Szkolenia wewnętrzne
Archiwum
Rekomendacje
Sale do wynajęcia
Kariera
Kontakt
Szkolenia wewnętrzne
Archiwum
Rekomendacje
Sale do wynajęcia
Kariera
Kontakt
PRENUMERATA
E-WYDANIE
KONFERENCJE
BUDŻETOWANIE I MIERZENIE EFEKTYWNOŚCI PR W PRAKTYCE
Koszty vs efektywność działań komunikacyjnych on i offline
Data rozpoczęcia:
29.05.2017
Data zakończenia:
30.05.2017
Opis
Program
Prelegenci
Mapa
Kontakt
Partnerzy
Opis
Program
Dzień I
Poniedziałek
29 maja 2017
BUDŻETOWANIE W PR
Część warsztatowa
Anna Drewniak, Consulting Director, CSR & Education, Havas PR
09:00
Rejestracja, poranna kawa, powitanie uczestników
09:30
Public Relations a budżet
Co jest „dzisiaj” absolutnie niezbędne w planowaniu i budżetowaniu komunikacji
wiedza o mediach
mapowanie grup docelowych
narzędzia
zasoby ludzkie
wsparcie podmiotów zewnętrznych (agencje, eksperci)
Jak wycenić krótkoterminowe i długoterminowe cele w komunikacji z mediami
Czas, zakres działania, narzędzia, ludzie-jak określić wartość składowych
Proces wyceny projektu. Jak oszacować i wyceniać nakłady wobec spodziewanych efektów
Zatwierdzanie i dyscyplina wydatków
10:15
Rodzaje budżetów a rodzaje działań
Lepszy pomysł-mniejszy budżet?
Przegląd przykładowych budżetów w PR (wady, zalety, przykłady zastosowania)
budżet zadaniowy a budżet operacyjny
zero base budgeting, czyli planowanie od zera
Jak umiejscawiać budżet w strukturach firmy
koordynacja i komunikacja z innymi działami
marketing-sprzedaż-strategia
Jak jasno ustalić zakres odpowiedzialności i niezależności działań
11:00
Przerwa na kawę
11:20
Typowe pozycje budżetów PRowych
Od konferencji prasowej i organizacji spotkania do streamingu i aplikacji. Jak osadzać je na mapie opłacalności
Wycena relacji z mediami, czy artykuły sponsorowane mają sens
Monitoring treści, monitoring mediów: co nam to daje i czy się opłaca
Koszty dodatkowe i niespodziewane wydatki
Ile kosztuje nas komunikacja kryzysowa
12:00
Tworzenie budżetów
Jak zdobywać informację do tworzenia budżetów
działania historyczne
benchmarki
działania konkurencji
Czy warto na najwcześniejszym etapie „wciskać” się we wszystkie istotne projekty innych działów
Negocjacji budżetowe. Jak się przygotować się do?
Jak monitorować płynność finansową projektu?
Korekta budżetu. Kiedy ją wprowadzać i jak uzasadniać
Tips & tricks i dobre praktyki budżetowania
13:00
Lunch
13:40
Nowe technologie i ich opłacalność. Automatyzacja, narzędzia, aplikacje-w co warto inwestować, a co realnie przekłada się na finalny efekt
Wojciech Brzeski, Uniwersytet SWPS, założyciel DigiBee
Jak chcemy być postrzegani przez użytkowników nowych mediów i ile to kosztuje
Komunikat, dialog czy sprzedawanie. Kto i ile ma płacić za social?
