Sales&Operations Planning 2018

Mierniki * Prognozowanie * Optymalizacja

Data rozpoczęcia:
05.10.2017
Data zakończenia:
06.10.2017

Program

Dzień I
Czwartek
5 października 2017
09:00

Rejestracja uczestników. Poranna kawa.

09:30

Harmonogram wdrożenia S&OP krok po kroku

Krzysztof Frączek, Sales & Operations Director, LafargeHolcim

  • Jak przygotować firmę na wdrożenie S&OP? Powołanie lidera i zespołu – kto powinien uczestniczyć w procesach?
  • Jakie bariery możesz napotkać na drodze wdrożenia i jak skutecznie je pokonać?
  • Monitoring procesu, mierniki efektywności – jak je czytać? Zagwarantowanie narzędzia przetwarzania i analizy danych
11:00

Rola Lidera S&OP – wskazówki i wnioski z ostatnich wdrożeń

Podczas prezentacji zostaną omówione wnioski z kilkunastu wdrożeń S&OP, w których konsultanci firmy MPM mieli sposobność pomagać.

Zbigniew Sobkiewicz, CPIM Master Instructor, Jonah® - Consulting Director (MPM Productivity Management)

  • Dwa rodzaje przywództwa – lider zmiany w trakcie wdrożenia oraz lider dojrzałego już procesu
  • Klucz do sukcesu wdrożenia S&OP – umiejętność zbudowania zgranego zespołu złożonego z silnych osobowości – dyrektorów najwyższego szczebla
  • Najważniejsze zadania lidera: jak przekonać do S&OP? Jak przełamać syndrom skupiania się na najbliższych miesiącach
  • Jak zapewnić by uczestnicy S&OP przychodzili przygotowani i byli faktycznie proaktywni
11:50

Przerwa na kawę

12:10

Jak nowoczesne rozwiązania IT i systemy IBP wpływają na automatyzację procesów planistycznych?

Artur Buła, CEO, BiModal Solutions

  • Bimodalność – nowe podejście do IT
  • Jakie cechy powinien mieć system wspierający planowanie w twojej firmie?
  • Jaką przewagę nad dedykowanym systemem daje ci platforma?
  • Dobra strategia działania – jak ją przygotować dzięki ekranowi planisty oraz modelom i tablicom planistycznym
  • Co to jest Integrated Business Planning i jak oddziałuje na wartość przedsiębiorstwa?
13:20

Przerwa na lunch

14:00

Jak zapewnić wiarygodne prognozy i jak włączyć klientów w proces prognozowania?

Mateusz Panek, Logistics Manager, East Europe Lacoste (Devanlay) oraz GANT Poland

  • Jak tworzyć prognozy dla produktów z uwzględnieniem aktualnych trendów i czynników sezonowych
  • Odpowiednia prognoza – jaki ma wpływ na redukcję kosztów związanych z gromadzeniem i utrzymaniem zapasów oraz jak wpływa na obsługę klienta
  • Budowa jakości procesu prognozowania – podział odpowiedzialności za prognozę i jej właściwy format, metody pomiaru dokładności prognozy
15:10

Wdrożenie i co dalej? Ewolucja S&OP. Co zrobić, by proces był ciągle żywy?

Jerzy Sobieszczuk, Dyrektor Łańcucha Dostaw Regionu Polski i Węgier, Lantmännen Unibake Poland

  • Korzyści wynikające z SOP
  • Zapewnienie odpowiedniego poziomu świadomości wewnątrz firmy – występujące problemy i ich konsekwencje
  • Wizualizacja ekektywności i promowanie systemu wewnątrz firmy
  • Narzędzia informatyczne, oprogramowania ułatwiające kontrolę i analizę danych, raportowanie oraz odczytywanie wskaźników efektywności
16:10

Zakończenie warsztatów. Wręczenie certyfikatów potwierdzających udział

Dzień II
Piątek
6 października 2017
09:00

Rejestracja uczestników. Powitalna kawa

09:30

Łańcuch Dostaw w 2018 roku – na jakie zmiany i sytuacje musisz przygotować już dziś swoją organizację?

