REAL ESTATE TRENDS 2023

Data rozpoczęcia:
21.11.2023
Data zakończenia:
21.11.2023

Prelegenci

Sylwia Piechnik

szefowa działu najmu nieruchomości biurowych w EPP

Z EPP związana jest od 2017 r., jest szefową działu najmu powierzchni biurowych. Wcześniej była menedżerką ds. najmu w HB Reavis Poland oraz odpowiadała za najem i sprzedaż w Yareal Polska. Była również związana z ECI Group jako architekt i kierownik projektu oraz z firmą doradczą Couderq Binswanger Polska. Z wykształcenia jest architektką i urbanistką, studia ukończyła na Politechnice Krakowskiej. Jest również absolwentką studiów podyplomowych z zakresu konserwacji zabytków architektury i urbanistyki oraz rzeczoznawstwa majątkowego nieruchomości.

Agnieszka Hryniewiecka-Jachowicz

dyrektorka operacyjna, członek zarządu Polskiej Izby Nieruchomości Komercyjnych

Specjalista i menedżer z 25-letnim doświadczeniem na rynku nieruchomości komercyjnych w zakresie transakcji inwestycyjnych i zarządzania nieruchomościami oraz wycen nieruchomości.
Od 2017 roku prowadzi własną działalność zajmującą się wycenami nieruchomości i doradztwem. W latach 2004 do 2016 zarządzała portfelem nieruchomości funduszy o wartości ok. 1,5 mld PLN w BZ WBK TFI SA., pełniąc rolę członka zarządu wielu spółek celowych. Poprzednio dyrektor działu wycen i doradztwa w DTZ Polska, wcześniej pracowała w agencji nieruchomości Henry Butcher Sp. z o. o. oraz w budownictwie. Z wykształcenia inżynier budownictwa, absolwent Politechniki Warszawskiej, uprawniony rzeczoznawca majątkowy od 1996 i pośrednik w obrocie nieruchomościami od 2004 roku, członek polskich organizacji zawodowych. Od 2018 członek Państwowej Komisji Kwalifikacyjnej dla rzeczoznawców majątkowych. Ukończyła studia podyplomowe Hallam Sheffield University z zakresu wyceny i zarządzania nieruchomościami oraz została członkiem Royal Institution of Chartered Surveyor (RICS) w 2002 roku. Członek Zarządu RICS Polska 2011-2017 oraz od września 2016 akredytowany mediator RICS. Członek Urban Land Institute (ULI)

Maciej Drozd

wiceprezes Echo Investment

Wiceprezes ds. finansowych Grupy Echo Investment od 2015 r. Od 1995 r. był związany z grupą Eastbridge, początkowo jak dyrektor finansowy spółek operacyjnych, a w latach 2009-2015 pełnił funkcję dyrektora finansowego i partnera zarządzającego w Eastbridge Group. Studiował filozofię, matematykę i zarządzanie na Uniwersytecie Warszawskim. Jest magistrem filozofii, magistrem zarządzania oraz absolwentem studiów MBA University of Illinois.

Paweł Skałba

senior partner, Dział Powierzchni Biurowych, Colliers

Ekspert w dziedzinie warszawskiego rynku biurowego z blisko 25-letnim doświadczeniem w branży nieruchomości, które zdobywał od samego początku tworzenia się rynku biurowego w Polsce. Paweł aktywnie uczestniczy w transakcjach najmu powierzchni biurowej, wspierając kluczowych klientów firmy. Tylko od 2010 roku przeprowadził ponad 400 transakcji o łącznej powierzchni przekraczającej 750 000 mkw. Doradzał m.in. firmom takim, jak: Raiffeisen Bank Polska, Operator Gazociągów Przesyłowych Gaz System, Medicover, British American Tobacco, Santander, Provident, CH Beck, USP Zdrowie, Genpact, Roche Polska, PGNiG Obrót Detaliczny, Emerson Process Management czy Samsung Electronics Polska. Od 2021 r., jako członek zarządu Colliers w Polsce, współtworzy strategię dla całej grupy kapitałowej. Jest także członkiem grup Colliers CEE Office oraz Tenant Advisory Council, gdzie wspólnie z ekspertami Colliers z całego świata kreuje rozwiązania dla rynku biurowego.

Konrad Płochocki

radca prawny, członek zarządu i dyrektor generalny PZFD

Radca prawny. Ukończył z wyróżnieniem prawo na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego oraz podyplomowe studia Rynek Nieruchomości i Bankowość Hipoteczna. Pracował w międzynarodowych kancelariach i instytucjach związanych z rynkiem nieruchomości. Brał udział w licznych procesach legislacyjnych, między innymi w tworzeniu tzw. ustawy deweloperskiej.
Jest autorem publikacji prasowych z zakresu ksiąg wieczystych, hipoteki i ustawy deweloperskiej oraz prelegentem na seminariach i szkoleniach dotyczących polskiego prawa nieruchomości, hipotecznego i finansowania nieruchomości. Wykładowca na Podyplomowych Studiach Menedżerskich dla Deweloperów współorganizowanych przez PZFD oraz Szkołę Główną Handlową w Warszawie. Należy do Rady Dyrektorów Europejskiej Unii Deweloperów (European Union of Developers and House Builders), Komitetu Ekonomicznego BIAC przy OECD oraz komitetu wykonawczego Urban Land Institute Poland. Posiada licencje syndyka oraz pośrednika w obrocie nieruchomościami.

