• Finansowy metaverse - nowe technologie w finansach i na rynku nieruchomości
• Unreal Real estate - wirtualny adres, nadchodzące trendy
• Blockchain i wykorzystanie przy transakcjach nieruchomosci i rozliczeniach finansowych
• Digitalizacja i automatyzacja.
• Business Intelligence i analityka
• Wpływ sztucznej inteligencji (AI) i uczenia maszynowego na zarzadzanie finansami
• Case study.
• Wyniki badania FP&A 2023
• Transformacja finansów na przykładzie Autopay S.A.
• Technologie wspierające transformację finansów
• Mistrzostwo w partnerstwie biznesowym
• Motywacja i zarządzanie talentami w finansach na przykładzie Autopay S.A.
o wyzwania i strategie wdrażania
o wnioski perspektywy na przyszłość
• Praktyczne zastosowanie AI w kontroli finansowej
• Realizacja projektów AI
• Funkcjonalności AI w systemach finansowych
• Wykorzystanie AI w Excelu
• Polskie technologie sztucznej inteligencji.
• Chat GPT - rewolucyjna technologia, która zmienia sposób komunikacji i współpracy w controllingu
• Korzyści z wykorzystania Chata GPT w controllingu
• Przykłady zastosowań Chata GPT w controllingu
• Wyzwania i ograniczenia Chata GPT w controllingu
• Podsumowanie i wnioski
• Jak zmieniały się udzialy w rynku transportowym w Polsce poszczególnych graczy przez ost. 5 lat
• Jak zmieniały się kierunki importu i eksportu towarów i usług przez ost. 5 lat
• Rozważania co wyróżnia firmy, które potrafią się przystosować, a które nie
• Jakich narzędzi i sposobu myślenia potrzebuje firma na tradycyjnym rynku, żeby się przystosować – czyli zwinne IT, sprawne i „lekkie” funkcje wewnętrzne, cały czas planowanie do przodu
1. Interesariusze CFO i controllera – czy to wciąż te same osoby, co na początku naszych karier?
2. Szybciej, lepiej, na temat – trendy w instrumentarium finansów wspierającym procesy decyzyjne
3. Im więcej digitalu, tym więcej humanizmu – rosnąca potrzeba partnerstwa biznesowego finansów
4. Drugie dno raportowania ESG – rola CFO i controllera w budowaniu strategii społecznej odpowiedzialności biznesu.
• Kiedy możemy mówić o organizacji data-driven. Jaką drogę musi przejść firma, aby efektywnie wykorzystywać dane w ramach business intelligence i advanced analytics
• Na czym polega demokratyzacja danych, w tym danych finansowych i w jaki sposób rozwiązania analityczne mogo zmienić kulturę współpracy w organizacji i przyczynić się do likwidowania „silosów”
• Jak organizować projekty business intelligence i advanced analytics na przykładzie projektu zaawansowanej analityki dla operacji przemysłowych
• Jakie wymagania stawiają procesy transformacji cyfrowej przed kadrą zarządzającą i pracownikami. Jak dostosować proces szkoleń i zarządzania talentami, aby sprostać wymaganiom przyszłości
• Podstawy i zasady funkcjonowania organizacji data driven
• Od czego zacząć? Spójrzmy na dane jak na walutę…
• Etapy wdrożenia analityki danych – kamienie milowe i główne przeszkody na drodze do doskonałości…
• Najbardziej pożądane raporty – zmiana i wpływ na efektywność biznesową (case study)
• Filary data governance – „last but not least”
• Greenwashing jako nowy wymóg compliance
• Nowy ład sprawozdawczości niefinansowej według standardów CSRD i ESRS
• Weryfikacja łańcuchów dostaw według CSDDD
• ESG – moda, polityka, biznes
• Czy raporty niefinansowe to jeszcze raporty?
• Zintegrowana komunikacja z rynkiem
• Nowe obszary kontrolingu
Prognozowanie wyników finansowych to nieodłączny element podejmowania decyzji biznesowych. Choć patrzenie w przyszłość wydaje się fascynujące, procesy prognozowania często są źródłem wielu frustracji – zarówno wśród tych, które te prognozy przygotowują, jak i ich odbiorców. Choć komputery są używane w tych procesach już od dawna, ich potencjał nadal jest nie wykorzystany.
- klasyczne metody prognozowania
- prognozowanie przy użyciu statystyki i uczenia maszynowego
- ludzie kontra maszyny czy ludzie i maszyny?
- przyszłość jest tu: jak zredefiniować proces prognozowania?
• Co to jest usługa zewnętrznego kontrolera i na czym polega
• Czym różni się od usług księgowych
• Do kogo skierowana jest usługa
• Jakie korzyści (przewagi) wynikają z tego rodzaju usługi