ZARZĄDZANIE PROJEKTAMI W FARMACJI

Data rozpoczęcia:
28.09.2017
Data zakończenia:
29.09.2017

Prelegenci

Maciej Bodych

PMI Global, President of Whitecom Project Experience

Certyfikowany ekspert w zakresie zarządzania projektami, portfelem projektów i PMO. Realizował audyty oraz projekty doradcze i wdrożeniowe w Polsce, Niemczech, Szwajcarii, Anglii oraz na Ukrainie. Specjalizuje się w obszarze usprawnień organizacji poprzez wdrożenie zarządzania portfelem projektów i PMO oraz w obszarze rozwoju kierowników projektów. Od 2003 roku związany z Project Management Institute (PMI®), gdzie pełnił m.in. funkcję Prezesa Oddziału Warszawskiego, Prezesa Oddziału Polskiego oraz Przewodniczącego Komisji Rewizyjnej Stowarzyszenia. W latach 2010-2014 pełnił rolę mentora odpowiedzialnego za oddziały w Europie Wschodniej, natomiast od 2015 roku jest członkiem Board Volunteer Advisory i odpowiada za nadzór nad rekrutacją i rozwojem wolontariuszy Stowarzyszenia. Od 2010 roku Prezes firmy WHITECOM Project Experience specjalizującej się w szkoleniach, ustawieniu PMO oraz zarządzania projektami i portfelem projektów w organizacjach. Od 2005 roku certyfikowany PMP®. W roku 2014 w ramach pilotażu nowej certyfikacji PMI® jako jedna z pierwszych osób na świecie uzyskał tytuł Portfolio Management Professional (PfMP)®. Autor wielu artykułów z dziedziny zarządzania projektami oraz współautor książki „PMO. Praktyka zarządzania projektami i portfelem projektów”.

Tomasz Borucki

Członek Zarządu MT&DC, Założyciel Project Management Institute Poland Chapter

Współwłaściciel i członek zarządu Management Training & Development Center (od 1999 roku). Pełni również funkcję Zastępcy Kanclerza ds. Współpracy z Biznesem w Wyższej Szkole Zarządzania i Bankowości w Poznaniu. W swojej wcześniejszej karierze był dyrektorem zarządzającym ABB MDC oraz dyrektorem programu Kadra 2000 w ABB Zamech Ltd. Od prawie 20 lat jest zaangażowany w promowanie w Polsce sztuki zarządzania projektami według najwyższych standardów PMI. Posiada wieloletnie doświadczenie w prowadzeniu projektów szkoleniowych. Jest współtwórcą kompleksowego programu szkoleniowego z zakresu zarządzania projektami i analizy biznesowej, będącego wynikiem współpracy MT&DC z amerykańskimi organizacjami wyznaczającymi najwyższe standardy nowoczesnego zarządzania projektami: Twenty Eighty Strategy Execution, The George Washington University oraz Project Management Institute. Absolwent Wydziału Nauk Społecznych Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Jest członkiem założycielem Project Management Institute Poland Chapter oraz Warsaw Poland Chapter of the International Institute of Business Analysis.

Paweł Dąbrowski

Senior Trainer/Consultant, WHITECOM Project Experience

Paweł Dąbrowski na stałe związany z firmą Whitecom Project Experience. Posiada ponad 20-letnie doświadczenie jako kierownik projektu, analityk biznesowy, facylitator, trener i konsultant biznesowy. Angażuje się w projekty edukacyjne (projektowanie i realizacja programów szkoleniowych, tworzenie narzędzi badania wiedzy i kompetencji, diagnozowanie i rozwój kierowników projektu i analityków biznesowych, organizacja seminariów i konferencji itp.), projekty optymalizacji procesów biznesowych, wdrożenia standardów i metodyk zarządzania projektami oraz analizy biznesowej, a także wdrożenia systemów informatycznych. Przeprowadza audyty i badania projektów na różnych etapach ich realizacji. Zajmuje się facylitacją i moderowaniem warsztatów planowania strategicznego, sesji identyfikacji i rozwiązywania problemów organizacyjnych, warsztatów decyzyjnych, warsztatów identyfikacji i planowania ryzyka, warsztatów wymagań, grup fokusowych oraz seminariów i konferencji. Współpracuje z organizacjami w branżach: finansowej i ubezpieczeniowej, teleinformatycznej, farmaceutycznej i energetycznej, a także w administracji publicznej. Jest autorem polskich wydań A Guide to the Project Management Body of Knowledge (PMBOK® Guide) i Polskich Wytycznych Kompetencji IPMA – wersja 3.0 oraz książek z dziedziny finansów, zarządzania projektami i analizy biznesowej. Studiował geologię na Uniwersytecie Wrocławskim oraz Uniwersytecie Jagiellońskim w Krakowie, a także zarządzanie finansowe w Edinburgh Business School, Herriot-Watt University. Posiada liczne certyfikaty zawodowe w dziedzinie zarządzania projektami, analizy biznesowej i facylitacji. Jest jednym z współzałożycieli polskiego oddziału stowarzyszenia International Institute of Business Analysis.

