BUDŻETOWANIE I MIERZENIE EFEKTYWNOŚCI PR W PRAKTYCE

Koszty vs efektywność działań komunikacyjnych on i offline

Data rozpoczęcia:
29.05.2017
Data zakończenia:
30.05.2017

Program

Dzień I
Poniedziałek
29 maja 2017

BUDŻETOWANIE W PR

Część warsztatowa

Anna Drewniak, Consulting Director, CSR & Education, Havas PR

09:00

Rejestracja, poranna kawa, powitanie uczestników

09:30

Public Relations a budżet

  • Co jest „dzisiaj” absolutnie niezbędne w planowaniu i budżetowaniu komunikacji
    • wiedza o mediach
    • mapowanie grup docelowych
    • narzędzia
    • zasoby ludzkie
    • wsparcie podmiotów zewnętrznych (agencje, eksperci)
  • Jak wycenić krótkoterminowe i długoterminowe cele w komunikacji z mediami
  • Czas, zakres działania, narzędzia, ludzie-jak określić wartość składowych
  • Proces wyceny projektu. Jak oszacować i wyceniać nakłady wobec spodziewanych efektów
  • Zatwierdzanie i dyscyplina wydatków
     
10:15

Rodzaje budżetów a rodzaje działań

  • Lepszy pomysł-mniejszy budżet?
  • Przegląd przykładowych budżetów w PR (wady, zalety, przykłady zastosowania)
    • budżet zadaniowy a budżet operacyjny
    • zero base budgeting, czyli planowanie od zera
  • Jak umiejscawiać budżet w strukturach firmy
    • koordynacja i komunikacja z innymi działami
    • marketing-sprzedaż-strategia
  • Jak jasno ustalić zakres odpowiedzialności i niezależności działań
11:00

Przerwa na kawę

11:20

Typowe pozycje budżetów PRowych

  • Od konferencji prasowej i organizacji spotkania do streamingu i aplikacji. Jak osadzać je na mapie opłacalności
  • Wycena relacji z mediami, czy artykuły sponsorowane mają sens
  • Monitoring treści, monitoring mediów: co nam to daje i czy się opłaca
  • Koszty dodatkowe i niespodziewane wydatki
  • Ile kosztuje nas komunikacja kryzysowa
12:00

Tworzenie budżetów

  • Jak zdobywać informację do tworzenia budżetów
    • działania historyczne
    • benchmarki
    • działania konkurencji
  • Czy warto na najwcześniejszym etapie „wciskać” się we wszystkie istotne projekty innych działów
  • Negocjacji budżetowe. Jak się przygotować się do?
  • Jak monitorować płynność finansową projektu?
  • Korekta budżetu. Kiedy ją wprowadzać i jak uzasadniać
  • Tips & tricks i dobre praktyki budżetowania
13:00

Lunch

13:40

Nowe technologie i ich opłacalność. Automatyzacja, narzędzia, aplikacje-w co warto inwestować, a co realnie przekłada się na finalny efekt

Wojciech Brzeski, Uniwersytet SWPS, założyciel DigiBee

  • Jak chcemy być postrzegani przez użytkowników nowych mediów i ile to kosztuje
  • Komunikat, dialog czy sprzedawanie. Kto i ile ma płacić za social?
  • Zaangażowanie i zasięgi, czyli dlaczego nie warto inwestować w polubienia

Część praktyczna

14:25

Na co zwracać uwagę planując budżet na rozwój działań CSR w organizacji. Jak rozliczyć projekt. Analiza jakościowa i efektywnościowa

Monika Borzdyńska, Dyrektor Ds. Komunikacji, Promocji i Marketingu, Rzecznik Prasowy, PGE Narodowy

15:25

Zakończenie pierwszego dnia warsztatów

Dzień II
Wtorek
30 maja 2017

MIERZENIE EFEKTYWNOŚCI W PR

Marcin Szczupak, Kierownik działu raportów medialnych, PRESS-SERVICE Monitoring Mediów

09:00

Rejestracja, poranna kawa

09:30

Miejsce pomiaru działań media relations w strategii komunikacyjnej

  • PRowiec: strateg czy analityk
  • Co dla PRowca oznacza definicja pojęć: narzędzie, działanie ROI, KPI, ocena, ewaluacja, wskaźnik, indeks, miernik, AVE
  • Jak prawidłowego określać cel komunikacyjny który chcemy zmierzyć
  • Różnice między PR produktowym a zarządzaniem reputacją. Ocena vs ewaluacja działań w obu obszarach
  • Panowanie nad projektem i monitorowanie jego efektów
    • metody monitorowania
    • dobór schematów raportowania
    • zasady przepływu informacji
  • Ułatwienia i ograniczenia pomiaru działań w PR
    • wewnętrzne benchmarki
    • możliwość porównania danych
    • koszty badania
    • ograniczenia czasowe
    • stopień ufności dostępnych danych
10:15

Różnicowanie efektów działań PR. Analiza aktywności w różnych kanałach komunikacji

  • Pomiar efektów na poziomie operacyjnym, strategicznym i biznesowym – dobór i różnicowanie narzędzi w zależności analizowanego obszaru
  • Mierzenie efektywności komunikacji w oparciu o model PESO
  • Jak badać krótko- i długookresowy wpływ komunikacji  na pozycję marki
  • Skuteczność dotarcia do grupy docelowej, zasięg, zaangażowanie: mierzenie i wnioskowanie działań E-komunikacji
11:00

Przerwa na kawę

11:20

Najczęściej stosowane metody i techniki oceny efektów działań PR

  • Metody pomiaru efektywnościowego w mediarelations
  • Co nam dziś daje badanie i monitoring mediów i badania opinii
  • Jak analizować treści w publikacjach medialnych
    • Advertional Value Equivalency,  Impact Potential, inne wskaźniki
  • Ekwiwalent reklamowy
  • Raportowanie kampanii w social media-porównanie wyjściowych estymacji z wartościami CPC, CTR
  • Pomiar efektów, których nie widać: analiza webowa i efektywność kampanii w sieci
  • Złożone modele jakościowe na bazie MN Performance
12:00

Gromadzenie, pomiar i obróbka danych badawczych w PR

  • W jaki sposób zbierać dane
  • Najważniejsze metody i techniki gromadzenia danych ilościowych i jakościowych
  • DIY w pomiarze (platformy wewnętrzne do analiz, prowadzenie własnych statystyk i archiwum)
  • Najistotniejsze problemy przy pozyskiwaniu danych
  • Weryfikacja i analiza zebranego materiału badawczego-jak dobrać odpowiednie narzędzia do  prezentacji i interpretacji wyników
  • Co daje nam analiza statystyczna zmiennych
13:00

Przerwa na lunch

13:40

Metody i narzędzia w pomiarze efektów PR

  • Zintegrowane zasady oceny (AMEC) - uniwersalna matryca pomiarowa dla każdej organizacji
  • Mierzenie rezultatów biznesowych w korelacji z efektami medialnymi
  • Matryce efektów działań PR w praktyce
  • Dobre praktyki w pomiarze efektów działań PR (konsekwencja pomiaru, porównywalność danych, przykłady i antyprzykłady)

Część praktyczna

14:25

Jak mierzyć efektywność komunikacji korporacyjnej

Teresa Teleżyńska, Corporate Communication Specialist IKEA Retail , Aleksandra Baran, Consultant, Havas PR

15:25

Zakończenie drugiego dnia warsztatów