Twórca Liderzy.ai – polskiej społeczności skupionej wokół problematyki hiperautomatyzacji. Redaktor serwisu Robonomika.pl

•    Klasyczna automatyzacja vs. Hiperautomatyzacja.
•    Składowe hiperautomatyzacji (roboty, process mining, lowcode, AI).
•    Czym jest demokratyzacja automatyzacji i jakie daje ona korzyści.
•    Role dyrektora operacyjnego we wdrażaniu hiperautomatyzacji.
•    Korzyści, ryzyka i KPI związane z hiperautomatyzacją.
•    Co nas czeka we wdrażaniu hiperautomatyzacji.

11:30

Przerwa

11:40

Sztuczna inteligencja. Jak ją właściwie wykorzystywać przez Dyrektorów Operacyjnych w procesach i systemach organizacji do optymalizowania kosztów, czasu i maksymalizacji zysków.

Mateusz Kalinowski, CEO of Meritus Systemy Informatyczne Sp. z o.o., CEO of AiTech Sp. z o.o.

•    Jak wygląda wykorzystanie AI na rynku amerykańskim?
•    Jak jest AI wykorzystywana do optymalizacji procesów i operacji?
•    Na co zwrócić uwagę wybierając przykładowe rozwiązania oparte o AI?
•    Zalety na podstawie wybranych sektorów gospodarki.
•    Ryzyka, wady, zagrożenia, dodatkowe obowiązki,  związane z wprowadzeniem AI.
•    Case study -  optymalizacja procesów i  kosztów, zwiększenie efektywności w organizacji przy wykorzystaniu sztucznej inteligencji.
 

12:10

Przerwa

12:15

Chmura 4.0 - chmura obliczeniowa jako model operacyjny, który pomaga optymalizować wydatki i wznosi firmę na nowy poziom - rozmowa połączona z business case study.

Wiesław Wilk, Przewodniczący zarządu Polska Chmura , Szymon Augustyniak, Zastępca redaktora naczelnego ITwiz i animator społeczności CXO HUB , Joanna Szyman, Ekspertka z blisko 20-letnim doświadczeniem w branży medycznej oraz ubezpieczeniowej


•    Chmura jako model operacyjny, który nie tylko pomaga oszczędzać, optymalizować wydatki i zwiększać wydajność, ale też zarabiać.
•    Suwerenność danych - bezpieczeństwo nową walutą, aspekty prawne przetwarzania danych, konsekwencje utraty danych.
•    Bezpieczeństwo, elastyczność i zrozumienie lokalnych realiów oraz potrzeb krajowego rynku. Dlaczego warto współpracować z polskimi data center i czemu jest to szczególnie ważne w niepewnych czasach pandemii? 
•    Case study: proces i korzyści wejścia w polską chmurę.
 

12:55

Przerwa

13:10

Local digital platforms vs global tech leaders. Onet’s journey.

Prelekcja w języku angielskim

Jovan Protic, COO and Board Member at Ringier Axel Springer Group and Ringier Axel Springer Poland

13:40

Przerwa

13:45

Automatyzacja procesów – za i przeciw.

Grzegorz König, Dyrektor Operacyjny, Rhenus Data Office Polska , Katarzyna Krupa, Dyrektor Personalny Rhenus Data Office Polska Sp. z o.o.

1.    Transformacja cyfrowa w działach HR.
2.    Elektroniczna Teczka Osobowa jako narzędzie wspomagające pracę w kadrach.
3.    Robot na etacie w dziale personalnym.
4.    Automatyzacja procesów w operacjach.
5.    Przeszkody w automatyzacji i argumenty na  TAK.
6.    Rola zespołu w projektowaniu robota. 
 

14:25

Przerwa

14:35

Efektywny paperless w organizacji.

Michał Tabor, Partner i członek zarządu Obserwatorium.biz.

1. Podstawy prawne funkcjonowania dokumentów elektronicznych.
2. Zmiana procesów biznesowych z papierowych na elektroniczne.
3. Akceptacja podpisów elektronicznych w działalności organizacji.
 

15:05

Przerwa

15:15

Dlaczego cyberbezpieczeństwo powinno obchodzić biznes?

Agnieszka Szymańska-Kwiecień, Zastępca Dyrektora Wrocławskiego Centrum Sieciowo-Superkomputerowego Politechniki Wrocławskiej, kierownik projektu Regionalne Centrum Bezpieczeństwa Cybernetycznego (RegSOC), Polska Chmura

•    Cyberzagrożenia w biznesie, w tym dla ciągłości działania.
•    Bezpieczna chmura z perspektywy dostawcy.
•    Wykorzystanie chmury w biznesie – dobre praktyki, zalecenia, wytyczne.
•    Jak pozostać cyberbezpiecznym?
 

16:00

Zakończenie

Day II
Wednesday
27 october 2021
08:45

Czas na logowanie

08:55

Przywitanie uczestników

Barbara Dąbrowska, project manager, dział konferencji i szkoleń dziennika "Rzeczpospolita"

09:00

Zewnętrzne źródła finansowania a strategie rozwoju firmy.

