KLIENT 55+

Strategie marketingowe dla dojrzałego pokolenia

Data rozpoczęcia:
26.10.2017
Data zakończenia:
27.10.2017

Program

Dzień I
Czwartek
26 października 2017
09:00

Rejestracja, poranna kawa, powitanie uczestników

09:30

Senior dochodzi do głosu - konsekwencje dla marketingu

Marzena Rudnicka, Fundator oraz Prezes Krajowego Instytutu Gospodarki Senioralnej

  • Ciekawy? Bogaty? Doświadczony? Nieufny? Aktywny? Jakie konsekwencje dla marketingu wynikają ze specyfiki konsumenta-seniora?
  • Jak uwzględniać poszczególne cechy klientów podczas pracy nad strukturą marketingu-mix?
  • Nie każde medium, nie zawsze i nie wszystko-jak tworząc kampanie oderwać się od utartych stereotypów
10:20

Jakim konsumentem jest dziś i jakim będzie wkrótce współczesny polski senior? Fundamentalne cechy – charakterystyka porównawcza w kontekście globalnym

Maria Magdalena Poulain, Kulturoznawca, Edukator osób 60+, Pracownia PRO-AGE , Grażyna Busse, Gerentolog, Pracownia PRO-AGE

  • Dlaczego postrzeganie osób powyżej 55. roku życia jako jednorodnej grupy to błąd i bariera merytoryczna?
  • Wybrane ujęcia i próby klasyfikacji w ujęciu gerontologicznym i marketingowym
  • Komunikacja marketingowa oparta na wartościach – re-kreacja; zmiana myślenia i wyobrażenia w odniesieniu do potrzeb i priorytetów wśród klientów 55+
  • Podstawowe elementy nowoczesnego myślenia o rozwoju rynku 55+ w oparciu o charakterystykę zmian i głównych obszarów rynkowych; przykłady i praktyki ze świata
11:10

Przerwa na kawę

11:30

Jak daleko współczesnemu konsumentowi 50+ do seniora?

Marcin Gotowiec, Insight and Business Development Manager, MEC , Łukasz Kołdys, Deputy A&I Director

  • Od zawsze to grupa konsumentów w wieku 16-49 lat była głównym targetem zdecydowanej większości kampanii.
  • Czy wiek 50-ciu lat jest granicą malejącego zaangażowania w konsumpcję? I czy dlatego osoby starsze pozostają poza zainteresowaniem marketingowców?
  • Już teraz powyżej 50 lat ma blisko 4 na 10 Polaków, a do 2050 będzie to ponad 50%! Warto dowiedzieć się kim tak naprawdę są ludzie, którzy już niedługo będą stanowili połowę naszego społeczeństwa. By to stwierdzić zrealizowaliśmy badanie, w którym skupiamy się na tym targecie. Sprawdziliśmy jak blisko starszym konsumentom do stereotypu seniora i czy w ogóle możemy mówić o jednej homogenicznej grupie 50+.
  • Powiemy w czym seniorzy są najbardziej podobni do przedstawicieli grupy komercyjnej, a w czym się różnią. Zbadamy to w jaki sposób konsumują media, jakimi wartościami się kierują, jak spędzają wolny czas, jak funkcjonują jako konsumenci. Dowiemy się ponadto czy ich zdaniem komunikacja marketingowa marek odpowiada na ich potrzeby.
  • Ważnym dopełnieniem badania będzie pokazanie jak postrzegane są osoby 50+ przez marketerów i pracowników agencji oraz skonfrontowanie tych wyobrażeń z opiniami osób w tym przedziale wiekowym o sobie samych
12:00

Klient Senior i jego podróż dookoła marki na przykładzie kobiet 55+

Piotr Haładus, Dyrektor marketingu, Członek Zarządu, Promedica24

  • Zrozumieć klienta – poznaj swoje Persony: rozpoznawanie potrzeb, oczekiwań, identyfikacja barier i driverów, segmentacja.
  • Słuchać i odpowiadać: desk reaserch, feedback, analiza www, social media study, reklamacje, badania etnograficzne.
  • Decision customer journey czyli zmapuj podróż klienta: kamienie milowe, punkty styku, momenty prawdy.
  • Działaj rozsądnie, ale odrzuć szablonowe myślenie: case studie’s
12:50

Dialogizacja vs digitalizacja przekazu

Remigiusz Zagórski, Redaktor naczelny portalu SlowoSeniora.pl

  • Jak dziś wygląda poziom cyfrowego rozumienia świata u dojrzałych odbiorców treści
  • Senior TV 2.0 czy Web 2.0 czyli jak prowadzić zindywidualizowany dialog z marką oparty na zaangażowaniu
  • Strach, niedowierzanie czy po prostu brak zaufania? W jakim kierunku zmierza ścieżka digitalowej komunikacji
  • Dialog na dwa fronty: jak skutecznie i konsekwentnie komunikować o tym samych w kanałach on/off, by nie stracić głównego przekazu
13:30

