CONTROLLING FINANSOWY W PRAKTYCE

Budżetowanie, raportowanie, zmiany w standardach rachunkowości. Szkolenie z cyklu Financial Controlling Summit.

Data rozpoczęcia:
24.04.2017
Data zakończenia:
25.04.2017

Program

Dzień I
Poniedziałek
24 kwietnia 2017
09:00

Rejestracja uczestników. Powitalna kawa

09:30

Jakie wyzwania stawiają przed kontrolerami finansowymi nowe standardy MSSF 9 „instrumenty finansowe”, MSSF 15 „przychody z umów z klientami” i MSSF 16 „leasing”

Edyta Kalińska, Regionalny Partner Zarządzający, Dział Rewizji Finansowej, BDO , Tomasz Diering, Finance Business Partner, DFDS Logistics Polska

  • Klasyfikacja i wycena instrumentów finansowych (MSSF 9)
  • Zmiany w zakresie rachunkowości zabezpieczeń (MSSF 9)
  • Najważniejsze zmiany w zakresie rozpoznawania przychodów (MSSF 15)
  • Jak zmienią się metody rozpoznawania przychodów (MSSF 15)
  • MSSF 16 – rewolucja w sprawozdaniach finansowych?
  • Możliwe problemy we wdrożeniu nowych standardów i jak je pokonać
11:00

Przerwa na kawę

11:30

Prezentacja raportów kontrolingu – jak tworzyć przejrzyste raporty dla różnych odbiorców na przykładzie MS Excel®

Wojciech Próchnicki, Dyrektor finansowy, Grupa nazwa.pl

  • Jakie informacje są istotne dla odbiorcy, a które pominąć – jak umiejętnie segregować posiadane informacje
  • Raporty controllingowe – dobre praktyki 
  • Raportowanie odchyleń oraz praktyka „od ogółu do szczegółu”
  • Jak wykorzystać potencjał Excela do tworzenia dynamicznych raportów
  • Raporty z zewnętrznych baz danych 
  • Wizualizacja danych w Excelu na potrzeby raportowe
  • Kokpity menedżerskie w Excelu
  • Obowiązkowe funkcje i narzędzia MS Excela dla controllera
12:40

Lunch

13:40

Budżetowanie i prognozowanie – jak efektywnie komunikować się z organizacją i optymalizować czas przygotowania budżetu po stronie controllingu

Andrzej Manowski, Chief Financial Controller, Dentsu Aegis Network Polska

  • Modelowanie procesu budżetowania w controllingu
  • Budowa budżetów szczegółowych i głównego firmy
  • Tworzenie i aktualizacja formatek – jak uniknąć błędów i przyspieszyć proces zbierania danych
  • Analiza odchyleń i ich przyczyn na podstawie założonych parametrów
15:00

Rola i miejsce controllingu w przedsiębiorstwie opartym na zarządzaniu projektowym

Tomasz Chrabałowski, Wiceprezes Zarządu ds. finansowych, Welcome Airport Services

  • Jak zbudować system pozwalający na podejmowanie decyzji w dynamicznym trybie planowania projektów?
  • Procedury i narzędzia uzgadniania celów dotyczących terminów, jakości i wyników finansowych projektów spójnych z celami organizacji
  • Porozumienia pomiędzy planowaniem i kontrolą na poziomie projektów i firmy – jak uzgodnić wytyczne dotyczące przetwarzania informacji o odchyleniach
  • Zarządzanie projektowe a wynagrodzenia – jak w oparciu o cele stworzyć system wynagrodzeń zależny o stopnia realizacji projektu
  • Współpraca controllingu z szefami projektów – jakimi uprawnieniami powinni dysponować kontrolerzy, aby efektywnie wspierać realizację projektów zgodnie z celami przedsiębiorstwa
16:20

Zakończenie pierwszego dnia warsztatów

Dzień II
Wtorek
25 kwietnia 2017
09:00

Rejestracja uczestników. Powitalna kawa

09:30

Jak zaprojektować rachunek kosztów w oparciu o model Activity Based Costing

Michał Furgoł, Controlling & Continuous Improvement Manager, USP Zdrowie

  • Metody kalkulacji kosztów w sprawozdawczym rachunku kosztów
  • Dlaczego ABC? – za i przeciw
  • Jakie są powiązania ABC z poszczególnymi obszarami działalności przedsiębiorstwa
  • Identyfikacja, określenie hierarchii i analiza działań
  • Koszty w procesie podejmowania decyzji strategicznych
  • Ryzyko związane z niedoskonałością modelu ABC
10:50

Przerwa na kawę

11:20

Rola i odpowiedzialność controllingu w wykrywaniu i zapobieganiu nadużyciom finansowym

Andrzej Kraszewski, Wiceprezes ds. Finansów i Rozwoju, REN Sp. z o.o.

  • Odpowiedzialność za zarządzanie ryzykiem nadużyć – gdzie się zaczynają a gdzie kończą obowiązki controllingu
  • Jak stworzyć efektywny system kontroli wewnętrznej zapobiegającej nadużyciom finansowym?
  • Prowadzenie postępowań wyjaśniających – jak sprawnie przeprowadzić dochodzenie
12:40

Lunch

13:40

Jak zaprojektować Kluczowe Wskaźniki Efektywności, aby na ich podstawie otrzymać wiarygodne raporty stanu przedsiębiorstwa

Iwona Przybyła, Dyrektor Wykonawczy ds. Finansów, PG Silesia

  • Fazy budowania systemu KPI krok po kroku
  • Jakie cele założyć, aby skutecznie realizowały strategię przedsiębiorstwa?
  • Jak powiązać zarządzanie przez KPI z systemem motywacyjnym?
  • Monitoring realizacji celów
 
15:00

Modele kompleksowego tworzenia sprawozdań finansowych – jak w oparciu i przyjęte wskaźniki finansowe ocenić płynność i efektywność przedsiębiorstwa

Krzysztof Maksymik, Audit Partner w Dziale Rewizji Finansowej BDO, biegły rewident

  • Rachunek wyników
  • Wyceny
  • Polityka rachunkowości
  • Analiza cash-flow
  • Mierniki opłacalności
16:20

Zakończenie drugiego dnia warsztatów i wręczenie certyfikatów