1. Globalizacja czy „glokalizacja” – implikacje dla polskich przedsiębiorstw.
2. Innowacje – mit czy konieczność?
3. Innowacje „oszczędne” a zmiany modeli działalności.
4. Macierz ICON – relacje między orientacją rynkową a orientacją na innowacje.
5. „Tajemniczy mistrzowie” – wersja polska – studium przypadku.
1. Nie mój cyrk, nie moje małpy… - modele współpracy IT-biznes.
2. Back to basics - procesy i relacje.
3. Zadbaj o kręgosłup, czyli słów kilka o ERP.
4. Zamiast: Dlaczego? - Po co?
5. Czy leci z nami pilot? Czyli kto ma kontrolę.
• Klasyczna automatyzacja vs. Hiperautomatyzacja.
• Składowe hiperautomatyzacji (roboty, process mining, lowcode, AI).
• Czym jest demokratyzacja automatyzacji i jakie daje ona korzyści.
• Role dyrektora operacyjnego we wdrażaniu hiperautomatyzacji.
• Korzyści, ryzyka i KPI związane z hiperautomatyzacją.
• Co nas czeka we wdrażaniu hiperautomatyzacji.
• Jak wygląda wykorzystanie AI na rynku amerykańskim?
• Jak jest AI wykorzystywana do optymalizacji procesów i operacji?
• Na co zwrócić uwagę wybierając przykładowe rozwiązania oparte o AI?
• Zalety na podstawie wybranych sektorów gospodarki.
• Ryzyka, wady, zagrożenia, dodatkowe obowiązki, związane z wprowadzeniem AI.
• Case study - optymalizacja procesów i kosztów, zwiększenie efektywności w organizacji przy wykorzystaniu sztucznej inteligencji.
• Chmura jako model operacyjny, który nie tylko pomaga oszczędzać, optymalizować wydatki i zwiększać wydajność, ale też zarabiać.
• Suwerenność danych - bezpieczeństwo nową walutą, aspekty prawne przetwarzania danych, konsekwencje utraty danych.
• Bezpieczeństwo, elastyczność i zrozumienie lokalnych realiów oraz potrzeb krajowego rynku. Dlaczego warto współpracować z polskimi data center i czemu jest to szczególnie ważne w niepewnych czasach pandemii?
• Case study: proces i korzyści wejścia w polską chmurę.
• Wyzwania i szanse dla lokalnych firm związane z ekspansją GAFA
• Pivot produktu z 20 letnim rodowodem
• Transformacja cyfrowa vs budowa cyfrowej platformy
1. Transformacja cyfrowa w działach HR.
2. Elektroniczna Teczka Osobowa jako narzędzie wspomagające pracę w kadrach.
3. Robot na etacie w dziale personalnym.
4. Automatyzacja procesów w operacjach.
5. Przeszkody w automatyzacji i argumenty na TAK.
6. Rola zespołu w projektowaniu robota.
1. Podstawy prawne funkcjonowania dokumentów elektronicznych.
2. Zmiana procesów biznesowych z papierowych na elektroniczne.
3. Akceptacja podpisów elektronicznych w działalności organizacji.
• Cyberzagrożenia w biznesie, w tym dla ciągłości działania.
• Bezpieczna chmura z perspektywy dostawcy.
• Wykorzystanie chmury w biznesie – dobre praktyki, zalecenia, wytyczne.
• Jak pozostać cyberbezpiecznym?
• Dotacje i ulgi podatkowe dla przedsiębiorców - przegląd form wsparcia.
• Krajowy Plan Odbudowy - szanse na wzmocnienie polskiej gospodarki.
• Fundusze UE na lata 2021 - 2027 - przegląd najważniejszych programów wsparcia i typów projektów jakie będą mogły pozyskać dotacje.
• Polski Ład - ulgi podatkowe na działalność innowacyjną oraz badawczo-rozwojową.
• Szanse i ryzyka związane z pozyskiwaniem dotacji i ulg podatkowych.
• Case study - przykłady przedsiębiorstw korzystających z różnorodnych form wsparcia w celu rozwoju biznesu.
o Nie tylko ceny transportu ale koszty i cła mają znaczenie.
o Nie trzeba zjeść całego ciastka na raz! skupienie na priorytetach redukuje koszty.
o Metoda i porządek. Czyli od której strony zaczyna się jedzenie ciastka.
• Wpływ budynków na efektywność pracowników.
• Elastyczne przestrzenie pracy.
• Waga budynków w raportowaniu ESG.
• Zwinny, czyli jaki?
• Po co nam ten agile?
• SCRUM nie tylko w IT.
• Jak przekonać nieprzekonanych?
• Zwinne zespoły w Siemens Polska.
• Rola konfliktu w organizacji oraz jego wpływ na wizerunek firmy.
• Błędy i bariery komunikacyjne.
• Kooperować czy unikać? Style reagowania w sytuacjach konfliktowych.
• Jak efektywnie zarządzać konfliktem, aby budować zdrowe relacje?
• Narzędzia ułatwiające rozwiązywanie konfliktów.
- Czym jest zaangażowanie pracownika, a czym zadowolenie?
- Dlaczego stawiamy człowieka w centrum działań?
- Przykłady rozwiązań budujących zaangażowanie i zadowolenie na co dzień.
1. Zmiana modelu funkcjonowania firmy w związku z pandemią - Cloud Campus:
• organizacja biura,
• zatrudnienie i planowanie pracy zespołów,
• bezpieczeństwo i optymalizacja - dostosowanie systemów informatycznych do nowych okoliczności.
2. Efektywność wprowadzonych zmian.
3. Transformacja Strategii Rozwoju organizacji.
1. Jak stworzyć warunki do budowania organizacji wysokoefektywnych?
2. Przywództwo Lean i autonomiczne zespoły jako kluczowy element transformacji.
3. Zobaczyć, zrozumieć, rozwiązać – czyli jak zaangażować wszystkich pracowników w proces transformacji.
4. Rola lidera – Czyli 3 minutowe zarządzanie w GEMBA.