Kto będzie musiał dzielić się danymi i jakie to będą dane.
Jak otwarte finanse mają się do open bankingu i czy prawodawca unijny uwzględnił postulaty rynku.
Systemy udostępniania danych finansowych - obowiązek uczestnictwa, odpłatność i zasady działania.
Możliwe modele biznesowe w oparciu o otwarte finanse.
12:45
Przerwa
13:00
Zintegrowane planowanie i raportowanie za pomocą nowoczesnych platform klasy Enterprise Performance Management.
Krystian
Barłożewski,
Head of Digital Finance, EXEVERA
Tworzenie prognoz sprzedaży w tym ich automatyzacja przy wykorzystaniu silnika AI.
Planowanie sprzedaży "top-down+ oraz "bottom-up".
Planowanie produkcji w oparciu o dane sprzedażowe.
planowanie zakupów surowców i materiałów w oparciu o plany produkcyjne i tzw. BOMy.
Planowanie HR
Tworzenie prognozy bilansu oraz CF w oparciu o plan rachunku wyników.
Integracja z systemami zewnętrznymi, aby pobrać dane dotyczące wykonania.
13:45
OKR (Objectives and Key Results) w finansach - nowa perspektywa zarządzania wynikami w dynamicznym otoczeniu.
Bartosz
Gayer,
ACMA, CGMA
OKR jako nowoczesna alternatywa dla KPI i tradycyjnego budżetowania.
TEZA: tradycyjne KPI i budżety ograniczają adaptacyjność firm w dynamicznym środowisku rynkowym. OKR oferuje elastyczność oraz lepsze powiązania celów strategicznych z działaniami operacyjnymi.
Różnice między KPI (miernikiem efektów) a OKR (systemem celów i wyników) oraz ich wpływ na szybkość decyzji i priorytetyzację.
OKR w rękach CFO. Jak działa w praktyce w dziale finansów.
TEZA: CFO i dział finansów mogą skutecznie stosować OKR, aby priorytetyzować działania i wpływać na wyniki całej organizacji.
Cele strategiczne CFO (np. poprawa płynności finansowej. zwiększenie EBIDTA) mogą być powiązane z konkretnymi wynikami osiąganymi przez inne działy (np. sprzedaż, HR, operacje).
Jak dział finansów może przejść z roli kontrolera budżetów do roli partnera strategicznego w dynamicznych firmach.
CASE STUDY: synchronizacja celów działów pozafinansowych z wynikami finansowymi.
TEZA: Kluczem do sukcesu jest połączenie celów działów takich jak sprzedaż, marketing czy HR z kluczowymi wynikami finansowymi, które mierzy CFO.
Metody łączenia OKR działów operacyjnych z celami finansowymi, np.
Marketing: Zwiększenie liczby leadów - wzrost przychodów.
HR: Zmniejszenie rotacji pracowników - redukcja kosztów rekrutacji.
CASE STUDY: Dekompozycja wyniku finansowego na OKR w poszczególnych obszarach biznesu.
Omówienie procesu iteracyjnego: cele działów pozafinansowych są weryfikowane pod kątem ich wpływu na wyniki finansowe w każdym kwartale. Metoda pracy z partnerami biznesowymi.
Korzyści i wyzwania w stosowaniu OKR w dynamicznym środowisku.
TEZA: OKR wspiera szybkie podejmowanie decyzji i elastyczność w działaniu, ale wymaga odpowiedniej kultury organizacyjnej i umiejętnego wdrożenia.
Korzyści:
Lepsza przejrzystość celów firmy i działów.
Możliwość bieżącego dostosowania priorytetów.
Skupienie na wynikach o największym wpływie.
Wyzwania:
Potrzeba zmiany mentalności z "planowania na rok" na "cykle kwartalne"
Możliwość konfliktów pomiędzy celami krótkoterminowymi a długoterminowymi.
Wdrożenie wymaga zmiany systemu oceny i rozliczeń w organizacji.
Skoro mogą inni, możemy i my - jak CFO może wdrożyć OKR w ramach swojej domeny.
TEZA: OKR mogą być wdrożone także jako metoda zarządzania celami zespołu finansowego.
Metoda pracy - określenie kluczowych rezultatów, zaangażowanie zespołu w tworzenie OKR, zapewnienie monitoringu i adaptacji.
CASE STUDY: wdrożenie OKR w dziale finansowym.
14:30
Przerwa
14:45
Jak nowoczesny controlling kreuje długofalową wartość i rozwój Twojej organizacji.
Tomasz
Jarzębowicz,
CFO, Finance Management, SimCorp
- w opracowaniu -
15:15
Zwiększenie świadomości finansowej w całej organizacji a wzrost efektywności przedsiębiorstwa.
Sebastian
Gonet,
CFO, Board Member, Dr.Max Polska
Jak poprawić świadomość finansową jak i rozumienie finansów w organizacji.
Jak inne działy mogą kreować wynik finansowy.
Różnice w wydatkach CAPEX, OPEX itp.
W jaki sposób działania poszczególnych działów w organizacji przekładają się na końcowy sukces organizacji.
15:54
- temat w opracowaniu -
Krzysztof
Lonca,
CEO, Gedeon Richter Polska
16:15
Zakończenie
Udostępnij
Bądź na bieżąco!
Otrzymuj powiadomienia o najnowszych szkoleniach i konferencjach „Rzeczpospolitej”.