Barbara Brzezińska, PwC | Manager, State Aid Team

•    Dotacje i ulgi podatkowe dla przedsiębiorców - przegląd form wsparcia.
•    Krajowy Plan Odbudowy - szanse na wzmocnienie polskiej gospodarki.
•    Fundusze UE na lata 2021 - 2027 - przegląd najważniejszych programów wsparcia i typów projektów jakie będą mogły pozyskać dotacje.
•    Polski Ład - ulgi podatkowe na działalność innowacyjną oraz badawczo-rozwojową.
•    Szanse i ryzyka związane z pozyskiwaniem dotacji i ulg podatkowych.
•    Case study - przykłady przedsiębiorstw korzystających z różnorodnych form wsparcia w celu rozwoju biznesu.
 

10:00

Przerwa

10:10

Anatomia zła (transportu) - o przenoszeniu produkcji z krajów tanich do drogich, żeby było taniej czy lepiej?

Zbigniew Sobkiewicz, CPIM Master Instructor, Jonah® - Consulting Director (MPM Productivity Management) , Łukasz Stefański, Partner zarządzający Scheelite

o    Nie tylko ceny transportu ale koszty i cła mają znaczenie.
o    Nie trzeba zjeść całego ciastka na raz! skupienie na priorytetach redukuje koszty.
o    Metoda i porządek. Czyli od której strony zaczyna się jedzenie ciastka. 
 

10:45

Przerwa

10:50

Zasada 90% - wpływ budynku na wyniki firmy.

Alicja Kuczera, Dyrektor Zarządzająca Polskiego Stowarzyszenia Budownictwa Ekologicznego PLGBC; Przewodnicząca Europe Regional Network w World Green Building Council

•    Wpływ budynków na efektywność pracowników.
•    Elastyczne przestrzenie pracy.
•    Waga budynków w raportowaniu ESG.
 

11:20

Przerwa

11:30

„Zwinne” środowisko pracy – jak rozwijamy je w Siemens Polska?

Andrzej Grzegorzewski, Head of Partner Development w Siemens Polska

•    Zwinny, czyli jaki?
•    Po co nam ten agile?
•    SCRUM nie tylko w IT.
•    Jak przekonać nieprzekonanych?
•    Zwinne zespoły w Siemens Polska.
 

12:15

Przerwa

12:25

Zarządzanie konfliktem w biznesie – czyli jak budować mosty zamiast stawiać mury.

Joanna Pomagruk, Mediator ds. cywilnych, gospodarczych, społecznych, pracowniczych, rodzinnych oraz karnych i nieletnich przy Sądzie Okręgowym we Wrocławiu. Wykładowca oraz dyplomowany trener w zakresie rozwiązywania konfliktów, komunikacji, współpracy, zarządzania stres

•    Rola konfliktu w organizacji oraz jego wpływ na wizerunek firmy.
•    Błędy i bariery komunikacyjne.
•    Kooperować czy unikać? Style reagowania w sytuacjach konfliktowych.
•    Jak efektywnie zarządzać konfliktem, aby budować zdrowe relacje?
•    Narzędzia ułatwiające rozwiązywanie konfliktów.
 

13:25

Przerwa

13:45

Budowanie zaangażowania czy budowanie zadowolenia? W który kierunek inwestować?

Magdalena Kaczmarek, HR Manager Employee Relation MP-J Corporate Planning Toyota Motor Manufacturing Poland Sp. z o.o.

- Czym jest zaangażowanie pracownika, a czym zadowolenie?
- Dlaczego stawiamy człowieka w centrum działań?
- Przykłady rozwiązań budujących zaangażowanie i zadowolenie na co dzień.
 

14:25

Przerwa

14:35

„Behind the scenes” – Wyzwania operacyjne nowych czasów popandemicznych.

Martyna Adamczyk, Chief Oparations Officer Teleperformance Poland

1.    Zmiana modelu funkcjonowania firmy w związku z pandemią - Cloud Campus: 
•    organizacja biura, 
•    zatrudnienie i planowanie pracy zespołów, 
•    bezpieczeństwo i optymalizacja - dostosowanie systemów informatycznych do nowych okoliczności.
2.    Efektywność wprowadzonych zmian.
3.    Transformacja Strategii Rozwoju organizacji.
 

15:05

Przerwa

15:15

Jak Przywództwo Lean może pomóc w budowaniu organizacji wysokoefektywnej w czasach ciągłych zmian i wyzwań z zaangażowaniem pracowników w proces transformacji?

Michał Gołąbek, Dyrektor Lean w TDJ

1.    Jak stworzyć warunki do budowania organizacji wysokoefektywnych?
2.    Przywództwo Lean i autonomiczne zespoły jako kluczowy element transformacji.
3.    Zobaczyć, zrozumieć, rozwiązać – czyli jak zaangażować wszystkich pracowników w proces transformacji.
4.    Rola lidera – Czyli 3 minutowe zarządzanie w GEMBA.
 

16:00

Zakończenie