Tematy dnia:
Wprowadzenie do programu: Sektor nowoczesnych usług biznesowych - trendy w sektorze i atrakcyjność Polski w regionie i na świecie
Strategiczne decyzje o budowie modelu biznesowego z uwzględnieniem outsourcing’u procesów biznesowych do SSC/GBS (model operacyjny, wybór procesów, lokalizacja)
Efektywne zarządzanie strukturą organizacyjną i zespołem
1. Wprowadzenie do programu szkoleniowego i ogólne trendy w sektorze nowoczesnych usług
2. Strategiczne decyzje o budowie modelu biznesowego z uwzględnieniem outsourcing’u procesów biznesowych do SSC/GBS (model operacyjny, wybór procesów, lokalizacja).
Studium przypadku.
1. Potencjał różnorodności i dopasowanie kompetencji do ról jako podstawa do zbudowania dobrego zespołu
2. Empowerment jako sposób zarówno na motywację jak i na dobrze działający zespół
3. Plany rozwoju i sukcesji poszczególnych członków zespołu
4. Zaufanie jako klucz do zespołu przyszłości.
1. Produktywność i chęć do współpracy jako główne wyzwania w pracy hybrydowej
2. Moc rytuałów biznesowych jako konieczne zasady w pracy z zespołem hybrydowym
3. Zarządzanie Zespołem w kryzysie – praktyczne wskazówkiGBS (model operacyjny, wybór procesów, lokalizacja).
Temat dnia: Zarządzanie talentem w centrum nowoczesnych usług biznesowych
1. Przywództwo transakcyjne czy transformacyjne - które właściwe w centrum nowoczesnych usług?
2. Leadership oparty na neuro przywództwie jako odpowiedź na wyzwania świata VUCA 3.0
3. Monitoring otoczenia i szybkie działanie jako niezbędne narzędzia w efektywnym Leadershipie
4. Inspiracja Pracowników jako nieprzerwany proces zapewaniający stabilność zatrudnienia i motywacji.
1. Tradycyjne metody identyfikacji talentów jako idealny sposób na utratę wartościowych pracowników
2. Crowdsourcing jako efektywny sposób na identyfikację utalentowanych pracowników
3. Metody selekcji utalentowanych pracowników
4. Mapa kompetencji jako narzędzie pomocne w eliminacji luk kompetencyjnych.
1. Neuro przywództwo jako niezastąpiony sposób motywacji i rozwoju talentów
2. Budowanie planów rozwoju jako odpowiedź na zaangażowanie utalentowanych pracowników
3. Mentoring i Coaching jako narzędzia przydatne w identyfikacji potrzeb utalentowanych pracowników.
1. Przygotowanie planu wdrożenia programu
2. Kluczowa faza implementacji w całej organizacji i w poszczególnych działach
3. Elastyczność programu jako wskaźnik sukcesu
4. Najczęściej popełniane błędy i ich eliminacja.
|
Temat dnia: Skuteczne zarządzanie zmianą, wielo-kulturowością, wielo-pokoleniowością – część 1
1. Skąd się biorą zmiany?
2. Czy można ich uniknąć lub przeczekać?
3. Rodzaje i charakterystyka zmian
1. Połączenie strony technicznej i ludzkiej zmian w organizacji,
2. Specyfika procesu zarządzania zmianą.
1. Rola lidera i menedżerów średniego szczebla,
2. Co ma zrobić Project Manager?
1. Co zrobić, gdy pojawia się opór wobec zmian?
|
1. Od czego zacząć optymalizację procesów?
2. Czemu ma służyć optymalizacja?
3. Dlaczego usprawniamy?
1. Kto usprawnia w organizacji?
2. Jakich kompetencji potrzeba?
3. Polowanie na pomysły
4. Dane -> informacje -> wiedza.
1. Upraszczanie procesów a tworzenie potworów
2. Prewencja i kontrole w procesach
3. Dlaczego wolimy reaktywność? Przykłady.
|
Technologia, Możliwości, Ograniczenia.