Zaangażowanie i zasięgi, czyli dlaczego nie warto inwestować w polubienia
Część praktyczna
14:25
Na co zwracać uwagę planując budżet na rozwój działań CSR w organizacji. Jak rozliczyć projekt. Analiza jakościowa i efektywnościowa
Monika Borzdyńska, Dyrektor Ds. Komunikacji, Promocji i Marketingu, Rzecznik Prasowy, PGE Narodowy
15:25
Zakończenie pierwszego dnia warsztatów
Dzień II
Wtorek
30 maja 2017
MIERZENIE EFEKTYWNOŚCI W PR
Marcin Szczupak, Kierownik działu raportów medialnych, PRESS-SERVICE Monitoring Mediów
09:00
Rejestracja, poranna kawa
09:30
Miejsce pomiaru działań media relations w strategii komunikacyjnej
PRowiec: strateg czy analityk
Co dla PRowca oznacza definicja pojęć: narzędzie, działanie ROI, KPI, ocena, ewaluacja, wskaźnik, indeks, miernik, AVE
Jak prawidłowego określać cel komunikacyjny który chcemy zmierzyć
Różnice między PR produktowym a zarządzaniem reputacją. Ocena vs ewaluacja działań w obu obszarach
Panowanie nad projektem i monitorowanie jego efektów
metody monitorowania
dobór schematów raportowania
zasady przepływu informacji
Ułatwienia i ograniczenia pomiaru działań w PR
wewnętrzne benchmarki
możliwość porównania danych
koszty badania
ograniczenia czasowe
stopień ufności dostępnych danych
10:15
Różnicowanie efektów działań PR. Analiza aktywności w różnych kanałach komunikacji
Pomiar efektów na poziomie operacyjnym, strategicznym i biznesowym – dobór i różnicowanie narzędzi w zależności analizowanego obszaru
Mierzenie efektywności komunikacji w oparciu o model PESO
Jak badać krótko- i długookresowy wpływ komunikacji na pozycję marki
Skuteczność dotarcia do grupy docelowej, zasięg, zaangażowanie: mierzenie i wnioskowanie działań E-komunikacji
11:00
Przerwa na kawę
11:20
Najczęściej stosowane metody i techniki oceny efektów działań PR
Metody pomiaru efektywnościowego w mediarelations
Co nam dziś daje badanie i monitoring mediów i badania opinii
Jak analizować treści w publikacjach medialnych
Advertional Value Equivalency, Impact Potential, inne wskaźniki
Ekwiwalent reklamowy
Raportowanie kampanii w social media-porównanie wyjściowych estymacji z wartościami CPC, CTR
Pomiar efektów, których nie widać: analiza webowa i efektywność kampanii w sieci
Złożone modele jakościowe na bazie MN Performance
12:00
Gromadzenie, pomiar i obróbka danych badawczych w PR
W jaki sposób zbierać dane
Najważniejsze metody i techniki gromadzenia danych ilościowych i jakościowych
DIY w pomiarze (platformy wewnętrzne do analiz, prowadzenie własnych statystyk i archiwum)
Najistotniejsze problemy przy pozyskiwaniu danych
Weryfikacja i analiza zebranego materiału badawczego-jak dobrać odpowiednie narzędzia do prezentacji i interpretacji wyników
Co daje nam analiza statystyczna zmiennych
13:00
Przerwa na lunch
13:40
Metody i narzędzia w pomiarze efektów PR
Zintegrowane zasady oceny (AMEC) - uniwersalna matryca pomiarowa dla każdej organizacji
Mierzenie rezultatów biznesowych w korelacji z efektami medialnymi
Matryce efektów działań PR w praktyce
Dobre praktyki w pomiarze efektów działań PR (konsekwencja pomiaru, porównywalność danych, przykłady i antyprzykłady)
Część praktyczna
14:25
Jak mierzyć efektywność komunikacji korporacyjnej
Teresa Teleżyńska, Corporate Communication Specialist IKEA Retail , Aleksandra Baran, Consultant, Havas PR
15:25
Zakończenie drugiego dnia warsztatów
Pobierz broszurę
Udostępnij
Bądź na bieżąco!
Otrzymuj powiadomienia o najnowszych szkoleniach i konferencjach „Rzeczpospolitej”.
Zapisz się
Prelegenci
Mapa
Kontakt
Partnerzy