Lunch

14:20

Aktor, bot, czy farmaceutka? Kto ma największy wpływ na konkretne zachowania konsumenckie

Karolina Liberka, Business Development Deputy Director, FENO

  • Nie ma komunikacji dla seniorów bez seniorów. Tylko młodszych. Dlaczego taka formuła działa?
  • Influencer w digitalu-a kto a mediach tradycyjnych? Jak dopasować siłę rekomendacji i odpowiedni autorytet w strategiibrandu
  • W jaki sposób dojrzali klienci stają się ambasadorami swoich marek- jak wykorzystać potencjał lojalności
  • Jakość, dostępność, unikatowość, zaufanie-za co senior może pokochać markę?
  • Karolina Liberka, Business Development Deputy Director, Fenomen
15:00

Zakończenie pierwszego dnia warsztatów

Dzień II
Piątek
27 października 2017
09:00

Rejestracja, poranna kawa

09:30

Czy stać nas dzisiaj na niekonwencjonalne podejście do marki i odbiorców?

Szymon Szaciłło-Kosowski, Prezes Zarządu, Quattro por Quattro

  • Podobni tylko z nazwy – jak zrozumieć i uwzględniać odmienne doświadczenia, poglądy i przyzwyczajenia pokolenia 50+, 60+, 70+
  • Miejsce, czas, potrzeby, percepcja świata – jakich danych potrzebuje marketer, by trafnie określić strategię komunikacji
  • Jak w reklamie chcą być postrzegani dojrzali odbiorcy? Co mówią badania, co obserwacje,  a co sami potencjalni zainteresowani
  • Czy seniorzy to target jak każdy inny? Jak osiągnąć unikatowość komunikacji wizualnej i wartości marki – w odniesieniu do pokolenia Z, Y i Millenialsów
  • Jak seniorzy postrzegają samych siebie… i jak oceny te przekuć w reklamowy sukces marki
10:20

Indywidualizacja przekazu a dostosowanie oferty

Michał Kowalski, Dyrektor Generalny Kompleksowego Centrum Seniora Angel Care

  • Kupujący ≠  konsument.  Na czym skupić komunikację by dopasować produktu do  finalnego odbiorcy?
  • Dzieci-Wnukowie-Dziadkowie- jak dostosować „story” wokół marki do poszczególnych etapów procesów decyzyjnych/zakupowych. Kto finalnie podejmuje decyzje?
  • Jak  planować komunikację produktów i usług  zmieniającą percepcję seniorów.
  • Siła nabywcza w srebrnym wydaniu. Jak wykorzystać wiedzę o głównych potrzebach osób starszych
11:10

Przerwa na kawę

11:30

Od znajomości marki do podpisania umowy. Jak najlepiej opracować przejrzyste zakupowe mapy podróży konsumenta-seniora?

Piotr Jakubowski, Marketing Manager, Fundusz Hipoteczny Dom S.A.

  • Jak najlepiej opracować przejrzyste mapy podróży konsumenta-seniora i jak czytać wnioski które z nich płyną
  • Od znajomości marki do zakupu produktu. Klient, konsument czy shopper-kto jest dzisiaj postacią pierwszoplanową
  • Inwestycja w marketing konsumencki czy w dedykowane taktyki in-store? W które punkty styku inwestować budżety marketingowe
  • Digital czy samo życie-jak dotrzeć do Klientów w ich naturalnym środowisku dlaczego na samą ofertę sprzedażową srebrny-cwany-lis się już nie nabierze
12:20

Marketing w kampanii dla „srebrnego pokolenia” – krok po kroku w stronę kompleksowego rozwoju. Część I

Interaktywna sesja warsztatowa

Maria Magdalena Poulain, Kulturoznawca, Edukator osób 60+, Pracownia PRO-AGE , Grażyna Busse, Gerentolog, Pracownia PRO-AGE

1. Czy różnicowanie grup pod względem wieku jest właściwe i jakie inne charakterystyki warto poznać i zastosować

2. Innowacje i nowa jakość w strategiach marketingowych: „baby boomers” jako partnerzy dla zmian

3. Dobór grupy targetowej – bariery i ograniczenia w odniesieniu do znanych i stosowanych kluczy

13:00

Lunch

13:50

Marketing w kampanii dla „srebrnego pokolenia” – krok po kroku w stronę kompleksowego rozwoju. Część II

Interaktywna sesja warsztatowa

Maria Magdalena Poulain, Kulturoznawca, Edukator osób 60+, Pracownia PRO-AGE , Grażyna Busse, Gerentolog, Pracownia PRO-AGE

4. „Przeżywanie produktu” czyli dlaczego reklama to zbyt mało

5. Dobór kanałów i form komunikacji – innowacje po raz drugi

6. Tradycyjny launch kampanii i działania operacyjne versus inne nowatorskie rozwiązania

15:20

Zakończenie warsztatów, wręczeni certyfikatów