Financial Controlling Summit

Controlling w świecie cyfrowych transformacji

Data rozpoczęcia:
26.09.2024
Data zakończenia:
26.09.2024

Prelegenci

Tomasz Diering

Finance Business Partner, DFDS Logistics Polska

Wieloletni pracownik firm audytorskich, pracujący przy projektach audytowych, due diligence oraz risk advisory.
Finance Business Partner w międzynarodowej firmie transportowej. Autor wielu tekstów branżowych z zakresu controllingu, rachunkowości oraz finansów zarządczych.
Członek Międzynarodowego Stowarzyszenia Controllerów ICV w Polsce oraz Lean Black Belt.

Piotr Frankowski

Dyrektor zarządzający, Ayming Polska

Piotr Frankowski pełni funkcję Dyrektora Zarządzającego w Ayming Polska, gdzie odpowiada za kierowanie strategią, skupiając się na umacnianiu pozycji rynkowej firmy jako lidera w finansowaniu innowacji w Polsce oraz wdrażaniu nowych usług do jej bieżącej działalności.

Posiada ponad 20 lat doświadczenia na stanowiskach menedżerskich, zdobytego w wiodących firmach takich jak SAS Institute, Empik, mBank, i EY. Współkierował SAS Institute w Polsce, gdzie odpowiadał za obszar Customer Advisory, projektując rozwiązania z obszaru zaawansowanej analityki i sztucznej inteligencji maksymalizujące customer experience w sektorach bankowości, consumer finance, płatności, handlu i e-commerce. W Empiku zarządzał obszarem wartości klienta oraz odpowiadał za budowę i rozwój ekosystemu lojalnościowego i subskrypcyjnego, a w mBanku wprowadzał na rynek kredyty konsumenckie oraz innowacyjne rozwiązania płatnicze. Piotr Frankowski spędził również prawie 10 lat w EY, gdzie był odpowiedzialny za rozwój, zarządzanie projektami i usługi z obszaru doradztwa strategicznego głównie dla sektora finansowego.

Uzyskał tytuł magistra inżyniera na wydziale organizacji i zarządzania na Politechnice Łódzkiej. Jest także absolwentem studiów podyplomowych w Szkole Głównej Handlowej oraz Strathclyde University w Glasgow oraz ukończył szereg kursów menedżerskich m.in. w Commerzbanku i EY.

Anna Godlewska

Dyrektor Finansowy, Moliera2 SA

Będąc doktorem nauk ekonomicznych, biegłym rewidentem, ekspertem w dziedzinie audytu i szeroko pojętych finansów, mając ponad 18 lat doświadczenia w branży,
w tym ponad 8 lat w konsultingu Big4, ponad 8 na stanowiskach kierowniczych
w międzynarodowej korporacji z branży retail, w prężnie rozwijającym się pure-playerze e-grocery, a obecnie w spółce z branży luxury fashion działającej omnichannelowo i notowanej na New Connect, z roku na rok utwierdzam się coraz bardziej w przekonaniu, że jedyną stałą rzeczą jest zmiana, ale co dla mnie szczególnie istotne, odkrywam, że ta właśnie zmiana stanowi moją siłę napędową…
• Mój największy sukces to słowa moich współpracowników, które miałam szansę usłyszeć parokrotnie w życiu: „Dziękuję! Tchnęłaś życie w tą organizację”. To coś, co buduje i daje wiarę w sens podejmowanych wyzwań…
• Najważniejsze dla mnie to kształtowanie pasji moich współpracowników, a następnie schodzenie im z drogi – wierzę, że autonomia i wolność w wykonywaniu pracy wspiera zaangażowanie i w efekcie prowadzi do sukcesu. Najistotniejsza tu jednak jest świadomość, że pasja pracownika powinna rozwijać się w tym samym kierunku, co dążenia firmy… inaczej sukces będzie jednostronny…
• Inspirują mnie ludzie otwarci, działający nieszablonowo, z pasją, nieco zwariowani w rozumieniu przeciętnych jednostek…, dla których „niemożliwe” nie istnieje.
• Chciałabym pozostawić Państwa z inspiracją do wyjścia ze swoich stref bezpieczeństwa i podążenia w kierunku zmian, mając na uwadze tekst Deana Kamena, że „co jakiś czas nowa technologia, stary problem i świetny pomysł tworzą kolejną innowację”. I właśnie Państwo mogą być jej współtwórcami

