Zarządzanie danymi czy zarządzanie informacją? Jak zmiana perspektywy patrzenia na jakość danych wpływa na strategię zarządzania i wartość danych dla organizacji?
CASE STUDY
Renata
Radlińska,
Dyrektor Departamentu Zarządzania Ryzykiem , MetLife
Jak wykorzystać konieczność realizacji zaleceń regulatorów do poprawy świadomości o posiadanych informacjach i efektywności działania organizacji?
Jak dane - strategiczne zasoby firm - przekuć w ustrukturalizowane informacje wartościowe dla organizacji?
W jaki sposób wdrożenie rekomendacji / wytycznych pomaga zmienić sposób myślenia o posiadanych danych?
10:30
Przerwa na kawę
10:50
Jak zapewnić najwyższą jakość danych na każdym etapie ich wprowadzania i przetwarzania?
CASE STUDY
Patryk
Baran,
Dyrektor Biura Sprawozdawczości Biznesowej, Alior Bank SA
W jaki sposób zyskać kontrolę nad wpływającymi do hurtowni danymi - jak weryfikować jakość danych pochodzących ze źródeł zewnętrznych
Dane osobowe – jakich narzędzi użyć, aby zagwarantować ich kompletność i prawidłowość?
Z jakich źródeł pozyskiwać dane i jak je przetwarzać, aby były wartościowe dla organizacji?
Automatyzacja walidacji
11:50
Które dane i w jaki sposób mierzyć – jak określić kluczowe dla organizacji informacje i stworzyć dla nich miarodajne wskaźniki
CASE STUDY
Kinga
Cichoń-Ciembroniewicz,
Team Manager, Data Quality Management Team, Deutsche Bank Polska
Jakie wskaźniki zastosować, aby stworzyć skuteczny system walidacji danych?
Kontrola jakości danych w locie i post factum
Zarządzanie incydentami jakości danych
12:50
Lunch
13:50
Data Governance – jaką strukturę wdrożyć w organizacji w zależności od jej uwarunkowań biznesowych
CASE STUDY
Andrzej
Burzyński,
Head of Data Quality Management Team, Raiffeisen Polbank
Dane, którymi warto zarządzać – jak nie utonąć w nadmiarze posiadanych danych i zarządzać tylko tymi istotnymi z punktu widzenia biznesu?
Jak zorganizować przedsiębiorstwo, aby w pełni wykorzystywało potencjał posiadanych danych?
Modele obecne na rynku – czym kierowały się firmy, które już wdrożyły Data Govenrance i czego możemy nauczyć się na ich doświadczeniach
14:50
Jakie zmiany wprowadza nowe ogólne rozporządzenie o ochronie danych osobowych (GDPR)? - cz. I
Jakie skutki informacyjne wprowadza GDPR w zakresie komunikacji z klientami i przetwarzaniem ich danych osobowych?
Ochrona prywatności by design – co tak naprawdę oznacza i dlaczego musisz to wiedzieć już teraz
15:50
Wzbogacanie danych organizacji na podstawie zewnętrznych baz i słowników referencyjnych
CASE STUDY
Marek
Wilczewski,
Dyrektor Biura Zarządzania Informacją, Grupa PZU
Jakie dane możemy pozyskać z zewnątrz organizacji (systemy administracji publicznej, dane rynkowe i ogólnodostępne) i w jaki sposób możemy uzyskać z nich użyteczną wartość biznesową
Wymiana informacji pomiędzy podmiotami – praktyczne wskazówki na bazie modelu działania w kontekście obowiązujących regulacji i ustaw
Jakość danych zewnętrznych - w jaki sposób zweryfikować wiarygodność, kompletność i aktualność pozyskiwanej informacji
Jak powinna wyglądać idealna współpraca z organami państwowymi i regulatorami w zakresie wymiany danych
16:50
Zakończenie pierwszego dnia warsztatów
Dzień II
Wtorek
28 marca 2017
09:00
Poranna kawa, rejestracja uczestników
09:30
Jakie zmiany wprowadza nowe ogólne rozporządzenie o ochronie danych osobowych (GDPR)? - cz. II
Jakość danych i ich konsekwencje dla podejmowania decyzji biznesowych
Maciej
Skuz,
Head of Strategic Analysis and Customer Portfolio Management, Vivus Finance
Raportowanie inwestycji i jej efektywności z perspektywy marketingowej i finansowej
Szeroki i ograniczony dostęp do danych o efektach inwestycji
Sztuka predykcji wyników i konsekwencje różnic w przewidywaniach
Konsekwencje braku walidacji: miłe i niemiłe zaskoczenia
11:50
Uwagi po audycie KNF – czego szukał i co sprawdzał regulator podczas kontroli?
Jarosław
Łach,
Head of BI Competence Center, Raiffeisen Polbank
Na co zwrócić szczególną uwagę jeśli jesteś przed kontrolą – wnioski po kontroli KNF
Jak wprowadzenie sugerowanych przez KNF zmian wpłynęło na zarządzanie jakością danych w organizacji
Jakie są szczegółowe wymagania KNF w zakresie jakości danych
12:50
Lunch
13:50
Kultura organizacji a jakość danych – jak budować świadomość pracowników w zakresie dbałości o jakość wprowadzanych danych
CASE STUDY
Dariusz
Gałęzowski,
Dyrektor Biura Architektury, PKO Bank Polski
Jakie działania podjąć, aby pracownicy na każdym szczeblu stale dbali o jakość wprowadzanych i przetwarzanych danych?
Jak budować kulturę organizacji pod kątem dbałości o jakość generowanych danych?
Najefektywniejsze narzędzia weryfikacji jakości wprowadzanych i przetwarzanych danych
14:50
Wizualizacja efektów zarządzania danymi – metody prezentacji wyników
CASE STUDY
Anna
Kalinowska,
Dyrektor Biura Metodologii i Zarządzania Jakością Danych, Alior Bank
Jak zaprezentować wartość zarządzania jakością danych zarządowi aby podkreślić zasadność realizowanych działań
Na jakim poziomie granularności oraz jakie informacje prezentować decydentom, aby uświadomić ich znaczenie?
Raportowanie poziomów jakości danych oraz zasady ustalania mierników jakości. Format oraz szczegółowość raportów na potrzeby wewnętrzne oraz regulatorów np. KNF
Praktyczne doświadczenia zbudowane na bazie implementacji narzędzia do zarządzania jakością danych (realizacja pomiarów vs prezentacja danych)
15:50
Zakończenie drugiego dnia warsztatów i wręczenie certyfikatów