OPTYMALIZACJA ŁAŃCUCHA DOSTAW W E-COMMERCE

Jak zagwarantować sprawny Supply Chain w sprzedaży internetowej

Data rozpoczęcia:
06.11.2017
Data zakończenia:
07.11.2017

Program

Dzień I
Poniedziałek
6 listopada 2017
09:00

Rejestracja uczestników powitalna kawa

09:30

Analityka łańcucha dostaw w e-commerce- jakie praktyczne zastosowania ułatwią działanie systemu?

Case study Crusar

Jacek Folta, Crusar

  • KPI, mierniki efektywności łańcucha dostaw- jak je odczytywać, z jakich rozwiązań systemowych korzystać?
  • Tworzenie narzędzi do analizy produktywności i rentowności operacji w łańcuchu dostaw
  • Identyfikacja obszarów wymagających automatyzacji przetwarzania danych 
  • Weryfikacja i analiza kosztów w obszarze transportu oraz rozliczenia z klientami zewnętrznymi i podwykonawcami - modele efektywnej współpracy działów logistycznych z finansowymi
  • Badanie rynku – analiza systemów transportu i dostaw konkurencji jako baza działań w Twojej firmie
10:45

Przerwa na kawę

11:15

E-logistyka, najnowsze rozwiązania z rynku sprzedaży internetowej. Zwroty i ich znaczenie w procesie optymalizacji łańcucha dostaw

Damian Kolata, Business development manager, Fiege Logistik

  • Polski rynek E-Commerce na tle europejskiej  dynamiki,
  • Co kupujemy i w czym jesteśmy najlepsi?
  • Dlaczego zwracamy to, co niedawno kupiliśmy?
  • Co się dzieje z towarem, który zwróciliśmy?
  • Jak przyspieszyć i zoptymalizować proces zwrotów?
  • Czy na zwrotach można zarobić?
12:30

Kluczowa analiza stanów magazynowych i optymalizacja kosztów stocków jako czynnik determinujący łańcuch dostaw oraz finalną wartość produktu

Mateusz Panek, Logistics Manager, East Europe Lacoste (Devanlay) oraz GANT Poland

  • System identyfikacji pozycji magazynowej- jak skutecznie zarządzać alokacją obiektów w magazynie, generowanie oszczędności powierzchni magazynowej
  • Lean Supply Chain w e-commerce-  redukcja łańcucha zdarzeń zwiększającego finalną wartość produktu- czy można przewidzieć i zredukować zdarzenia w tak zmiennym rynku jak e-commerce, poprzez minimalizowanie kosztów przechowywania i transportu
13:30

Przerwa na lunch

14:30

Magazynowy system informatyczny- WMS

Maciej Szczepański, Business Development Manager, Cushman&Wakefield, Industrial&Logistic Agency

  • WMS szyty na miarę potrzeb klienta- rynkowe możliwości outsorcingowe dla e-commerce
  • Integracja systemu WMS z posiadanym systemem ERP
  • Kolejne kroki w ewolucji systemów WMS -wykorzystanie technik głosowych i radiowych
  • Inteligentne zarządzanie powierzchnią, sprawne procesy wydawania,  sprawne inwentaryzacje
15:30

Kiedy i czy w ogóle zaczyna się gabaryt w e-commerce

Case study

Krzysztof Łukoszyk, Raben Logistics Polska , Sławomir Rajch, Menadżer Rozwoju/Business Development Manager, Raben Logistics Polska

  • Standard nie dla każdego jest taki sam - dostarczanie przesyłek wielkogabarytowych
  • Czy e-commerce ogranicza się tylko do paczek
  •  Wyzwania w obsłudze nietypowych przesyłek
16:20

Zakończenie dnia 1 warsztatów

Dzień II
Wtorek
7 listopada 2017
09:00

Rejestracja uczestników powitalna kawa

09:30

Podwykonawcy- jak z nimi współpracować, modele transakcji i negocjacji

Case study

Małgorzata Bibrowska, Business Development Director, InPost

  • Współpraca z dostawcami w przypadku multibrandów- inbound jako jeden z głównych punktów optymalizacji
  • Outobound a kurierzy- problemy braku transgraniczności
  • Współpraca z deweloperami – oferty BTS- na ile są opłacalne? Rozmowy za pośrednictwem firm consultingowych
10:30

Przerwa na kawę

11:00

Jak zagwarantować 100% skuteczność SC poprzez automatyzację magazynów Czas transportów i dostaw jako czynnik determinujący sprawny łańcuch dostaw

Natalia Lach, Kierownik logistyki e-commerce, Decathlon

  • Czy automatyzacja to nieunikniona przyszłość i jedyna słuszna droga do optymalizacji kosztów? Trendy na 2018r
  • Rozwój technologii w Polsce- porównanie z rynkiem zachodnim
  • Czas realizacji – doprecyzowanie czasu działania oraz prognoz mających wpływ na koszty  jako  istotny czynnik wyboru operatora logistycznego
12:15

Wprowadzenie potrzeb klienta w planowanie łańcucha dostaw- klient w centrum Supply Chain

Damian Wiszowaty, Founder, Gonito

  • LRP- logistyczne planowanie dostaw na potrzeby klienta- niezbędna kooperacja.
  • W jaki sposób raportować klientowi postępy lub braki w systemie łańcucha dostaw? Analiza SC zrozumiała dla klienta końcowego.
  • Korzyści wynikające ze wspólnej analizy łańcucha dostaw- klient a logistyka- zyski powstające ze wspólnego budowania procesów szytych na miarę
  • Łańcuch dostaw sterowany popytem konsumentów- rola demand managera w e-commerce
13:15

Przerwa na lunch

14:20

Optymalny fulfillment w dobie dynamicznie zmiennych wyzwań rynku e-commerce

Paweł Hawrus, Dyrektor Operacyjny OSDW Azymut

  • E-commerce – ustawicznym wyzwaniem dla logistyki,
  • Operator logistyczny dla e-commerce to brzmi dumnie,
  • Procesy dedykowane czy uniwersalna oferta – integracja branży,
  • Bo to tańca trzeba dwojga
  • Unikalna oferta - budowanie przewagi rynkowej Klientów Azymut,
  • Optymalizacja procesów magazynowych – złoty środek
15:50

Zakończenie

Zakończenie 2 dnia warsztatów, wręczenie certyfikatów