Filip Grzelak

FCCA, Finance & Business Professional, FP&A Director, Warner Bros. Discovery

Doświadczony profesjonalista i lider w obszarze finansów, specjalizujący się w tematyce planowania i analizy finansowej, rachunkowości zarządczej oraz raportowania finansowego. Absolwent Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie na kierunku Finanse i Rachunkowość, swoją karierę w finansach rozpoczął od pracy w dziale audytu jednej z firm tzw. Wielkiej Czwórki (EY), zdobywając doświadczenie na projektach dla klientów z kilku sektorów gospodarki. Kolejne etapy jego zawodowej ścieżki związane są z pracą po stronie biznesu, dla czołowych przedstawicieli branży budowlanej (Budimex) oraz TMT (Canal+ oraz Warner Bros Discovery). Jego kwalifikacje od początku kształtowało zaangażowanie w kluczowe dla spółek procesy i projekty w zakresie finansów, jak również bezpośrednia współpraca z przedstawicielami zespołów zarządzających. Członek ACCA (FCCA), na bieżąco śledzący najnowsze standardy, rozwiązania i trendy w obszarze rachunkowości finansowej i zarządczej, jak również wszelkie nowości związane z szeroko pojętym obszarem finansów.

Paweł Kopko

CFO, Finance, Controlling, FinanceOne

Doświadczenie zawodowe zdobywał w znanych, międzynarodowych organizacjach. Realizował projekty w Polsce, USA, Rumunii, Bułgarii, na Węgrzech, w Czechach oraz w wielu innych krajach.
Podczas kariery zawodowej, zdobył praktyczne doświadczenie we wszystkich obszarach finansów, w tym w: controllingu, księgowości, strategii, podatkach, cenach transferowych, prawie, płatnościach, zarządzaniu płynnością, zarządzaniu długiem oraz pozyskiwaniu finansowania.
Specjalizuję się w finalizacji skomplikowanych projektów o ambitnych terminach i celach, wymagających zarówno kompleksowej wiedzy finansowej jak i wysoko rozwiniętych umiejętności miękkich. Doświadczenie poparte jest realnymi osiągnięciami zawodowymi w zakresie reorganizacji biznesów, przejmowania i finalizacji porzuconych projektów, a także restrukturyzacji zespołów i spółek.
Dzięki połączeniu doświadczenia doradczego i biznesowego, zna wiele branż, w tym: produkcyjną, FMCG, logistyczną, nieruchomościową, usługową oraz ochrony zdrowia.
Posiada wiedzę oraz praktyczne doświadczenie w zakresie implementacji systemów ERP (m.in. SAP, Microsoft Dynamics, IFS, Symfonia), obiegów dokumentów (m.in. WEBCON, Yooz), BI (m.in. Microsoft Power BI, SAP Analytics Cloud, Oracle) oraz innych systemów IT (m.in. SFA/CRM, TMS, WMS, kostek OLAP).
Jest absolwentem finansów i rachunkowości na SGH oraz prawa na UW. Posiada pełne kwalifikacje ACCA oraz CIMA.

Maja Mandela

CEE Head of Delivery, RDC Katowice Site Lead, TMF Group

Maja Mandela pełni rolę Dyrektora Operacyjnego na obszar Europy Środkowo-Wschodniej w TMF Group, wiodącej firmie świadczącej usługi biznesowe w zakresie administracji i zgodności dla firm w obszarze rozwoju międzynarodowego. Odpowiedzialna za kierowanie zespołem ok. 700 ekspertów w zakresie rachunkowości, zgodności podatkowej, kadr i płac oraz zarządzania podmiotami (sekretariat korporacyjny), a także dodatkowo nadzoruje działalność polskiego Centrum Usług Wspólnych TMF na region EMEA zatrudniającym ponad 550 osób. Odpowiada za zarządzanie jakością usług dostarczanych klientom oraz rozwój oferty biznesowej TMF w tym obszarze.

Posiada ponad 20-letnie doświadczenie w branży profesjonalnych usług finansowych. W latach 2003 – 2020 związana z firmą doradczą EY, gdzie jako partner w zespole Audytu i Doradztwa dla Instytucji Finansowych była odpowiedzialna za rozwój i realizację usług głównie dla sektora finansowego w obszarze audytu i doradztwa w zakresie procesów finansowo-księgowych oraz transakcji.

Jest absolwentką studiów ekonomicznych na kierunku Metody Ilościowe i Systemy Informatyczne w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie. Posiada tytuł Biegłego Rewidenta Polskiej Izby Biegłych Rewidentów.