Zbigniew Sobkiewicz, CPIM Master Instructor, Jonah® - Consulting Director (MPM Productivity Management)

  • Na jakie sytuacje przygotowują się szefowie łańcucha dostaw w 2018 roku? Z czym borykali się w 2017 roku? Jak zmienna może być sytuacja w kolejnym
  • Co się działo w 2016? Jak miniony rok widzieli szefowie i specjaliści pracujący w łańcuchu dostaw, a jakie są obserwacje konsultantów MPM.
  • Obawy i nadzieje na 2017 rok. Jakich wyzwań spodziewają się firmy, a jakie widać okiem konsultanta?
  • Jak się przygotować na to co nadchodzi? Nieważne co będzie – łańcuchy dostaw muszą temu sprostać. Z sukcesem! Tylko jak być gotowym na wiele opcji na raz?
10:30

Przerwa na kawę

10:50

Rola silnego zespołu łańcucha dostaw w budowaniu przewagi konkurencyjnej – analiza success story

case study Valeo Service

Ewa Wawer-Modrakowska, Dyrektor Łańcucha Dostaw, Valeo Service Eastern Europe Sp. z o .o.

  • Customer Intimacy – to as, który SCM trzyma w rękawie, bo nikt tak dobrze nie wie, co boli klienta i jak niebezpieczne jest obiecywanie „gruszek na wierzbie”, zwłaszcza gdy firma już ma dziesiątki tysięcy SKU na magazynie, musi pilnować poziomu zapasów, a czasy dostaw potrafią być
    bardzo długie.
  • Myślenie out-of-the-box – poznaj na przykładzie, jak budować zespół potrafiący osiągać takie wyniki. Jak dobierać ludzi, jak ich motywować, odkryj, że to ludzie są najsilniejszym ogniwem twojego łańcucha dostaw. Nie tylko w stagnacji!
  • Specyfika firmy Valeo Service – o tym, jak zdobywać rynek, który prawie nie rośnie. Niezwykła, nowa rola SCM.
  • Jak sprawić, by sukcesy i osiągnięcia sprzedaży nie stały się tylko problematycznym wyzwaniem dla SCM? Przykład przygotowania przez SCM oferty dla jednego z klientów Valeo Service: jak uczono się jego potrzeb, jak identyfikowano możliwości zwiększenia obrotów oraz jak zapewniono standaryzację.
  • Klucz do sukcesu: zespół. Jak przyciągać do siebie ludzi, gdy o nich trudno, jak ich utrzymać, jak zapewnić ich rozwój by realizować cele firmy i… pracowników.
12:30

Przerwa na lunch

13:30

Budowanie kompetencji zespołowych – ćwiczenie z wykorzystaniem symulatora łańcucha dostaw

interaktywna sesja warsztatowa

Zbigniew Sobkiewicz, CPIM Master Instructor, Jonah® - Consulting Director (MPM Productivity Management)

  • „Dzisiaj kompetencje branżowe to tylko podstawa. By móc zaoferować klientowi coś nadzwyczajnego a jednocześnie opłacalnego dla firmy konieczne jest, by każdy dobrze rozumiał pracę innych, wpływ swoich decyzji na pozostałych” – spojrzenie praktyczne
  • Co potrzebuje klient – czyli jakie są strategiczne opcje zwiększenia przychodu i ich konsekwencje kosztowe
  • Wspólny cel – wypracowanie wspólnego kryterium oceny opcji
  • After Action Review – by iść naprzód, trzeba wyciągać wnioski z przeszłości
15:00

What do you need to do, if your S&OP process is stagnating and not bringing the result you were expecting – 90% chance is that you will find a solution and proposed next!

case study Avon

Timur Gostik, Global S&OP Director, AVON

prelekcja w języku angielskim

  • Why the leadership needs to be upgraded to run a successful S&OP and what exactly does it take?
  • What specific behaviors leaders need to drive and how they can do that in practice during S&OP meetings:
    • by running meeting differently
    • by explaining future decision making criteria
    • by asking smart questions
    • by responding to behaviors they observe
  • How to convince your senior leaders to change the way they run meetings now so they are helping to and directing S&OP teams more effectively?
16:30

Jak opracować plan dopasowany do twojej firmy? Prezentacja aplikacji planistycznej przygotowanej na platformie IBM

dodatkowa interaktywna sesja warsztatowa - dla zainteresowanych

Artur Buła, CEO, BiModal Solutions

  • Implementacja planu planów i jej wpływ na popyt, sprzedaż, magazynowanie, produkcję oraz zakupy
  • Tablica planistyczna jako podstawowe narzędzie planisty
  • Tworzenie scenariuszy i symulacji biznesu
  • Zarządzanie workflow i systemem zatwierdzeń