Sylwia Jaczyńska-Kolasza

Corporate Affairs Manager w AstraZeneca Poland

Ekspert w dziedzinie public relations i public affairs z szesnastoletnim doświadczeniem i nieustającą pasją do swojej pracy. W AstraZeneca odpowiada za komunikację zewnętrzną, wewnętrzną i produktową, a także kontakty instytucjonalne. Od lat opracowuje strategie komunikacji, głównie w obszarze healthcare i z sukcesem je wdraża. Ma duże doświadczenie w zarządzaniu ludźmi i pracy w zespołach cross funkcyjnych. Posiada pełne zrozumienie systemu opieki zdrowia i biznesu oraz umiejętność łączenia tych dwóch obszarów. Pasjonuje się obszarem medycyny personalizowanej i prowadzi międzynarodowe projekty w tym obszarze. Jest członkiem Polskiej Koalicji Medycyny Personalizowanej – Stowarzyszenia.

Mariusz Kapusta

Ekspert Zarządzania Projektami CEO & Founder, Leadership Center

Ekspert, praktyk i pasjonat zarządzania projektami. Na jego ponad 17 lat doświadczenia składa się prowadzenie międzynarodowych projektów dla Procter & Gamble, szkolenie managerów globalnych korporacji oraz prowadzenie projektów łączących IT, a także wykorzystanie gier w biznesie i zarządzanie firmą. Wykłada zarządzanie projektami na Politechnice Warszawskiej oraz prowadzi program „Zarządzanie Projektami w Praktyce” dla studentów MBA Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu. Jako członek zarządu Fundacji Spartanie Dzieciom realizuje projekty charytatywne i pełni rolę mentora dla wolontariuszy. Pasjonuje go upraszczanie zarządzania projektami. Autor książki „Zarządzanie projektami krok po kroku”. Twórca metody 12 pytań KISS PM ™, dzięki której zarządzanie projektami nie jest trudne. Poznaj metodę na www.12pytan.pl.

Marcin Pieklak

Spec.w prawie farmaceutycznym, Kancelaria DZP

Marcin specjalizuje się w postępowaniach administracyjnych i sądowo-administracyjnych z zakresu refundacji, finansowania świadczeń gwarantowanych oraz przetargów. W trakcie dotychczasowej kariery zawodowej doradzał między innymi Ministrowi Zdrowia w sprawach z zakresu szeroko pojętej refundacji. Do lipca 2014 r. był pracownikiem Departamentu Polityki Lekowej i Farmacji w Ministerstwie Zdrowia, gdzie prowadził postępowania refundacyjne, reprezentował Ministra przed sądami administracyjnymi, a także współtworzył obecną praktykę refundacyjną. Obecnie reprezentuje klientów w postępowaniach administracyjnych przed organami odpowiedzialnymi za ochronę zdrowia, w tym przed Ministrem Zdrowia, Głównym Inspektorem Farmaceutycznym, Głównym Inspektorem Sanitarnym oraz Prezesem Narodowego Funduszu Zdrowia. Z sukcesem występuje również przed sądami administracyjnymi oraz sądami powszechnymi, w zakresie ww. zagadnień. Doradzał w wielu postępowaniach refundacyjnych zakończonych wpisaniem na listę nowych, innowacyjnych molekuł dla różnych typów chorób nowotworowych, leków biologicznych lub leków stosowanych w reumatologii, wirusologii oraz innych poważnych chorobach.

Filip Perzyński

Digital Brand Manager w firmie Sanofi

Specjalista w zakresie zintegrowanych kampanii digital w marketingu farmaceutycznym. 6 letnie doświadczenie w branży farmaceutycznej, zbierane zarówno po stronie agencji jak i klienta. Pasjonat nowych technologii i sportu. Absolwent UMK w Toruniu na kierunku Zarządzanie.

Joanna Rymarz

Product Manager, Niezależny ekspert

Urodzona w 1976 r. w Tomaszowie Lubelskim. Absolwentka Wydziału Ekonomii Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie oraz Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie. Posiada siedemnastoletni staż pracy w branży farmaceutycznej w działach sprzedaży, marketingu i medycznym. Odpowiedzialna za liczne projekty, głównie w obszarze onkologii, m.in. projekt diagnostyczny receptora HER2 w raku piersi i raku żołądka, zapoznanie środowiska medycznego z formami podskórnymi w onkologii i inne. Doświadczony Product Manager zarządzający innowacyjnymi terapiami na polskim rynku szpitalnym.