Strategia ESG

- budowanie i wdrażanie skutecznej strategii

Data rozpoczęcia:
13.03.2025
Data zakończenia:
13.03.2025

1 190 zł za osobę + 23% VAT

przy zgłoszeniu do 3 marca

1 290 zł za osobę + 23% VAT

przy zgłoszeniu po 3 marca


Liczba uczestników

+ 23% VAT

Program

Dzień I
Czwartek
13 marca 2025
09:15

Czas na logowanie

09:25

Oficjalne rozpoczęcie. Powitanie uczestników i prelegentów. Informacje techniczne dot. korzystania z platformy.

Magdalena Ziółkowska, project manager, dział konferencji i szkoleń, dziennik "Rzeczpospolita"

09:30

Monika Michalska, Ekspert ds. ESG Nationale-Nederlanden Polska

  • Wprowadzenie do strategii ESG - dotychczasowe praktyki.

Aktualne wymagania formalne:

  • Wymogi Dyrektyw CSRD oraz CSDDD
  • Wymogi standardów ESRS i formalne kroki budowania strategii
  • Wsparcie standardów ISO

Dobre praktyki i najczęstsze błędy:

  • Uwzględnienie Celów Zrównoważonego Rozwoju w strategii.
  • Compliance ESG a strategia – jak ułożyć proces formalny.
  • Czego unikać w budowaniu strategii.

Przyszłe wyzwania:

  • Monitoring realizacji celów przyjętych w strategii.
  • Zmiany organizacyjne a strategia ESG.
  • Odpowiedzialna komunikacja realizacji celów ujętych w strategii – przyszłe wymogi formalne.

Sesja pytań i odpowiedzi.

11:00

Przerwa

11:15

Piotr Glen, Kierownik Zespołu Zrównoważonego Rozwoju i ESG, Szkoła Główna Handlowa w Warszawie

  • Kluczowe wyzwania w zakresie zrównoważonego rozwoju i ESG dla biznesu.
  • Raportowanie zrównoważonego rozwoju zgodnie z Dyrektywą CSRD / ESRS.
  • Przegląd kluczowych regulacji w zakresie zrównoważonego rozwoju i ESG oraz omówienie ich wpływu na biznes.
  • Study case: „Inicjatywa ESG” – projekt SGH i Forum Ekonomicznego skierowany do biznesu.

Sesja pytań i odpowiedzi.

 

 

12:45

Przerwa

13:00

Budowanie efektywnej strategii ESG.

Agnieszka Matłoka, ESG Strategy & Reporting SooCulture

  • Od diagnozy ESG do strategii ESG.
  • Dlaczego strategie ESG wymagają integracji ze strategią biznesową.
  • Od analizy podwójnej istotności do planów realizacji inicjatyw strategicznych.
  • Roadmapa - Przekładanie planów na cele i zadania.
  • Realizacja: komunikacja, monitoring i doskonalenie.

Sesja pytań i odpowiedzi.

 

14:30

Przerwa

14:45

Strategia klimatyczna biznesu jaki element integralny nowoczesnego modelu biznesowego.

dr Daniel Kiewra, Forum Odpowiedzialnego Biznesu

•    Oddziaływanie biznesu na zmiane klimatu i vice versa.
•    Globalna i europejska polityka klimatyczna.
•    Czym jest konkurencyjnośc klimatyczna biznesu?
•    Znaczenie strategii klimatytcznej biznesu w ramach koncepcji ESG.
•    Kluczowe etapy formułowania strategii klimatycznej biznesu.
•    Raportowanie kwestii klimatycznych w ramach CSRD / ESRS E1.

Sesja pytań i odpowiedzi.

 

16:15

Zakończenie