Panel poprowadzi Renata Poreda, członkini zarządu PSPR, ekspertka w zakresie wizerunku i Public Relations
Paneliści:
• Barbara Krysztofczyk, CEO & Image Coach w Krystal Point
• Marta Soja, Bochenek, członkini PSPR, ekspertka influencer marketingu
• Elżbieta Czaczyńska, członkini PSPR, Traple Konarski Podrecki & Partners
• Sebastian Grochala, Manager ds. Marketingu i Komunikacji / Rzecznik Prasowy w Klinikach Neuroradiochirurgii Sp. z o.o.
ZEW PR 2024
Zaufanie. Empatia. Wiarygodność.
To trzy wartości, które będą osią panelu dyskusyjnego inaugurującego VII edycję PR&Media Days 2024.
Będzie to, w myśl definicji SJP prof. Witolda Doroszewskiego, swego rodzaju wezwanie, by w dobie rewolucyjnego rozwoju technologii pamiętać o tym, co jest ważne dla ludzi, organizacji oraz marek i ich postrzegania przez odbiorców. Pomocne w tym zakresie są wspomniane wartości - fundament autentycznych relacji, transparentnej komunikacji, odpowiedzialnej obecności.
Przez pryzmat zaufania, empatii i wiarygodności spojrzymy na rok 2023, który w opinii wielu PR-owców, ludzi od komunikacji korporacyjnej i ekspertów ds. kryzysów był rokiem wymagającym.
Wspólnie z zaproszonymi Ekspertami – członkami i członkiniami PSPR podsumujemy zatem najważniejsze wydarzenia/kryzysy/trendy roku minionego oraz wskażemy, jak przełożą się one na rok 2024 i na co warto zwrócić uwagę przy” współpracy” z najnowszymi technologiami, których sercem jest obecnie m.in. Sztuczna Inteligencja. A to wszystko w kontekście stawianych przed PRowcami celów biznesowych firm i instytucji.
• Komu zaufać i jak bardzo wierzyć technologiom?
• Czy dzięki empatii możliwe jest określenie jak technologie mogą być używane w sposób etyczny i zorientowany na dobro społeczne?
• Jak dotrzeć do wiarygodnych informacji, by były solidną podstawą dla reputacji?
• Czym będziemy żyli w komunikacji w tym roku?
• Wnioski dla organizacji i marek.
• Jak zatrudniać kompetentne osoby do PR-u i rozwijać ich kompetencje?
• Gdzie szukać trendów i szans?
• Jak mierzyć wyniki pracy i stawiać sobie realne, ale też ambitne cele?
• Porażki czy learningi? Co nas uczy najwięcej?
• Rosnąca polaryzacja – a może będzie zmiana? Czy możliwe jest aby rosnące podziały medialne przestały mieć znaczenie?
• Wizerunek mediów i dziennikarzy we współczesnym świecie social mediów i dlaczego coraz głośniej jest o redakcyjnych aferach?
• Tak silne są media komercyjne, jak silne są media publiczne – prawda czy fałsz?
• Rozwój agencji PR na przestrzeni ostatnich lat
• Rozwój interdyscyplinarnych kompetencji agencji PR
• Zmiana stylu współpracy z agencjami PR (nowe potrzeby klienckie)
• Zmiana stylu współpracy agencji PR z mediami i liderami opinii
• Przeciwdziałanie greenwashingowi – trendy i ramy prawne
• Ogólne zasady komunikacji aby uniknąć greenwashingu
• Dobre i złe praktyki case study
• Czym jest dezinformacja i jakie ma narzędzia;
• Rodzaje fake newsów;
• Zjawisko bańki informacyjnej;
• Dezinformacja w biznesie, nauce i zdrowiu; polityka i media.
• Usługi komplementarne i ESG jako determinanty działań firmy i komunikacji;
• Klienci potrzebują zaopiekowania na wielu płaszczyznach;
• Wkrótce będą oczekiwać zaopiekowania w kolejnych sektorach;
• Wyzwanie to skuteczna komunikacja wspierająca kreowanie trendu.
• No to startujemy...
o "Rozum czy serce: rozwój technologii kontra człowiek".
o Jaka jest nasza rola w dzisiejszym świecie technologicznym?