Izabela Stańczak

Head of Letting, Heimstaden Poland

Izabela Stańczak jest dyrektorką ds. zarządzania najmem w Heimstaden Poland. Jest absolwentką Uniwersytetu Warszawskiego i Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie. Z branżą PRS jest związana nieprzerwanie od 2018 roku. Współpracowała z wiodącymi na polskim rynku operatorami najmu instytucjonalnego, zarówno na etapie wprowadzania nowych inwestycji do oferty, jak i stałego wzmacniania jakości zrealizowanych już projektów. Zarządzała procesami pozyskiwania oraz obsługi i monitorowania satysfakcji najemców w Warszawie, Krakowie, Gdańsku, Wrocławiu, Poznaniu, Łodzi i Katowicach. Do zespołu Heimstaden Poland dołączyła w 2022 roku. Wcześniej przez wiele lat związana była z branżą finansową i ubezpieczeniową.

Dawid Wrona

Dyrektor zarządzający ds. sprzedaży i marketingu w randze Członek Zarządu w Archicom S.A.

Dawid Wrona posiada 20-letnie doświadczenie w branży deweloperskiej, zdobyte we wszystkich segmentach rynku. Wcześniej współpracował m.in. z Dom Development S.A., Marvipol S.A. oraz z czołowym deweloperem w Rumunii – Impact Developer & Contractor. Przez 6 lat w Echo Investment odpowiadał za wszystkie projekty mieszkaniowe, rozwijając obszary związane ze sprzedażą i marketingiem. Inicjator nowych idei i rozwiązań technologicznych wspierających obsługę klienta, powołał obszar Customer Experience w organizacji. Jest absolwentem IMD w Szwajcarii – Foundations For Business oraz ICAN Institute.
W listopadzie 2022 dołączył do Archicom S.A. w randze Członka Zarządu na stanowisku Dyrektor Zarządzający ds. Sprzedaży i Marketingu

Anna Błaszczyk

członek Zarządu PFR Nieruchomości

Anna Błaszczyk posiada ponad 12 letnie doświadczenie zawodowe w obsłudze prawnej funduszy inwestycyjnych, korporacyjnej, inwestycji budowlanych (mieszkaniowych), a także rynku PRS (najem instytucjonalny). Zdobywała doświadczenie zawodowe między innymi w kancelarii prawnej, a także w organach administracji rządowej (Ministerstwo Finansów) i nadzoru nad rynkiem finansowym (Komisja Nadzoru Finansowego), gdzie zajmowała się między innymi opracowywaniem i bieżącą aktualizacją narzędzi nadzorczych oraz sprawowaniem bieżącego nadzoru nad instytucjami finansowymi.Ponadto była wiele lat związana z sektorem bankowym między innymi z PKO BP S.A, Związkiem Banków Polskich.

Z PFR Nieruchomości związana od 2016 r., gdzie odpowiada między innymi za koordynację prawnej obsługi Spółki, Funduszy Inwestycyjnych, ponad 60 spółek celowych, w tym obszar inwestycyjny (budowlany), korporacyjny, a także koordynację obsługi prawnej najmu instytucjonalnego realizowanego przy wykorzystaniu spółek portfelowych. Ponadto w ramach nadzorowanego przez siebie pionu organizacyjnego, Anna Błaszczyk zapewnienia prawidłowe funkcjonowanie Spółki zgodnie z przepisami prawa i regulacjami wewnętrznymi (Obszar Zgodności). Dodatkowo jest odpowiedzialna za prowadzenie spójnej polityki komunikacyjnej PFR Nieruchomości, prowadzenie efektywnej polityki personalnej w Spółce oraz jej obsługę administracyjną, a także zarządzanie bezpieczeństwem m.in. w zakresie BHP, bezpieczeństwa informacji.

Piotr Witkowski

członek Zarządu Pekabex Development Sp. z o.o.

Jest absolwentem Uniwersytetu Warszawskiego na kierunku prawo oraz Szkoły Głównej Handlowej na kierunku Finanse i Bankowość. Karierę zawodową rozpoczynał w funduszu Sovereign Capital gdzie jako project manager, następnie associate director, a finalnie członek zarządu, prowadził projekty restrukturyzacyjne i uczestniczył w zarządzaniu spółkami portfelowymi funduszu. Z grupą Pekabex związany od roku 2007 pełniąc funkcje doradcze, dyrektora działu prawnego, a obecnie dyrektora ds. rozwoju, odpowiedzialnego między innymi za transakcje fuzji i przejęć. W ramach zarządu Pekabex Development odpowiada za strukturyzowanie transakcji deweloperskich i asset management.