ZARZĄDZANIE PROJEKTAMI W FARMACJI

Data rozpoczęcia:
28.09.2017
Data zakończenia:
29.09.2017

Program

Dzień I
Czwartek
28 września 2017
09:00

Rejestracja uczestników, powitalna kawa

BLOK 1.

Wprowadzenie do zarządzania projektami w farmacji

09:30

„Twarde” aspekty Project managementu, jak analizować postępy projektu?

Maciej Bodych, PMI Global, President of Whitecom Project Experience

  • Systemy informatyczne i platformy  pomagające skutecznie zarządzać projektami
  • Przedstawienie procesów i narzędzi planowania i mierzenia efektywności projektu.
  • Budżetowanie, zarządzanie portfelem projektu, metody rozliczania projektów ,za pomocą których można zwiększyć ich wydajność.
  • Jak skutecznie prowadzić przepływ informacji oraz dokumentację?
  • Czas i budżet- czynniki, które trzeba brać pod uwagę tworząc harmonogram, jak przygotować się na zmiany w projekcie?
11:00

Przerwa na kawę

11:30

Kluczowe czynniki sukcesu projektów

Mariusz Kapusta, Ekspert Zarządzania Projektami CEO & Founder, Leadership Center

  • Jak nadać strukturę projektom?
  • Jak zarządzać wieloma projektami?
  • Jak rozwiązywać problemy w trakcie realizacji
12:30

Przerwa na lunch

13:20

Rola public affairs i PR w projektowaniu sukcesu

Sylwia Jaczyńska-Kolasza, Corporate Affairs Manager w AstraZeneca Poland

  • PA/PR w zespole cross funkcyjnym - jak maksymalizować efektywność działań?
  • Jak stworzyć skuteczny „content”?
  • Czy warto inwestować w public affairs? Od budowania świadomości do realnego zysku.
  • Jak zmierzyć sukces działań PA/PR?
14:00

Czynnik ludzki w zarządzaniu projektami, jak efektywnie zarządzać cross funkcyjnymi zespołami

Interaktywna sesja z certyfikowanym trenerem

Tomasz Borucki, Członek Zarządu MT&DC, Założyciel Project Management Institute Poland Chapter

  • Zespoły cross funkcyjne jak skutecznie zarządzać zasobami ludzkimi wewnątrz firmy. Podział obowiązków, rola kierownika projektu.
  • Systemy motywacyjne, Project manager jako wsparcie dla podwładnych w projekcie
  • Zarządzanie zmianą w projekcie w oparciu o komunikację między działami.
  • Szkolenia w dziedzinie farmacji. Czy Project Manager powinien być specjalistą w obszarze zakresu tematycznego i technicznych aspektów projektu?
  • Biuro projektów w strukturze organizacji jaka jest jego rola? Komu powinno podlegać?
15:00

Zarządzanie zmianą w projektach – jak projekty wpływają na politykę firmy?

Paweł Dąbrowski, Senior Trainer/Consultant, WHITECOM Project Experience

16:00

Zakończenie pierwszego dnia warsztatów

Dzień II
Piątek
29 września 2017
09:00

Rejestracja uczestników, powitalna kawa

BLOK 2.

Marketing i sprzedaż jako finalizacja projektu

09:30

Digital marketing jako część wspólna dla wszystkich odłamów branży farmaceutycznej

Filip Perzyński, Digital Brand Manager w firmie Sanofi

  • Social media, strony WWW, Internet jako szansa dotarcia do klienta na poziomie globalnym
  • Kampanie typu „display”, trafienie do bardzo szerokiego grona odbiorców (modele kampanii display- CPC, Flat free, CPM czym się różnią, wady i zalety, jak nimi zarządzać z poziomu kierowania projektem.
  • Monitorowanie kampanii digitalowych i ich wskaźników efektywności, KPI
  • Risk management w projektach Digital-pharma
11:00

Przerwa na kawę

11:30

Launching produktu na rynek jako wyzwanie dla całego zespołu projektowego

Case study

Joanna Rymarz, Product Manager, Niezależny ekspert

  • Kiedy nadchodzi najlepszy moment na wprowadzenie produktu na rynek
  • Jak prowadzić rozmowy z lekarzami specjalistami. Preferencje klientów dotyczące kontaktów z firmą pharma.
  • Przygotowanie gruntu pod nowy produkt
  • Przygotowanie wniosku o refundację
12:30

Przerwa na lunch

BLOK 3.

Prawo farmaceutyczne

13:30

Wprowadzanie produktu na rynek- spojrzenie w pryzmacie prawa farmaceutycznego

Marcin Pieklak, Spec.w prawie farmaceutycznym, Kancelaria DZP

  • Od badań do półki w aptece- jakie bariery w prawie można napotkać na kolejnych etapach projektu?
  • Nowelizacja Kodeksu Postępowania Administracyjnego- jaki ma wpływ na długość i wiarygodność postępowań dotyczących nowych produktów.
  • Marketing w świetle prawa farmaceutycznego
  • Leki refundowane-  czyli nieuniknione dla każdego Project managera, który działa w obszarze farmacji
  • Dystrybucja leków do klientów firm farmaceutycznych- sieci szpitali oraz lekarzy POZ.
  • Omówienie najnowszych zmian w prawie dotyczących sieci szpitali- jaki mają wpływ na producentów leków.
15:00

Zakończenie drugiego dnia warsztatów, wręczenie certyfikatów potwierdzających udział