1.ELEKTRONIZACJA ZAMÓWIEŃ
- Wymagania techniczne i organizacyjne użycia środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego;
- Zasady składania jednolitego europejskiego dokumentu zamówienia od 18 kwietnia 2018 r.;
- Kwalifikowany podpis elektroniczny, zewnętrzny znacznik czasu, szyfrowanie - definicja, koszty, kto musi posiadać?
- Udostępnianie protokołu postępowania oraz załączników do protokołu (w tym ofert) po elektronizacji;
- Składanie w postępowaniu o udzielenie zamówienia elektronicznych dokumentów: zaświadczeń o niezaleganiu w opłacaniu składek, informacji o niekaralności z e-KRK;
- Wnoszenie wadium w formie gwarancji bankowej lub ubezpieczeniowej po elektronizacji;
- Skuteczne zastrzeżenie tajemnicy przedsiębiorstwa po nowelizacji;
- Platforma e – usług - przygotowywana przez UZP i Ministerstwo Cyfryzacji: jak w praktyce będzie wyglądała procedura składania ofert za pomocą Platformy;
- Przykłady funkcjonujących platform Zamawiających Centralnych;
- Prywatne Platforma Zakupowa – odpowiedzialność Zamawiającego w przypadku awarii systemu;
- Projekt Platforma e-Zamówienia:
- Centralne Repozytorium Danych,
- Biuletyn Zamówień Publicznych,
- Moduł Analiz i Kontroli, w tym BI (Business Intelligence),
- Aukcje i licytacje elektroniczne,
- eSender,
- Moduł przyjmowania i zabezpieczania ofert/wniosków o dopuszczenie do terminu ich otwarcia.
2. JEDNOLITY EUROPEJSKI DOKUMENT ZAMÓWIENIA
- Składanie JEDZ za pomocą dostępnych narzędzi elektronicznych od 18 kwietnia 2018 r.
- Składanie, poprawianie i uzupełnianie JEDZ;
- Wyjaśnianie JEDZ;
- Weryfikacja JEDZ w procedurze zwykłej i odwróconej;
- Konsekwencje nie wskazania w JEDZ zamiaru polegania na zasobach podmiotu trzeciego;
3. WYKAZYWANIE SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU
- Wykazywanie spełniania warunków w odniesieniu do wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia oraz w sytuacji polegania na zasobach podmiotów trzecich;
- Doświadczenie” zdobyte w konsorcjum w świetle najnowszego orzecznictwa;
- Solidarna odpowiedzialność Konsorcjantów;
- Procedura self-cleaning;
- Czyny nieuczciwej konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia;
- Oświadczenie o przynależności do grupy kapitałowej składane po otwarciu ofert;
- Składanie wyjaśnień drogą elektroniczną – konsekwencje braku otrzymania wiadomości e – mail przez Zamawiającego w świetle orzecznictwa;
- Konsorcjum vs podwykonawstwo – zasady, odpowiedzialność, możliwość zmiany podmiotowej, różnice;
4. USTAWA O JAWNOŚCI ŻYCIA PUBLICZNEGO I KONSEKWENCJE JEJ WPROWADZENIA DLA WYKONAWCÓW.
5. WADIUM I TERMIN ZWIĄZANIA OFERTĄ
- Wadium składane przez konsorcjum w świetle orzeczenia SN;
- Błędy w wadium skutkujące odrzuceniem oferty;
- Zatrzymanie wadium w świetle najnowszego orzecznictwa SN;
6. PROBLEMY WYKONAWCÓW WYSTĘPUJĄCE W TRAKCIE REALIZACJI UMOWY.
- Prawo opcji a zamówienia uzupełniające;
- Rozwiązanie, odstąpienie od umowy;
- Możliwość zmiany zaoferowanego przedmiotu zamówienia na równoważny w świetle orzecznictwa;
- Wprowadzenie zmian do umowy;
- Waloryzacja wynagrodzenia ryczałtowego;
- W jaki sposób przygotować pismo o zwiększenie wynagrodzenia – praktyczne przykłady;
7. RODO A UBIEGANIE SIĘ WYKONAWCÓW O ZAMÓWIENIA
g. Procedury postępowania z danymi przekazywanymi Zamawiającemu
h. Nowe kryteria oceny ofert związane z RODO
i. Newralgiczne obszary, gdzie RODO będzie miało wpływ na zamówienia.