• Czy ktoś pamięta Jetsonów?
o Retrospektywa - jak się kiedyś robiło PR-y?
o Komunikacja i promocja bez technologii - I dont think so!
• Człowiek w świecie marketingu:
o Jaka jest nasza rola w procesie marketingu? Kontakty, relacje i to coś czego nawet AI nie potrafi nazwać.
o Dlaczego ludzkie umiejętności, takie jak kreatywność i empatia, są nadal istotne?
• Wszyscy tylko o tym AI!
o Potencjalne ryzyka związane z nadmiernym poleganiem na technologii
o Przykład sytuacji, w której technologia może zastąpić lub zastąpić lub zakwestionować rolę człowieka.
• Marketing bez emocji? I dont think so!
o Niezastąpiona rola emocji w budowaniu relacji z klientem.
o Czy sztuczna inteligencja może zrozumieć i reagiować na ludzkie emocje?
• Picture or didn't happen
o Przykłady, gdzie człowiek i technologia współpracują efektywnie
o DOwody na to, że równowaga między "rozumem" a "sercem" może być osiągnięta.
• Dokąd to wszystko zmierza?
o Jak ewolucja technologii wpłynie na przyszłość marketingu?
o Jak łączyć technologię i ludzki wkład w sposób harmonijny?
• Wrap it up, wrap it up!
o No to jak to będzie - czy technologia nas wyprze i staniemy się niepotrzebni?
Fałszywe informacje rozprzestrzeniają się 70% częśniej niż prawdziwe. Narzędzia AI pomagają fabrykować obraz i dźwięk.
• Jak w takim świecie dbać o wizerunek firm i organizacji?
• Jaka jest rola Działów Komunikacji, pracowników, partnerów?
• Czy są narzędzia które pomagają w tej nierównej walce?
• Najlepsze praktyki i sposoby oznaczania materiałów reklamowych przez influencerów podyktowane rekomendacjami UOKiK, a różne rodzaje współprac komercyjnych. Złota zasada Prezesa UOKiK.
• Promowanie produktów własnych, czyli legalna autopromocja i ich oznaczanie.
• Dozwolone i zakazane przykłady oznaczeń materiałów reklamowych w różnych mediach społecznościowych.
• ,,Szczególne” kategorie reklamowanych produktów i usług. W tym: wyroby medyczne na social mediach - nowe przepisy.
• Perspektywa sankcji finansowych. Influencerzy i reklamodawcy ukarani przez Prezesa UOKiK.
• Obecny stan prac. Spotkania Okrągłego Stołu.
• Jak zaplanować efektywne działania PR polskiej firmy za granicą?
• Zosia-Samosia, lokalsi, a może sieciowa agencja? - kto może nam pomóc przy implementacji strategii w poszczególnych krajach?
• Czy narzędzia PR i marketingu są uniwersalne?
• Pułapki przekonań o swojej świetności i nieomylności, czyli jak przeprowadzić ewaluację działań międzynarodowych?
W Kantarze posiadamy dostęp do wielu danych, pochodzących z własnych badań, od naszych Klientów, a także z rynku. Dzięki tym źródłom budujemy analizy i prognozy. Rok 2024 będzie obfitował w zjawiska kulturowe, technologiczne, konsumenckie, które będą miały wpływ na komunikację marketingową
• Mapowanie wizerunku medialnego w kontekście założonej strategii komunikacji.
• Monitoring mediów jako zasób zweryfikowanych danych do budowy systemów opartych na AI, asystujących w pracy piarowca.
• Narzędzie Crisis Detector i nowe podejście do wychwytywania anomalii wizerunkowych.
• Czym jest zaufanie w działaniach PR?
• Dlaczego wartość zaufania będzie rosła w 2024 roku i kolejnych latach?
• Jak budować zaufanie do marki, osoby, instytucji?
• Jak monetyzować zaufanie w sytuacji kryzysowej?
• Czy storytelling jest przereklamowany?
• Jeżeli nie storytelling to co w wystąpieniach publicznych?
• Czy dobrze opowiedziana historia wynosi na szczyt?
• Co mówi nam neurobiologia.