Paweł Sobecki

Head of Controlling Department, Gemini Polska

Doświadczony specjalista w dziedzinie finansów, z bogatym zapleczem w audycie i controllingu. Początki kariery w branży finansowej w jednej z firm z tzw. "Wielkiej Czwórki", gdzie przez 5 lat rozwijał swoje umiejętności w audycie finansowym. Następnie dołączył do Gemini jako kontroler finansowy, w celu zbudowania struktur po wejściu funduszu Warburg Pincus w rolę właściciela. Dzięki zaangażowaniu i skutecznemu zarządzaniu, objął stanowisko dyrektora działu controllingu, gdzie obecnie kieruje 15-osobowym zespołem analityków, analityków kosztów, kontrolerów finansowych i finansowych partnerów biznesowych.
Moim celem jest nieustanne doskonalenie procesów finansowych oraz wspieranie mojego zespołu w osiąganiu jak najlepszych wyników. W organizacji zatrudniającej ponad 3000 osób prowadzę szkolenia z finansów, księgowości oraz uczestnicze we wszystkich spotkaniach z radą nadzorczą, właścicielem, bankami i najważniejszymi dostawcami. W mojej codziennej pracy dbam o płynność finansową, stabilność wyników i zajmuje się modelami predykcyjnymi w grupie Gemini.

Edyta Szarska

IBCS® Certified Trainer, Controlling Partner

Edyta Szarska jest ambasadorem IBCS Institute (IBCS, International Business Communication Standards) w Polsce. Jako IBCS Certified Trainer prowadzi certyfikowane szkolenia skutecznego raportowania i prezentowania informacji zarządczej dla uczestników z różnych krajów.
Edyta jest międzynarodowym ekspertem w dziedzinie finansów i controllingu, pracuje od 2015 roku w zespole ICV International Work Group.
Po kilkunastu latach pracy w controllingu założyła firmę Controlling Partner i opracowała dziesiątki projektów koncepcyjnych dla zespołów/procesów controllingu. Uczestniczyła w procesach przygotowania dobrze znanych polskich firm do zmian właścicielskich.
Autorka publikacji w prasie fachowej, certyfikowany trener webcast i e-learning. Prowadzi zajęcia na studiach podyplomowych SGH, liczne szkolenia i konferencje w różnych krajach (Niemcy, Chorwacja, Rosja, Wielka Brytania, Hiszpania, Austria).
Jej zawodowa wizja to praca nad ciągłym podwyższaniem poziomu świadomości controllingu poprzez dzielenie się praktycznymi rozwiązaniami dla top menedżerów. Uczestniczy w tworzeniu kultury szybkiej i jasnej informacji dla podejmowania decyzji.
Wie, że najwięcej można dostać dając i dzieląc się.

Dominika Świerczyńska

DTC Senior Director w Warner Bros Discovery

Posiada ponad 20 lat doświadczenia w zarządzaniu finansami oraz procesami operacyjnymi w międzynarodowych organizacjach. Obecnie jest VP Operations w BlackSwan Technologies, twórcy systemu Element, analizującego dane przy użyciu sztucznej inteligencji. Poprzednio przez ponad 20 lat zarządzała finansami oraz procesami operacyjnymi w dużych korporacjach, jako Dyrektor Finansowy oraz Członek Zarządu w Microsoft Polska, Dyrektor Finansowy Grupy Enterprise Europy Środkowo-Wschodniej w Hewlett Packard Enterprise. W ramach Hewlett Packard była m.in. Dyrektorem Centrum Usług Wspólnych – Centrum Doskonałości Finansowej oraz zarządzała portfolio kontraktów usługowych w Europie Zachodniej. • Zanim dołączyła do HPE, pracowała w kontroli wewnętrznej UPC Polska oraz jako manager audytu w firmie audytorskiej obecnie będącej częścią KPMG. Uzyskała zarówno polski jak i międzynarodowy certyfikat w obszarze księgowości jak i wewnętrznego audytu. Ma dwóch synów. Lubi uprawiać sport na świeżym powietrzu i podróżować.

Izabela Zimoch-Konopacka

Właściciel firmy szkoleniowej IPSUM

Posiada wieloletnie doświadczenie menadżerskie w audycie zewnętrznym i wewnętrznym oraz jako członek zarządu i dyrektor finansowy w branży nowych technologii oraz mediów. Od 10 lat prowadzi szkolenia i niestandardowe projekty. Specjalizuje się w anglojęzycznych szkoleniach certyfikacyjnych ACCA, CIMA, CIA, jak również autorskich programach zarządzania ryzykiem oszustw i nadużyć oraz bezboleśnie wprowadza humanistów do świata finansów.
Z wykształcenia ekonomistka, z zamiłowania - ciekawa świata. Absolwentka podyplomowych studiów „Psychologia biznesu dla menadżerów” w WSZiP im. L. Koźmińskiego w Warszawie. Zdobyła międzynarodowe kwalifikacje ACCA, CIA i CFE.
Certyfikowany biegły d/s nadużyć. Autorka publikacji w miesięczniku „Rachunkowość”:
- „Nadużycia w dziale sprzedaży” (marzec 2017)
- „Nadużycia i oszustwa pracownicze” (listopad 2012)
- „Nadużycia i oszustwa na szczycie firmowej drabiny” (czerwiec 2011)