1. Procesy – mapowanie, modelowanie, optymalizacja
2. Od pomysłu do wdrożenia – wybór procesu, analiza, wskaźniki.
1. Zasoby własne vs dostawca zewnętrzny - kompetencje
2. Robotyzacja na przykładach w konkretnych obszarach.
1. Dobre praktyki robotyzacji
2. Sposoby na skalowanie.
Temat dnia: Nowoczesne technologie - Machine Learning, Large Language Models oraz AI
Analiza potencjału robotycznego procesów
|
|
Czym tak naprawdę są
1. Artificial intelligence (AI)
2. Machine Learning (ML)
3. Deep Learning.
Zastosowanie w biznesie
1. Artificial intelligence (AI)
2. Machine Learning (ML)
3. Deep Learning.
1. Czym jest potencjał robotyczny procesów?
2. Jakie są kryteria robotyzacji procesów?
3. Jak określić potencjał robotyczny procesów?
Analiza potencjału robotycznego procesów na przykładach - warsztaty.
Tematy dnia: Skuteczne zarządzanie zmianą, wielo-kulturowością, wielo-pokoleniowością – część 2
Rozwój kompetencji miękkich niezbędnych do pracy w SSC/GBS/BPO/IT/R&D
1. Wielo-kulturowość,
2. Wielo-pokoleniowość,
3. Wielo-lokalizacyjność (rozproszenie geograficzne).
1. Jak zaangażować pracowników na wszystkich szczeblach i we wszystkich lokalizacjach?
2. Wybrane narzędzia metodyki zarządzania zmianą Prosci®.
1. Praca zdalna jako nowa rzeczywistość - case study
2. Idea smart working - kluczowe zasady (rezultaty, efektywność, kreatywność, work-life-balance)
3. Hybryda dla dojrzałych – na ile moja firma/ zespół jesteśmy gotowi oddać odpowiedzialność
4. Synergia zespołu rozproszonego
1. Mity i kity o kompetencjach miękkich
2. Motywacja a zaangażowanie
3. 5 top kompetencji – autodiagnoza i plan rozwoju
4. Co do tego mają emocje i odporność psychiczna
Tematy dnia: Rozwój kompetencji miękkich niezbędnych do pracy w SSC/GBS/BPO/IT/R&D – cz. 2
Zarządzanie celami, systemy motywacyjne i premiowe
|
1. Zarządzanie przez cele – od idei do skutecznego wdrożenia,
2. Narzędziownik - mapa strategii, zrównoważona karta wyników, metodyka SMARTER.
1. Rodzaje,
2. Charakterystyka,
3. Wady i zalety
1. Mity i kity o kompetencjach miękkich
2. Motywacja a zaangażowanie
3. 5 top kompetencji – autodiagnoza i plan rozwoju
4. Co do tego mają emocje i odporność psychiczna
1. Samoświadomość i organizacja hybrydowego lidera
2. Model odwróconej odpowiedzialności by Reszko
|
1. Czego potrzebują pracownicy, by angażować się w pracę?
2. Czym jest wypalenie zawodowe i z czego się bierze?
3. Po czym poznać, że ludzie się wypalają?
1. Kompetencje liderskie budujące zaufanie w zespole,
2. Postawy lidera budujące dobrostan w zespole,
3. Zachowania i rytuały budujące bezpieczeństwo w zespole.
1. Granice odpowiedzialności
2. Dobór zadań do talentów pracownika
3. Angażowanie zespołu
4. Więcej feedbacku
5. Profesjonalne wsparcie
1. Menedżer też człowiek - jak zadbać o siebie, by się nie wypalić.
Temat dnia: Niezawodne zarządzanie projektami w zespołach wielo-pokoleniowych i wielo-kulturowych
1. Definicja projektu,
2. Kluczowi uczestnicy,
3. Elementy i etapy projektu,
4. Przykłady metodyk i narzędzi.
1. Specyfika zarządzania projektami,
2. Rola zespołu projektowego
3. Rola lidera projektu
1. Granice odpowiedzialności
2. Dobór zadań do talentów pracownika
3. Angażowanie zespołu
4. Więcej feedbacku
5. Profesjonalne wsparcie.
1. Skuteczność w projekcie