Umowy wdrożeniowe, umowy serwisowe - umowa o dzieło czy usługa? Orzecznictwo
Możliwość samodzielnego rozwoju oprogramowania - problematyka kodów źródłowych do oprogramowania, vendor lock-in – problem uzależnienia od wykonawcy. Określenie pól eksploatacji. Orzecznictwo
Czy można zdekompilować oprogramowanie na potrzeby naprawy błędów – orzecznictwo
Odpowiedzialność i kary umowne wykonawcy w umowach IT
Sesja pytań i odpowiedzi
10:50
Przerwa
11:00
Outsourcing cyberbezpieczeństwa
Artur
Piechocki,
radca prawny, APLAW
Cyberbezpieczeństwo – wprowadzenie oraz omówienie podstawowych pojęć. Co powinniśmy wiedzieć, aby zapewnić skuteczną obronę swoich danych i organizacji?
Aktualne obowiązki podmiotów objętych przepisami prawa z zakresu bezpieczeństwa cybernetycznego.
Co nas czeka w zakresie cyberbezpieczeństwa - planowane zmiany w przepisach (NIS 2, KSC2), rozszerzenie zakresu przedmiotowego i podmiotowego obowiązków.
Zarządzanie ryzykiem z pogranicza RODO i cyberbezpieczeństwa, wzajemne przenikanie się przedmiotu ochrony.
Ciekawe incydenty z zakresu cyberbezpieczeństwa.
Outssourcing cyberbezpieczeństwa vs. rozwiązanie własne.
Konstruowanie umów outsourcingowych z zakresu cyberbezpieczeństwa.
Rodzaje usług, które mogą być świadczone przez dostawców usług cyberbezpieczeństwa.
Zagrożenia cybernetyczne wynikające z korzystania ze sztucznej inteligencji.
Odpowiedzialność za AI.
Sesja pytań i odpowiedzi
12:40
Przerwa
12:50
Zarządzanie strategicznymi wartościami niematerialnymi i prawnymi w umowach IT (prawa autorskie, znaki towarowe, dane, poufne dane, know-how) – ujęcie transgraniczne
Renata W.
Lewicka,
Radca prawny w Kancelarii GSW i Partnerzy adwokaci i radcowie prawni, C-level manager, szkoleniowiec, mówca
Najważniejsze różnice pomiędzy umowami IT na systemy on-premise i cloud.
Kluczowe ryzyka prawne związane z wartościami niematerialnymi i prawnymi w różnych typach umów IT z uwzględnieniem ich specyfiki, różnic pomiędzy sobą oraz aspektów transgranicznych.
Sposoby mitygacji ryzyk prawnych oraz najlepsze praktyki dotyczące ochrony tych wartości w umowach zewnętrznych: wdrożeniowych, umowach SaaS, umowach z dostawcami rozwiązań chmurowych, umowach z dostawcami AI i umowach resellerskich oraz wewnętrznych: z kontraktorami B2B.
Sesja pytań i odpowiedzi
14:05
Przerwa
14:15
Umowy IT w obrocie międzynarodowym - praktyczne aspekty formułowania i negocjowania kontraktów
Łukasz
Wieczorek,
radca prawny, KWKR Konieczny Wierzbicki i Partnerzy S.K.A.
Metodologia pracy z umową IT w obrocie międzynarodowym
rozplanowanie architektury kontraktu (kontekst prawno-biznesowy)
generyczne kwestie wyjściowe
Kluczowe klauzule w kontraktach IT w obrocie międzynarodowym
omówienie najistotniejszych klauzul (wspólnych niezależnie od rodzaju kontraktu IT)
o czym nie można zapomnieć
forma czynności prawnych
praktyczne wskazówki negocjacyjne / jak przełamywać impas negocjacyjny
Specyfika instytucji prawnych pod prawem anglosaskim
odmienności w podejściu do uzgadniania kontraktu IT
typowe błędy i pułapki
dobre praktyki
Co przyniesie przyszłość w dobie AI?
perspektywa zmian treści kontraktów IT w obrocie międzynarodowym pod wpływem AI
wpływ regulacji dot. AI na formułowanie kontraktów IT
globalna dywergencja regulacyjna
kwestie, które mogą wymagać zmiany podejścia/przeformułowania
15:25
Przerwa
15:35
Personel w branży IT – kontraktowe wyzwania z perspektywy usługodawcy
Aleksandra
Berner,
radczyni prawna, Kancelaria Stanek
Formowanie postanowień umownych w zależności od modelu współpracy z personelem (JDG, UOP, spółka z o.o.) – omówienie zagadnienia na przykładach,
Zakaz konkurencji dla programisty – analiza orzecznictwa oraz najczęściej popełnianych błędów w zapisach umownych,
Umowy na body leasing IT: omówienie charakteru prawnego umowy, oraz wybranych postanowień razem z analizą orzecznictwa; case study z procesów negocjacyjnych.
Sesja pytań i odpowiedzi
16:50
Przerwa
17:00
Negocjowanie umów IT - perspektywa biznesu: elementy wspierające sukces projektu
Dr Maciej
Madziński,
Strategy & Digital Transformation Consultant, MBA IT Programme Director
Krytyczne interesy zamawiających realizację wdrożeń IT
Precyzyjna definicja zakresu lub pojemności pracy w projekcie i wynikające z niej następstwa
Zasady komunikacji i prowadzenia projektu, sposób zarządzania projektem i zmianą
Kiedy gotowe znaczy gotowe w projekcie IT i co z tego wynika? Kryteria akceptacji i pokrewne
Wdrożenie, a utrzymanie
Prawa własności intelektualnej i dostęp do kodu oprogramowania - perspektywa zamawiającego
Zabezpieczanie kontraktów na wypadek wyzwań w trakcie realizacji
Sesja pytań i odpowiedzi
18:00
Zakończenie szkolenia
Udostępnij
Bądź na bieżąco!
Otrzymuj powiadomienia o najnowszych szkoleniach i konferencjach „Rzeczpospolitej”.